رفتن به مطلب

بيماريهاي متابوليكي درتمساح ها و كروكوديل ها


ارسال های توصیه شده

بيماريهاي متابوليكي، تغذيه اي

 

کمبود ويتامينها

نقرص بيماريي است كه در اثر افزايش پروتئين در رژيم غذايي يا كم كاري كليه ها به وجود مي آيد . افزايش پروتئين نتيجه زياد غذا دادن به تمساح ها و كروكوديلهاست و يكي از دلايل كم كاري كليه ها نيز ، پايين بودن دماست . بنابراين با بر طرف كردن اين دو مشكل به راحتي مي توان مانع از بروز نقرس شد

کمبود مواد معدني

يكي از مهمترين مشكلات مربوط به رژيم غذايي ، بيماري متابوليسمي استخوان است . اين بيماري ، بيماري عفوني نيست اما در اثر رژيم نادرست به وجود مي آيد . رژيم غذايي كه شامل گوشت لخم بدون استخوان باشد ، معمولاً باعث كمبود كلسيم و افزايش فسفرمي شود . نسبت كلسيم به فسفر مورد نياز تمساح ها و كروكوديلها معمولاً 5/1 به 1 است. ويتامين d نيز براي جذب كلسيم از روده مورد نياز است . اين ويتامين يا از طريق گوشت طعمه تأمين مي شود و يا از طريق قرار گيري در مقابل نور خورشيد يا اشعه هاي فرابنفش مصنوعي ، در پوست ساخته مي شود .

هرگاه ميزان كلسيم در بدن اين حيوانات كم شده و فسفر افزايش يابد ، غده پاراتيروئيد تحريك شده و از خود هورمون پاراتيروئيد ترشح مي كند . اين هورمون ، كلسيم را از استخوانها بيرون كشيده و جاي آن را با كلاژنهاي سلولزي و پف دار پر مي كند . كلاژنها به راحتي شكسته و از بين مي روند ، سپس دست و پاها ورم مي كنند ، آرواره ها نرم و انعطاف پذير شده و سختي خود را از دست مي دهند و حتي شروع به ريختن مي كنند . انعطاف پذيري فك پاييني مانع از آن مي شود كه تمساح ها و كروكوديلها بتوانند غذا بخورند و يا غذايشان را خوب بجوند . در نهايت كليه ها صدمه ديده و حتي نقش ماهيچه ها و اعصاب هم تضعيف مي شود .

با ايجاد تنوع در رژيم غذايي ( استفاده از استخوان ، مكملهاي كلسيم و ويتامين d مي توانيد از بيماري متابوسيمي استخوان جلوگيري كنيد .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...