رفتن به مطلب

ساخت ترکیب نانویی مقاوم در برابر یون کلر و خودرگی اختراع شد


azarafrooz

ارسال های توصیه شده

 

استفاده از نانو سیلیس و نانوآهن باعث افزایش مقاومت فشاری بتن خواهد شد.

مهلا رضایی مخترع در گفتگو با خبرنگاردانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: در این اختراع طرح اختلاف بتن با مواد نانو برای افزایش دوام و مقاومت بتن ارائه شده است.وی ادامه داد: در این تحقیق آزمایشگاهی نانو ذرات سیلیس جهت ساخت بتن با مقاومت بالا و با دوام طی یک کار آزمایشگاهی بدست آمده است.

رضایی بیان کرد: تحقیقات نشان می دهد استفاده از نانو سیلیس، نانو آهن و نانوآلومین باعث افزایش مقاومت فشاری بتن نسبت به نمونه معمولی می شود.

وی تشریح کرد: نتایج بدست آمده حاکی از بهبود خواص مکانیکی بتن حاوی درصد معینی از نانو سیلیس و سیمان پوزولانی تولید داخل نسبت به نمونه های شاهد و دیگر سیمان ها به علت پرکردن بیشتر خلل و فرج بتن در مقیاس نانو متر می باشد.

رضایی تصریح کرد: هدف از انجام این اختراع بومی سازی با تأثیر نانو ذرات بومی و استفاده از سیمان های بومی، شن و نوآوری در کار و ساخت بتن با مقاومت مطلوب و عاری از خلل و فرج می باشد.ساخت چنین بتن هایی بسیار با اهمیت است.

وی اظهار داشت: ساخت ترکیب نانویی مقاوم و طرح اختلاط نانویی بادوام بالا در برابر یون کلر و خوردگی توسط مهلا رضایی و محسن کالوندی درسال ۱۶/۶/۹۰ و با شماره ۷۱۳۸۲به ثبت رسیده است./ع۲

 

55d25e9dc950d5db4d53a3b195c046c63306.gif

باشگاه خبرنگاران

لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...