رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

دانلود تورنت واموزش نحوه دانلود تورنت

با عنایت به عشق دانلود فراوان ما ایرانی جماعت واینکه هرروز شاهد رشد قارچی انواع واقسام سایت با ارشیو بکش منو که صدی نود(حساب چند سایت انگشت شمار که واقعا خدماتشون ارزشمنده وبیشتر از درامد به مخاطبشون ارزش میدن سواست) فقط دنبال تلکه کردن کاربراشون هستن امروز به درخواست دوست عزیزی خواستم در مورد تورنت ونحوه دانلود تورنت چندخطی مثل حسین بنویسم ولی دیدم دوستان در نت اموزش های جامعتر وکاملتری رو گذاشتن

برای همین من لینک دانلود نرم افزار رو میزارم(خب هرکی دوست داره تشریف میبره سایت نرم افزارهای عدیده تورنت واخرین ورژنشو دریافت میکنه این نسخه خیلی هم جدیده واصلا خوشم میاد با همین دانلود کنم حرفیه؟دههه) واموزشهای ارائه شده رو با ذکر منبع در ادامه میارم

امیدوارم لذت دیدن فیلم بالاخص ودانلود فایل های تورنتی کامتان را شیرین بسازد!

هرسوالی در سطح دانش اندکمان قابلیت پاسخگویی دارد حکما

برای دانلود نرم افزار µTorrent به فایل پیوست رجوع نمایید

اگر فیلم خواستید در پروفایلم پیغام بدین با هرفرمتی که خواستین وهرکیفیتی که هکذا خواستین اگر موجود بود تقدیم حضور انورتان مینماییم

این شما واین هم دنیای تورنت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

bittorrent.jpg

 

 

Torrent یک شبکه اشتراک گذاری فایل بین کاربران است. یعنی کاربران این شبکه، فایل هایی رو که روی کامپیوترشون دارن، با کمک یک برنامه خاص بین بقیه کاربران به اشتراک میذارن. پس دانلود در این شبکه ، یعنی دریافت فایل از دیگران، نه از یک سایت خاص. حالا بعضی سایت ها مانند torrentz.com به شما این امکان رو میده که روی فایل های هزاران کامپیوتر در سراسر جهان جستجو کنید و از روی کامپیوترشون فایل هایی رو که خیلی جاها پیدا نمیشه دانلود کنید.

 

 

چه برنامه ای مورد نیاز است؟

برنامه µTorrent (بخوانید میکرو تورنت) معروف ترین برنامه برای دانلود تورنت است. دانلودش کنید و نصبش کنید تا بریم مرحله بعد . این برنامه امکان آپلود و دانلود از شبکه تورنت رو براتون فراهم میکند. در این شبکه ، آپلود به معنای ارسال فایل به دیگران و دانلود به معنای دریافت فایل از دیگران است.

فایل با پسوند .torrent چیست؟

وقتی شما در سایت هایی مانند thepiratebay.org دنبال یک فیلم یا برنامه میگردین، نهایتا یک فایل با پسوند .torrent به شما میدهد که حجم خیلی کمی دارد. مثلا 50 کیلوبایت است. این فایل شامل اطلاعاتی است که برنامه ی utorrent برای دانلود کردن فیلم موردنظر شما لازم دارد.

 

چگونه دانلود کنیم ؟

روال دانلود با جستجوی فایل موردنظرتان شروع میشه. برای اینکار باید بروید توی یکی از سایت هایی که فایل های تورنت را معرفی میکنند. در سایت torrentz.com دنبال فایل های موردنظرتون بگردید. مثلا من میکی موس 2010 را جستجو کردم.

torrentz.png

حالا در جدولی که براتون میاره، نشون میده که این فایل چند بار روی شبکه تورنت به اشتراک گذاشته شده و یکسری اطلاعات دیگه هم در موردش میده. به اولین لینک اصلی - طبق تصویر بالا - دقت کنید. جلوش نوشته 6 روز پیش . یعنی این فایل 6 روز پیش به شبکه تورنت اضافه شده و در سمت راست تر حجم این فایل ذکر شده. اون عدد سبز هم که در ستون سمت راستش میبینید تعداد seed ها هستند، کسانی که این فایل رو به اشتراک گذاشته اند .توجه کنید که اگر این تعداد کم باشه ، ممکنه نتونید فایل اصلی رو دانلود کنید. اما اگر بالای 20 باشه دیگه خوبه. حالا روی اولین لینک اصلی کلیک کنید. تا وارد صفحه دوم بشین:

 

torrentz2.png

در اینجا یکسری سایت رو به شما معرفی میکند. این سایت ها، لینک تورنتی رو که در صفحه قبل روش کلیک کردین، دارن. فرقی نمی کنه که فایل تورنت رو از کدامیک از سایت های ارائه شده بگیرید. چون همون یک چیز هستند. پس کافیه روی یکی از این لینک ها کلیک کنید. مثلا روی alivetorrents.com کلیک کنید. حالا شما وارد این سایت میشین و باید دنبال لینکی تورنت بگردید که عنوانش هم معمولا هست Download This Torrent . خوب حالا فایل کوچولویی به شما داده میشه . فایل رو باید با برنامه ی میکروتورنت که نصب کردید باز کنید. به محض بازکردن فایل با برنامه ی میکروتورنت، محتویات فایل اصلی به شما نشون داده میشه و میتونید دانلود فایل اصلی رو شروع کنید.

