رفتن به مطلب

وال استریت ژورنال: گوگل نگران نفوذ سامسونگ در اندروید است


ارسال های توصیه شده

027981ec990f556d8370a14e3e774061_XL.jpg

وال استریت ژورنال گزارش نموده که گوگل از نفوذ روز افزون سامسونگ در اندروید و جایگاه این کمپانی کره‌ای به عنوان برترین تولیدکننده ابزارهای اندرویدی در بازار به شدت نگران است. اندی روبین، رییس اندروید در نشست سال گذشته گوگل، موفقیت فوق العاده سازندگان ابزارهای اندرویدی را مورد ستایش قرار داد و موقعیت مخاطره آمیز سامسونگ نسبت به دیگر رقبا را به گوگل هشدار داد. جایگاه فعلی سامسونگ به سمتی پیش می‌رود که احتمالا این کمپانی کره‌ای درخواست مطالبه موارد بیشتری را از گوگل خواهد کرد.

 

سامسونگ نزدیک به 40 درصد از سهم تلفن‌های هوشمند سال گذشته را در اختیار داشته است که اکثر تلفن‌های پرفروش این شرکت نیز با سیستم‌عامل اندروید وارد بازار شده‌اند. متاسفانه دیگر تولیدکنندگان ابزارهای اندرویدی نتوانسته‌اند به خوبی سامسونگ عمل کنند و هیچ کدام سهم بازار مشابه سامسونگ ندارند و اختلاف این شرکت با دیگران فاحش است. همین موضوع شرایطی را ایجاد نموده که دست سامسونگ را برای مطالبه موارد بیشتر از گوگل باز باشد و از طرفی گوگل نیز در تنگنا قرار گیرد.

 

حتی یک سناریو بد دیگر نیز وجود دارد که سامسونگ همانند آمازون اکوسیستم خود را بر پایه اندروید و بدون نیاز به گواهی گوگل راه اندازی کند و به این ترتیب گوگل را از بابت سود فروش گواهی استفاده از گوگل پلی محروم سازد. از آنجایی که سامسونگ مدت‌ها است فروشگاه اپلیکیشن اختصاصی خود را دارد و تا به امروز هزینه بسیار زیادی بابت ترویج آن خرج نموده، احتمال عملی شدن این سناریو اصلا کم نیست.

 

این دقیقا همان دلیلی است که گوگل، برای تصاحب موتورولا داشته است. وال استریت ژورنال در گزارش خود به این موضوع اشاره نموده و گفته است، گوگل با خرید موتورولا سعی نموده تا تجارت موبایل خود را بیمه کند. شاید این اقدام گوگل مانند سدی در مقابل پیشرفت فزاینده سامسونگ عمل کند.

 

در این موضوع شکی نیست که محصولات تولیدی موتورولا از وقتی که زیر چتر گوگل فعالیت می‌کند، خاص و رقابتی نبوده‌اند و توان غلبه بر گلکسی‌های سامسونگ را نداشته‌اند و همچنین اقدام گوگل مبنی بر ساخت ابزارهای سری نکسوس نیز هر چند موثر بوده‌ اما هنوز کافی نیست. حال همه نگاه‌ها به X Phone جلب شده است، محصولی که از نرم افزار خارق العاده و اختصاصی گوگل به همراه سخت افزار نوآورانه موتورولا بهره می‌برد.

 

 

 

منبع:http://hellosmartphone.wordpress.com/2013/02/28/%d9%88%d8%a7%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%db%8c%d8%aa-%da%98%d9%88%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84-%da%af%d9%88%da%af%d9%84-%d9%86%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%81%d9%88%d8%b0-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...