رفتن به مطلب

معرفی ویژگی های جدید html5 در قالب برگه تقلب


The Developer

ارسال های توصیه شده

این روزا شاید کمتر کسی باشه که اسم HTML 5 رو نشنیده باشه چون قراره تو دنیای وب تحولات بزرگ و شگرفی رخ بده یا شاید هم رخ داده / بالاخره HTML 5 پس از اون تکاپوهای طولانی و پرسر و صدای خودش وارد دنیای اینترنت شد و نیومده همه رو به جنب و جوش انداخته تا یه دستی به سر رو روی وبسایت هاشون بکشن و اونها رو باب میل موتورهای جستجو کنن. اما از بین افرادی که با این نام آشنا هستن بیشترشون از ویِژگی ها جدید اضافه شده به این زبان اطلاعاتی ندارن (مثل خود بنده).

 

 

به همین خاطر فرصت رو مغتنم شمردم و با یه چرخ تو اینترنت برگه تقلب (Cheat Sheet) هایی واسه زبان دوست داشتنی HTML 5 امون پیدا کردم. به گفته سایت منبع این برگه ها خیلی جامع و کامل هستن و شما می تونید در صورت دسترسی به چاپگر اونها رو به آسونی چاپ کنید ولی قبل از اون پیشنهاد می کنم تاریخچه پیدایش HTML 5 رو از ادامه مطلب مطالعه کنید.

 

HTML5 در ویکیپدیا :

HTML5 زبانی برای ساختن و ارائهٔ محتوا برای شبکه جهانی وب است، این پنجمین تجدید نظر از استاندارد HTML است (در سال ۱۹۹۰ ایجاد و در سال ۱۹۹۷ به عنوان HTML4 استاندارد شده‌است) و تاکنون همچنان در دست توسعه‌است. اهداف اصلی HTML5 بهبود این زبان به صورتی است که از جدیدترین فن آوری‌های چند رسانه‌ای پشتیبانی کند در حالی که هم به راحتی توسط انسان‌ها قابل خواندن باشد وهم به طور مداوم توسط رایانه‌ها و دستگاه‌ها (مرورگرهای وب، تجزیه کننده‌ها و غیره) قابل درک باشد. HTML5 در نظر دارد نه تنها HTML4 بلکه XHTML1 و HTML2 را نیز پشتیبانی کند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: prolearn-vs.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...