مزایای تورنت:

- اگر وسط دانلود خواستید کامپیوتر رو خاموش کنید مشکلی نیست . فقط قبلش باید برنامه رو ببندین . برنامه خودش حواسش هست که تا کجای فایل رو دانلود کرده و شما از این لحاظ هیچ کاری لازم نیست انجام بدین. سری بعد که کامپیوتر را روشن کنید و برنامه اجرا شود، خودش ادامه فایل رو دانلود میکند.

 

- این شبکه معمولا برای اشتراک گذاری و دانلود فایل های خیلی بزرگ مانند فیلم ، موزیک ، ویدئوکلیپ و مانند اینها استفاده میشه و با یک اینترنت 128k میتونید تا روزی 1 گیگ دانلود کنید. توجه کنید که معمولا این برنامه حالت آپلودش هم باز هست و چیزی حدود نصف همین قدر هم از روی کامپیوتر شما برای دیگران آپلود میکنه . البته فقط فایل هایی رو دانلود میکنه که شما در برنامه میکروتورنت دارید. با این حال میتونید سرعت آپلود رو از منوی برنامه کم کنید تا پهنای باندتون کمتر مصرف شه.

 

- در شبکه تورنت سرعت دانلود خیلی بهتر از شبکه های اشتراک گذاری دیگری مانند e-mule است و شما کمتر در صف انتظار دانلود قرار میگیرد. در شبکه ای-میول معمولا شما برای دانلود هر فایل چند دقیقه و یا چند ساعت در صف انتظار قرار میگیرید و دانلود پس از اینکه نوبت شما رسید شروع میشه. اما در شبکه تورنت این اتفاق به ندرت می افتد.

 

منبع : macromediax.com

لینک به دیدگاه

این یه راهنمای مختصر و مفید ( blink.png ) برای کساییه که هیچ آشنایی با تورنت ندارن و حوصله‌ی بحث‌های تکنیکی رو هم ندارن و فقط می‌خوان یاد بگیرن این تورنت تورنت چیه که همه می‌گن ( dizzy.png ).

 

(تمام این مراحل در سیستم عامل Windows 7 انجام گرفته است)

 

 

گام اول: دانلود یک پردازشگر تورنت / Torrent Clinet

 

آ. به سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برین و روی دکمه‌ی Get µTorrent کلیک کنین.

 

ب. در صفحه بعدی روی Free Download کلیک کنین و صبر کنین تا صفحه لود بشه، بعد از چند لحظه فایلی به نام uTorrent.exe که حجمش کمتر از یک مگابایت هست، دانلود می‌شه.

 

آپدیت: مسئولین سایت utorrent یک تغییر کوچولو تو نحوه‌ی دانلود برنامه از سایت دادن. اونم اینه که وقتی نشانگر موس روی دکمه‌ی Free Download برده می‌شه، دکمه مشکی رنگ می‌شه و کاربر با سه انتخاب مواجه می‌شه که آیا دوست داره نوار ابزار utorrent رو نصب کنه یا نه (شکل زیر)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

این سه گزینه در گذشته در خود جادوگر نصب برنامه قرار داشتن. (شکل زیر)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

به نظر می‌رسه utorrent این کار رو کرده تا به نوعی کاربرها رو گول بزنه تا نوار ابزارشون روی سیستم نصب بشه، چون طبیعتا بیشتر کاربرها بعد از لود شدن صفحه به سرعت روی دکمه Free Download کلیک می‌کنن و شاید اصلا فرصتی نشه که حتی متوجه‌ی این انتخاب‌ها بشن. اعتراض‌هایی هم به این تصمیم شده که می‌تونین

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
بیشتر راجع بهش بخونین.

 

درهر صورت شما یادتون باشه که همه‌ی تیک‌ها رو قبل از کلیک دانلود بردارین و بعد روی Download کلیک کنین. (شکل زیر)

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

البته اگه می‌خواین utorrent رو حمایت کنین، بهتره که نوار ابزار رو نصب کنین، اما من به شخصه از هر چی نوار ابزاره متنفرم. tongue.png

 

ار این بحث‌ها که بگذریم، بعد از چند لحظه فایلی به نام utorrent.exe که حجمش کمتر از 1 مگابایت هستش دانلود می‌شه.

 

گام دوم: نصب پردازشگر تورنت

 

آ. روی فایل uTorrent.exe که به تازگی دانلود کردین، دابل کلیک کنین.

 

ب. بعد چند لحظه ویزارد نصب برنامه ظاهر می‌شه. تو پنجره‌ی اول Next رو بزنین.

 

پ. تو پنجره‌ی دوم هم Next رو بزنین.

 

ت. تو پنجره‌ی سوم I Agree رو بزنین.

 

ث. پنجره‌ی چهارم Next.

 

ج. تو این پنجره هم Next.

 

چ. تو این پنجره، اگه

 

Yes, I'd love to check out this free download

 

تیک داره، تیکشو بردارین و بعد Next رو بزنین. مانند شکل زیر.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ح. تو این پنجره مانند شکل زیر تموم تیک‌ها رو بردارین و سرانجام روی Install کلیک کنین. بعد از چند لحظه uTorrent اجرا می‌شه. برنامه رو minimizeش کنین.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

گام سوم: دانلود فیلم Serpico توسط تورنت با کیفیت HD.

 

حالا همه چی آماده‌ست برای دانلود با استفاده از تورنت. برای مثال بیاین فیلم Serpico به کارگردانی سیدنی لومت رو دانلود کنیم. اونم با کیفیت HD. برای این کار اول باید به یه سایت تورنت مراجعه کنیم.

 

بزرگترین و معروفترین سایت piracy تورنت دنیا در حال حاضر The Pirate Bay هستش. تو این مقاله نمی‌گنجه که در مورد سایت چیزی بنویسم اما اگه حوصله دارین به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برین و درموردش بخونین. کافیه فقط بدونین که این سایت سالانه 30 میلیارد دلار به هالییوود ضرر می‌زنه و براساس آمار Alexia در آمار بازدید رتبه‌ی 80 رو تو دنیا و 73 رو تو آمریکا داره.

 

برای وارد شدن به سایت آدرس thepiratebay.se رو تو نوار آدرس مرورگرتون وارد کنین و Enter رو فشار بدین. البته تو ایران سایت هیتلره. اگه هیتلرشکن دارین که هیچ اما اگه ندارین به جاش روی این لینک

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کلیک کنین. همون‌طور که می‌بینید، این آدرس از پروتکل ssl استفاده می‌کنه (https) و فعلا secure هستش. اما اگه اینم کار نکرد، به این آدرس tpb.pirateparty.org.uk برین. این یه proxy از سایت هستش که توسط طرفدارای piracy و اینترنت آزاد داره حمایت می‌شه و فعلا هیتلر نیست.

 

خوش آمدید به The Pirate Bay

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

همون‌طور که تو تصویر می‌بینید TPB بسیار سایت سبکیه و باید خیلی سریع بالا بیاد. خوب دیگه بریم سر اصل مطلب:

 

آ. تو سرچ باکسی که وسط صفحه قرار داره، تایپ کنین serpico و Enter رو فشار بدین. بعد از چند لحظه نتایجی مانند شکل زیر نمایش داده می‌شه.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

ستون اول از سمت چپ که Type نام داره و نوع تورنت رو مشخص می‌کنه که آیا تورنت فیلم، بازی، سریال، کتاب و یا موسیقی هستش. مثلا در شکل بالا اولین نتیجه Video - Highres - Movies یعنی فایل ویدیویی با کیفیت HD و یک Movie یا همون فیلم سینمایی هست.

 

ستون دوم از سمت چپ Name نام داره و چیزی جز عنوان تورنت نیست. عنوان تورنت هرچیزی می‌تونه باشه و هر اطلاعتی رو هم می‌تونه شامل بشه. بستگی به آپلودر داره که اسم تورنتشو چی بذاره. مثلا تو مورد اول، آپلودر اسم فیلم (Serpico)، سال ساخت (1973)، رزولیشن (720p)، سورس (BRRip)، کدک تصویر (H264) و کدک صدا (AAC) رو مشخص کرده و سپس بعد از یک خط تیره آی‌دی خودش (GreatMagician) و در آخر اسم گروهی که این Rip رو ریلیس کرده (Kingdom-Release) رو آورده.

 

زیر عنوان چند تا آیکون کوچیک دیده می‌شه. برای مثال در همون نتیجه‌ی اول از سمت چپ علامت آهنربا یعنی تورنت پروتوکل magnet رو ساپورت می‌کنه. علامت حباب زردرنگ هم نشون می‌ده کاربرای سایت برای تورنت نظر گذاشتن، اگه نشانگر موس رو ببرین روی آیکون حباب، بعد از چند لحظه تعداد نظرات نمایش داده می‌شه. آیکون سوم یعنی تورنت کاور داره. آیکون چهارم، جمجمه‌ی سبز رنگ، یعنی آپلودر یک راهزن Very Important Person هستش. این آیکون یعنی این تورنت به احتمال 99.99% rواقعی هستش چون کسی که اونو به اشتراک گذاشته VIP هست. اطلاعات دیگه‌ای هم به صورت نوشته بعد از آیکون‌ها وجود داره. مثل زمان آپلود تورنت، حجم کل فایل‌های تورنت، و همچنین نام آپلودر.

 

ستون سوم از سمت چپ، SE تعداد Seeder‌های (بذرافشان‌های) تورنت مربوطه رو نشون می‌ده. Seederها کسانی هستن که فایل‌های تورنت رو کامل دانلود کردن و حالا توسط پروتوکل P2P اونو به اشتراک گذاشتن. به عبارتی در حال بذرافشانی هستن. باید توجه داشت Seederها فقط آپلود می‌کنن. تو نتیجه‌ی اول می‌بینم که 33 نفر در حال seed هستن.

 

ستون آخر، LE هم تعداد Leecher‌های (زالوهای) تورنت مربوطه رو نشون می‌ده. Leecherها کسانی هستن که هنوز در حال دانلود فایل‌های تورنت هستن. بعضی از اونا ممکنه 90 درصد از فایل‌ها رو دانلود کرده و بعضی تنها 1 درصد، همه Leecher به حساب میان، البته باید توجه داشت که Leecherها فقط دانلود نمی‌کنن، بلکه آپلود هم می‌کنن. البته نسبت سرعت دانلود معمولا بالاتر از آپلود برای اونهاست. تو نتیجه‌ی اول می‌بینیم که 14 نفر در حال leech هستن.

 

نکته‌ی مهم: هر چه نسبت تعداد Seederها به Leecherها بزرگتر باشه، اون تورنت سریعتر هستش. برای سرعت ایده‌آل معمولا این نسبت باید بزرگتر از 1.2 باشه.

خوب، این از توضیحات. حالا باید چی کار کرد؟ باید کدوم رو دانلود کرد؟ برای این کار باید سریعترین تورنت رو شناسایی کنیم.

 

ب. نشانگر موس رو روی عنوان ستون سوم SE ببرین و یک بار کلیک کنین. بعد از چند لحظه تمام نتایج برحسب تعداد Seederها مرتب می‌شن مانند شکل زیر.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

نتیجه می‌گیریم تورنت

 

Serpico 1973 WS XviD MultiSub - WunSeeDee -

 

در حال حاضر بیشترین Seederها رو داره یعنی 65 نفر. البته این هنوز دلیلی برای سرعت بالا نیست. تعداد Leecherها رو هم باید در نظر گرفت. در این مورد 6 نفر درحال leech هستن. نسبت Seederها به Leecherها می‌شه، 10.83 که خیلی بالاست. با یه نگاه سر سری به بقیه اعداد می‌شه نتیجه گرفت که این تورنت سریعترین هستش، اما آیا این تورنتی هستش که ما می‌خوایم؟ با یه نگاه به Type متوجه می‌شیم که این تورنت HD نیست. از حجمش هم که 700 مگابایت هستش می‌شه متوجه شد که کیفیت باید SD باشه. پس این تورنت رو می‌ذاریم کنار.

 

می‌ریم سراغ دومی، قبل از هرچیز مطمئن می‌شیم که HD هست یا نه. عنوان نشون می‌ده که HD هستش (البته باید بگم که عنوان می‌تونه اشتباه هم باشه، اما در 95 درصد مواقع درسته). نسبت Seederها به Leecher‌ها هم 2.78 که خوبه. حجم هم 2 گیگ هستش که به نظر من مناسبه.

 

اگه دقت کنین سومین مورد هم HD هستش اما حجمش خیلی زیاده 6.54 گیگ می‌شه که اگه به عنوان دقت کنین مشخص می‌شه چرا. DTS یعنی صدای 5.1 یا 7.1 (دیگه بدتر) اونم انکود نشده که مستقیم از Blu-ray کپی شده. DTS معمولا بیت ریت بسیار بالایی داره (768 به بالا) که همین هم باعث حجم زیادش می‌شه.

 

خوب، من دومین تورنت رو انتخاب می‌کنم چون هم HD هست و هم حجم مناسبی داره.

 

پ. روی عنوان کلیک کنین تا صفحه‌ی مربوط به تورنت باز بشه.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

تو این صفحه یه سری اطلاعات دیگه رو هم می‌تونین ببینین. مهمترینشون Files و Description هستن.

 

Description توضیحاتی هست که آپلودر صلاح دیده با کاربرا درمیون بذاره. همیشه توضیحات رو بخونین چون اطلاعات حیاتی رو شامل می‌شه. البته نه همیشه.

 

Files تعداد فایل‌های داخل تورنت رو بهتون نمایش می‌ده. برای مشاهده‌ی لیستی از فایل‌ها روی عدد مقابل Files که اینجا 18 هستش کلیک کنین.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

همون‌طور که می‌بینین. لیستی از کل فایل‌ها نمایش داده می‌شه. اولی که Serpico.mp4 نام داره و حجمش 2 گیگ هست مسلما که خود فیلمه. دومی که Serpico - Sample.mp4 نام داره و حجمش 22 مگ هست، یه تیکه از فیلم هستش که به عنوان نمونه داخل تورنت قرار داده شده تا کابرا قبل از دانلود فیلم، نمونه رو دانلود کنن و ببینن کیفیت مطلوب هست و یا نه. بقیه فایل‌ها هم که عکس و زیرنویس و چیزای دیگه هستش. فایل Kingdom RG.nfo هم که اطلاعات گروه ریلیس رو شامل می‌شه.

 

حالا ما برای اطمینان فایل نمونه رو دانلود می‌کنیم و بعد اگه کیفیت خوب بود. کل فیلم رو دانلود می‌کنیم.

 

ت. روی GET THIS TORRENT کلیک کنین. پنجره‌ی launch application باز می‌شه که ازتون می‌خواد پردازشگر تورنتتون رو انتخاب کنین. uTorrent رو انتخاب کنین و OK رو کلیک کنین. (تذکر، در مرورگر کروم، همیشه پردازشگر پیش فرض باز می‌شه که برای شما مهم نیست چون شما فقط یک پردازشگر دارین.)

 

uTorrent همچین پنجره‌ای بهتون نمایش می‌ده:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

اگه دقت کنین زیر پنجره نوشته "صبر کنین". پس مثل بچه‌های خوب صبر کنین و وقتی "صبر کنین" محو شد، روی فلشی که به سمت پایین هست کلیک کنین.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

حالا زیر پنجره می‌تونین فایل‌هایی رو که نیاز دارین و می‌خواین دانلود کنین انتخاب کنین. 18 فایل این تورنت تو root و سه تا پوشه طبقه بندی شدن. با کلیک کردن روی علامت + کنار هر پوشه می‌تونین محتویات پوشه رو مشاهده کنین. از اونجایی که ما فعلا می‌خوایم فقط نمونه رو دانلود کنیم. تموم تیک‌های اضافی رو به جز تیک Serpico - Sample.mp4 رو برمی‌داریم. مانند شکل زیر.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

اون بالا هم مسیری که می‌خوایم فایل دانلود بشه رو انتخاب می‌کنیم. سرانجام روی OK کلیک می‌کنیم و پردازشگر تورنت شروع به دانلود فایل نمونه می‌کنه.

 

...

 

بعد از مدت کوتاهی که بسته به سرعت نت شما داره فایل 22 مگابایتی دانلود می‌شه و uTorrent شروع می‌کنه به Seed کردن همون یه فایل. شکل زیر.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

از کادر پایینی برنامه می‌رین به سربرگ Files و روی Sample\Serpico - Sample.mp4 دابل کلیک می‌کنین. و هورا نمونه نمایش داده می‌شه.

 

چند اسکرین شات از نمونه که با KM PLAYER گرفتم:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

کیفیت به نظرم اونقدرهام خوب نیست. خیلی noise داره و معلومه که انکودر حرفه‌ای نبوده تو کارش، البته همه‌ی اینا یه حدسه چون من که نسخه‌ی Blu-ray رو ندیدم که مقایسه کنم. امکان داره سورس متریال کیفیت مناسبی نداشته باشه. البته، برای یه BRRip 720P دو گیگی کیفیت قابل قبولی داره.

 

حالا اگه کیفیت رو دیدن و راضی بودین باید چی کار کنین؟ هیچی uTorrent رو باز می‌کنین و از کادر پایینی می‌رین به سربرگ Files و روی یکی از فایل‌ها کلیک می‌کنین تا هایلایت (highlight) بشه. حالا Ctrl+A رو می‌زنین تا همه هایلایت بشن و روی یکی از فایل‌ها کلیک راست می‌کنین و Priority و بعد Normal رو کلیک می‌کنین تا همه‌ی فایل‌ها دانلود شن.

 

والسلام dizzy.png

 

چند نکته:

 

1. اگه چیزی که خواستین توی The Pirate Bay نبود، قبل از اینکه ناامید بشین، بهتره به سایت‌های تورنت دیگه هم سر بزنین.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
رو می‌تونین مشاهده کنین. البته سایت شماره‌ی 5، BTjunkie بعد از دستگیری Dotcom (صاحب امتیاز MegaUpload) توسط FBI طاوطلبانه راهزنی رو کنار گذاشت (بخوانید از ترس FBI) و سایت شماره 7، Demonoid (سایت تورنت محبوب من) متاسفانه همین دو هفته پیش توسط اینترپول تعطیل شد.

 

2. یادم رفت. اگه یادم اومد می‌نویسم. grin.png

 

3. تورنت فقط برای کاربرایی که اینترنت نامحدود دارن و عادت دارن کامپیوترشونو 24 ساعته هر 7 روز هفته روشن نگه دارن، به صرفه هستش. و به هیچ وجه برای کسایی که اینترنت حجمی دارن عاقلانه نیست. البته افرادی که نت حجمی با تعرفه ساعات رایگان دارن می‌تونن در اون ساعات از تورنت استفاده کنن.

 

سوالی بود در خدمتم. silly.png

 

آپدیت: چند تا از دوستان سایت‌های تورنت دیگه‌ای هم معرفی کردن از جمله:

 

YIFY Torrents

آدرس:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

آدرس با پروتوکل ssl:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Lime Torrents

آدرس:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

Torrent Mafia

آدرس:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

منبع : نقد فارسی

لینک به دیدگاه

سلام بچه ها-2-40-.gif

من فکر کنم اگه همه کاربر ها نحوه دانلود با استفاده از تورنت رو بدونن دیگه حتی به رپیدشیر هم فکر نمیکنن من روشن گذاشتن کامپیوتر رو برای چند ساعت ترجیح میدم. تا اینکه 100 مگابایت دانلود کنم که اگه وسطش از اون Error های رپیدشیری نده و دانلود خراب نکنه!

 

اگر میخواید کاملا از تورنت سر در بیارید به لینک ویکیپدیای بیت تورنت به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برید. که بسیار خوب توضیح داده شده.

 

کلیات کار اینجوری هستش که یه نفر اول فایل رو روی سرور سایت های بیت تورنت آپلود می کنه و بقیه از روی کامپیوتر طرف دانلود می کنن! و اگه طرف Disconnect بشه دیگه کسی نمیتونه دانلود کنه. اما اگه کسی فایل رو کامل دانلود کنه اون هم میتونه فایل رو برای بقیه افراد بفرسته. این افراد که فایل کامل رو دارن و دارن آپلود می کنن یا به عبارتی دارن به بقیه افراد میفرستن Seed نامیده میشن. بنابراین خیلی ساده میشه نتیجه گرفت که هر چی تعداد Seed ها بیشتر باشه سرعت میاد بالا. فرض کنید من فایلی رو آپلود کردم و سرعت آپلود من (که ISP اینترنت شما برای شما تعیین میکند، مثلا اینترنت 128 kbps با سرعت 20 kbps آپلود می کند) بر فرض 100 کیلوبایت بر ثانیه باشد، و اگه 5 نفر در حال دانلود باشن سرعت آپلود من بین این افراد تقسیم میشه و به هر کدوم به اندازه ظرفیت سرعت دانلود داده میشه. اگر 100 نفر در حال دانلود باشن بدیهی است که به هر کس کمتر از 1 کیلو بایت بر ثانیه سرعت میرسه اما حالا اگه این فایل رو 20 نفر فرضا با همان سرعت 100 kbps آپلود کنن اونوقت سرعت تمام دانلود کننده ها که Peer یا Leecher نامیده میشن بسیار بالا میره

من توی این پست میخوام به شما نشون بدم که چطوری میشه تورنتی رو پیدا کرد که تعداد Seed بالایی داشته باشه و در ضمن تعداد Leecher کم تا سرعت دانلود به حداکثر برسه.

 

مواد لازم برای دانلود تورنت-2-40-.gif

 

1)

اولین چیزی که احتیاج دارید یه برنامه دانلود هست، برنامه اصلی دانلود فایل های تورنت برنامه بیت تورنت هست که از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
میتونید دانلود کنید

من خودم از برنامه utorrent دانلود می کنم که اونم می تونین از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانلود کنین.

برنامه ای هم که آموزش از روش داده شده برنامه flashget هستش که می تونین از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دانلود کنین و از
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
کرک و بردارین.

 

2)

یک سایت جستجو برای فایل های تورنت : سایت های متعددی وجود داره که شما ازشون فایل های تورنت رو دانلود کنید من چند نمونه رو براتون میذارم که بهترین ها هستند.

Mininova

Torrentz

The Pirate Bay

Iso Hunt

 

فایل های تورنت خیلی کم حجم هستند، حتی به 1 مگابایت هم نمیرسن.

 

 

 

حالا آموزش از سایت mininova:

 

به عنوان مثال میخوایم فیلم I Am Legend رو دانلود کنیم.

 

خب اول میریم به سایت mininova و جستجو می کنیم فیلم رو طبق عکس زیر، و گزینه Search رو میزنیم

 

du7gb9brezpn0eekyr2.jpg

 

 

حالا میبینید که لیستی از فایل های مختلف که حجم هاشون هم جلوشون نوشته توی جدول مثل شکل زیر میاد. حالا شما روی گزینه Seeds کلیک کنید تا تورنت ها رو بر حسب تعداد Seed مرتب کنه. و اونوقت اونی که تعداد Seed بیشتری داره میاد اول لیست و شما میتونید بهترین رو انتخاب کنید

 

40rg3oadhqf54hegqf.jpg

 

حالا این جا شما باید دنبال تورنتی بگردید که بیشترین Seed و کمترین Leecher رو داشته باشه و اونوقت شما به بیشترین سرعت خواهید رسید. اینجا باید خودتون دقت کنید. کلا اگه Seed ها تعدادشون از Leecher ها بیشتر باشه اون تورنت خیلی خوبه و مصلم هستش که آپلود کننده هایی هستند که به هیچ کس فایلی ارسال نمیکنن و این عالیه چون شما میتونید از چندین Seed خالی که مورد استفاده نیست استفاده کنید. یعنی نهایت سرعت. به هر حال اولین ملاک بیشترین تعداد Seed هستش.

 

ygw7a2w5legmockqy5h.jpg

 

 

حالا من روش ساده تری هم به شما آموزش میدم که از روی سایت mininova چطور میشه تورنت خوب رو انتخاب کرد.

شما اگه یه تورنت رو باز کنید میبینید که یه صفحه مثل صفحه زیر باز میشه. حالا میبینید که Ratio داره اون بقل که نشون میده این تورنت چقدر خوبه. همون ملاکی رو که ما در نظر گرفتیم رو سایت mininova خودش در نظر میگیره و نشون میده. میبینید که Very Good هست این تورنت. پس میتونید با سرعت عالی این تورنت رو دانلود کنید. حالا گزینه Download this torrent که تو عکس نشون دادم رو بزنید، یک فایل دانلود میشه ، فایلی کمتر از 200 کیلوبایت.

 

xxe7bulmt5mb4krggwp.jpg

 

حالا اگه برنامه FlashGet یا BitTorrent رو نصب کرده باشید و روی اون فایل که دانلود شده Double-Click کنید فایل شروع به دانلود شدن می کنه.

عکس زیر برنامه FlashGet رو نشون میده وقتی شما فایل دانلود شده رو باز کردید تا دانلود شروع بشه.

 

hpt7msiud7fecmbc4rc.jpg

 

میبینید که تعداد Seed ها و Peer یا Leecher ها رو نوشته. شما باید چند دقیقه ای صبر کنید تا بقیه افرادی که فایل کامل رو دارن به کامپیوتر شما متصل بشن تا سرعت شما بالا بره. سرعت دانلود من تا 20 کیلوبایت در ثانیه هستش و میبینید که من با سرعت متوسط 16 دارم دانلود می کنم. یعنی نزدیک به ماکزیمم سرعت دانلود. معمولا شبا خیلی سرعت بالاست چون مردم تو ایران شبا کم آنلاین میشن و سرور ها خلوت میشه.

 

حالا خودتون بگید رپیدشیر یا تورنت؟ -2-40-.gif

 

 

 

(من خودم از برنامه utorrent استفاده می کنم. عکساشو درست می کنم. آموزش اونم میذارم.)

 

امیدوارم لذت ببرین.

لینک به دیدگاه

سلام بچه ها-2-40-.gif

اینم آموزش با برنامه utorrent.و سایت torrentz.

 

دانلود برنامه utorrent از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

1) وارد سایت torrentz میشیم و اسم فیلمی رو که می خوایم می نویسیم و جستجو می کنیم.

 

1_2.jpg?forceAttachmentDownload=true3253koaj3qeqnma5iztj.jpg

 

 

2) توی این صفحه ای که میاره. می بینین که تو کادر پایین لیست دانلود فیلم گذاشته شده که براساس گزینه هایی که دست راست هستند چیده می شن. مثلا الان بر اساس تعداد seeder ها و peers ها چیده شدن. ولی ویژی های دیگه شون مثل اینکه از چه زمانی رو نت گذاشته شدند هم هست. مثلا ما دومین ردیف و انتخاب می کنیم.

 

gq9cuwbmkcg46e0oyhbl.jpg

 

2_online.JPG?forceAttachmentDownload=true

 

 

 

3) توی صفحه ای که باز میشه لیست سایت هایی که فایل تورنت فیلم و گذاشتن می بینین. خوب هر کدوم و که خواستین می زنین

 

yl02og7dleb17z4wug4j.jpg

 

3_online.JPG?forceAttachmentDownload=true

 

4) توی صفحه ای که میاره مشخصات فیلم و نگاه می کنین. به خصوص تعداد seeder ها و peers هاش رو.

فایل تورنت و از گزینه DOWNLOAD THIS TORRENT دانلود می کنین.

 

yncviuzcvikl9667egue.jpg

 

4_online.JPG?forceAttachmentDownload=true

 

5) برنامه utorrent و باز می کنین و از قسمت سمت چپ از قسمت فایل، add torrent و زده و فایلی که قبلا دانلود کردیم و انتخاب می کنید و دانلود شروع میشه. توی کادر پایین هم مشخصات کامل فیلم نمایش داده میشه.

 

[TABLE=class: ncode_imageresizer_warning]

[TR]

[TD=class: td1, width: 20]wol_error.gif[/TD]

[TD=class: td2]این تصویر تغییر اندازه داده شده است. روی نوار جهت مشاهده سایز اصلی تصویر کلیک کنید. سایز اصلی تصویر 1024x768 می باشد.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

nslha5tyftntlvbumspk.jpg

 

1_online.JPG?forceAttachmentDownload=true

 

 

 

به نظر من این برنامه و کلا این روش ها واسه دانلود فیلمایی که زود به زود لینکاشون فیل... میشه و یا سریالهایی که می خواین به صورت کامل فصلی دانلود کنین خیلی مناسب هستش.

 

امیدوارم به دردتون بخوره و ازش لذت ببرین.-2-40-.gif

 

این دوتا هم از نودوهشتیا بود دمشون گرم

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

برای اینکه نت رو کمتر بخوره در واقع هم زمان که دان میکنه کمتر اپ کنه در قسمت option و بعد قسمت preference روی bandwidthکلیک کنید

گزینه اول یعنی maximom upload rste رو روی عدد یک قرار بدید

 

و ماکزیمم ریت دان که عدد زیریش باسه رو روی صفر بگذارید

 

همچنین بعد از تموم شدن دانلود فیلم ها مانع سیدینگ بشین. و کلیک راست کرده و فینیش رو بزنید !!!

 

--------------

من تا همین هفته پیش برای دانلود یه فیلم حدود پنج ساعت زمان میذاشتم و تموم میشد. با سرفت حدود 70 kb/s

اما الان چن روز سرعتم 10 شده و حدود 16 ساعت دانلود طول میکشه !!

واقعا دیوانه کنندست

نتم 128 هست و معمولا فیلم هایی که حجمشون خدود 700 مگ باشن رو انتخاب میکنم. البته اگه داشته باشه این حجم رو....و سعی میکنم موردی که بیشترین تعداد سیدر رو داره انتخاب کنم

ولی سرعت به شدت پایین شده. نمیدونم علاوه بر مسکل کم شدن سرعت عمومی چه قدرش به خاطر تورنته. و اینه ایا من دارم اشتباهی میکنم

 

بیشتر از سایت torrentz.eu استفاده میکنم و توی نتیجه هایی که میاره بیشتر انتخابم سایت kat.ph هس

 

:((

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

تاپیک خوبی بود، مرسی. کاش اینا رو چند سال پیش می خوندم :ws3:

 

 

 

 

برای اینکه نت رو کمتر بخوره در واقع هم زمان که دان میکنه کمتر اپ کنه در قسمت option و بعد قسمت preference روی bandwidthکلیک کنید

گزینه اول یعنی maximom upload rste رو روی عدد یک قرار بدید

 

و ماکزیمم ریت دان که عدد زیریش باسه رو روی صفر بگذارید

 

همچنین بعد از تموم شدن دانلود فیلم ها مانع سیدینگ بشین. و کلیک راست کرده و فینیش رو بزنید !!!

 

--------------

من تا همین هفته پیش برای دانلود یه فیلم حدود پنج ساعت زمان میذاشتم و تموم میشد. با سرفت حدود 70 kb/s

اما الان چن روز سرعتم 10 شده و حدود 16 ساعت دانلود طول میکشه !!

واقعا دیوانه کنندست

نتم 128 هست و معمولا فیلم هایی که حجمشون خدود 700 مگ باشن رو انتخاب میکنم. البته اگه داشته باشه این حجم رو....و سعی میکنم موردی که بیشترین تعداد سیدر رو داره انتخاب کنم

ولی سرعت به شدت پایین شده. نمیدونم علاوه بر مسکل کم شدن سرعت عمومی چه قدرش به خاطر تورنته. و اینه ایا من دارم اشتباهی میکنم

 

بیشتر از سایت torrentz.eu استفاده میکنم و توی نتیجه هایی که میاره بیشتر انتخابم سایت kat.ph هس

 

:((

 

 

مقسی.

به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برو

بدون اینکه فایلی ب اشتراک بزاری یا سرعتت پایین باشه. لینک تورنت رو تبدیل ب فایل کن و از دانلود ریزم دارش استفاده کن. همین الان فیلم ابوعلیسینا 2013 ک 2 گیگه رو 5 مینه تبدیل ب فایل ریزم دار کرد برام با سرعت 200-100 می تونم دانلود کنم

 

clfg1yc4vv75mfk26em8.jpg

 

 

 

tt2.gif

 

البته نتم حجمیه :ws3: ضمن اینکه خیلی مزایای دیگه هم داره. من تا حالا حدود 50 گیگ ازش خریدم. خیلی ارزونه :w16:

 

تنظیماتی ک گفتی هم ب کار من نمیاد چون نرم افزار رو اصلا اجرا نمی کنم :ws3: ولی متشکرم. :ws3:

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...
تاپیک خوبی بود، مرسی. کاش اینا رو چند سال پیش می خوندم :ws3:

 

 

 

 

 

 

 

مقسی.

به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برو

بدون اینکه فایلی ب اشتراک بزاری یا سرعتت پایین باشه. لینک تورنت رو تبدیل ب فایل کن و از دانلود ریزم دارش استفاده کن. همین الان فیلم ابوعلیسینا 2013 ک 2 گیگه رو 5 مینه تبدیل ب فایل ریزم دار کرد برام با سرعت 200-100 می تونم دانلود کنم

 

clfg1yc4vv75mfk26em8.jpg

 

 

 

tt2.gif

 

البته نتم حجمیه :ws3: ضمن اینکه خیلی مزایای دیگه هم داره. من تا حالا حدود 50 گیگ ازش خریدم. خیلی ارزونه :w16:

 

تنظیماتی ک گفتی هم ب کار من نمیاد چون نرم افزار رو اصلا اجرا نمی کنم :ws3: ولی متشکرم. :ws3:

 

سجادجان این رپیدبازی که گفتی لیچر هست و با داستان تورنت کلا فرق میکنه

درسته هزینه زیادی نداره ولی مشکلات خاص خودش رو داره

یه دوره که هرروز سروراشون(با اینکه بهترین لیچر تو ایران هستن) مشکل پیدا میکرد و دوم هم اینکه وقتی نتت نامحدود باشه هیچ چیزی باصرفه تر از خود تورنت نیست

تورنت نیازی به ریزیوم و اینا نداره حتی میتونی ویندوزتو عوض کنی و ادامه دانلودتو بزاری

ممنون

لینک به دیدگاه
  • 4 ماه بعد...

مشاهده فایل های ویدیویی همزمان با دانلود در Utorrent

 

سرویس تورنت به شما امکان می‌دهد تا فایل‌های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و از فایل‌های اشتراک‌گذاری شده توسط کاربران سراسر دنیا نیز استفاده کنید. نرم‌افزارهای مختلفی نیز برای دانلود این فایل‌ها که به فایل‌های تورنت معروفند، وجود دارد که یکی از معروف‌ترین آنها نرم‌افزار یو تورنت (utorrent) است. این نرم‌افزار در نسخه جدید خود قابلیتی ایجاد کرده که به کمک آن می‌توانید هنگام دانلود فایل‌های ویدئویی، پیش نمایشی از فایل را نیز تا جایی که دانلود کرده‌اید، مشاهده کنید. به این ترتیب نه تنها می‌توانید هنگام دانلود به مشاهده فیلم موردنظر بپردازید، بلکه چنانچه لینک درخواستی شما دقیقا آن چیزی نباشد که انتظارش را داشته‌اید بسرعت متوجه می‌شوید و مجبور نیستید تا انتهای فایل را دانلود کنید و وقت خود را هدر بدهید! این قابلیت در صورتی قابل استفاده است که آن را فعال و پخش‌کننده فایل‌های ویدئویی را نیز برای آن مشخص کرده باشید. برای اطلاع از چگونگی استفاده از این قابلیت در ادامه ترفند از ترفندسیتی با ما باشید.

 

برای این کار:

 

۱‌‌ـ‌ نرم‌افزار یوتورنت را اجرا کنید.

 

۲‌‌ـ‌ از منوی Options گزینه Preferences را برگزینید.

 

۳‌‌ـ‌ در بخش سمت چپ، گزینه Streaming را انتخاب و در بخش سمت راست علامت چک مارک کنار گزینه Use default player را فعال کنید تا پخش کننده پیش فرض سیستم‌عامل برای استفاده توسط نرم‌افزار مشخص شود.

 

۴ـ‌ در نهایت نیز با تغییر مقادیر موجود در بخش‌های Streaming peer timeout و Streaming buffer size می‌توانید چگونگی پخش و ذخیره‌سازی موقت را مشخص کنید.

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...