رفتن به مطلب

نگاهی به گلکسی اس 3 مینی سامسونگ


a_gadget

ارسال های توصیه شده

آیا به دنبال خرید یک گوشی مناسب اندرویدی برای خود هستید؟ به داشتن اسمارت فون هایی که سایز بزرگی دارند مانند گلکسی اس ۳ یا اچ تی سی وان ایکس پلاس علاقمند نیستید و می خواهید گوشی با قیمت مناسب تهیه کنید؟ خب، اسمارت فون گلکسی اس ۳ مینی شرکت سامسونگ می تواند دستگاه مورد نظر شما باشد، دستگاهی که با داشتن مشخصاتی قابل قبول، سایزی مناسب و قیمتی پایین تر نسبت به برادر بزرگتر خود علاقمندان بسیاری پیدا کرده است.

 

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نگاهی به مشخصات و ویژگی های این محصول شرکت سامسونگ بیاندازیم و بیشتر با آن آشنا شویم. اسمارت فون Galaxy S3 mini سامسونگ نسخه کوچک شده ای از اسمارت فون معروف و پرچمدار سامسونگ یعنی Galaxy S3 است.

2.jpg

طراحی و کیفیت ساخت

از نظر شکل و طراحی ظاهری همانطور که عنوان شد، Galaxy S3 mini بسیار شبیه به برادر بزرگتر خود یعنی گلکسی اس ۳ است، البته تغییراتی جزئی نسبت به آن دارد. تمامی دکمه های آن در مکان هایی مشابه گلکسی اس ۳ قرار دارند، اما دوربین و سنسورها در جلو و اسپیکر و LED flash در پشت مکانشان تغییر کرده است.

 

جدا از این تغییرات جزئی، طراحی Galaxy S3 mini دارای همان ظرافت گلکسی اس ۳ به همراه لبه های منحنی شکل است. با توجه به کوچکتر بودن، این مدل اسمارت فون تا حدودی چاق تر از گلکسی اس ۳ به نظر می رسد. ضخامت آن ۹.۹ میلیمتر و وزن آن حدود ۱۱۱ گرم است.

 

این اسمارت فون در حال حاضر در رنگ های سفید و آبی در دسترس است، اما ظاهرا رنگ های دیگر این اسمارت فون مانند قرمز و خاکستری نیز در راه هستند و بزودی روانه بازار می شوند. همانند گلکسی اس ۳، این دستگاه هم بخوبی ساخته شده و در هنگام در دست گرفتن و کار کردن احساس خوبی را به کاربر منتقل می کند.

 

در جلو دستگاه شیشه قرار دارد که توسط یک نوار فلزی نقره ای رنگ احاطه شده است و به آن استحکام و مقاومت لازم را می دهد. در پشت نیز درپوش یا قابی پلاستیکی برروی باتری قرار گرفته که از انعطاف و استحکام لازم برخوردار است، اما به هر حال این نوع جنس بدنه مشکلات خاص خود را نیز دارد. پشت قاب پشت یک اسلات مایکرواس دی و اسلات سیم کارت نیز قرار گرفته است.

20130209_100055.jpg

در مجموع طراحی و کیفیت ساخت قابل قبولی دارد هر چند با توجه به نوع جنس بدنه مشکلاتی هم وجود دارد که موضوعی کاملا طبیعی برروی بسیاری از اسمارت فون هاست.

 

سخت افزار و بازدهی

 

سامسونگ در این اسمارت فون سطح متوسط خود از یک پروسسور ۲ هسته ای و ۱ گیگاهرتزی Cortex-A9 (چیپ ست NovaThor U8420)، رمی ۱ گیگابایتی و جی پی یو Mali-400 استفاده کرده است. در مورد نتایج بنچ مارک ها نباید منتظر نتیجه عجیب و غریبی از این اسمارت فون بود. این دستگاه در بنچ مارک GeekBench 2، بطور میانگین امتیاز ۷۶۳ را کسب کرد که در مقایسه با دیگر اسمارت فون ها بد نیست بدانید نکسوس ۴ بطور میانگین امتیاز ۲۰۰۹ و گلکسی اس ۳ امتیاز ۱۶۶۹ را بدست آورده است.

 

از دید یک کاربر و با توجه به نوع سخت افزارهای بکار رفته در این اسمارت فون و همچنین با توجه به اینکه گلکسی اس ۳ مینی اسمارت فونی سطح متوسط به حساب می آید، عملکرد این دستگاه قابل قبول و خوب است، اگر چه در بعضی موارد تاخیرهایی در اجرا دیده می شود (موضوعی آزاردهنده نیست).

Samsung_Galaxy_S3_vs_Galaxy_S3_Mini.jpg

Galaxy S3 mini در تست جاوا اسکرپت SunSpider نیز عملکرد شگفت انگیز و فوق العاده ای ندارد. امتیاز آن بطور میانگین ۲,۰۳۷ms است، در حالیکه آیفون ۵ امتیاز ۹۰۳ms و نکسوس ۴ امتیاز یا زمان ۱,۹۰۶ms را بدست آورده است (زیاد فاصله ای با نکسوس ۴ ندارد). البته این موضوع را در نظر بگیرید که ما یک اسمارت فون سطح متوسط را با اسمارت فون های قدرتمندی چون آیفون ۵ و نکسوس ۴ ال جی مقایسه میکنیم.

 

در بازدهی گرافیکی، تست GLBenchmark 2.5 برروی گلکسی اس ۳ مینی نشان دهنده فریم ریت ۱۲fps است، در حالیکه آیفون ۵ و نکسوس ۴ ال جی دارای فریم ریت ۳۹fps می باشد. برای مثال بد نیست که بدانید این اسمارت فون بخوبی و با گرافیکی مناسب بازی همانند Temple Run 2 را اجرا می کند.

 

حافظه داخلی این دستگاه در دو مدل وجود دارد، ۸ و ۱۶ گیگابایت که با وجود یک اسلات مایکرواس دی که تا ۳۲ گیگابایت فضا می توان به حافظه داخلی آن اضافه نمود، این مقدار کافی به نظر می رسد.

 

صفحه نمایش

 

صفحه نمایش این اسمارت فون ۴ اینچی است (همانند آیفون ۵)، رزولوشن آن ۸۰۰ در ۴۸۰ پیکسل و از نوع Super AMOLED می باشد. با این رزولوشن چگالی صفحه نمایش آن ۲۳۳ppi است. کیفیت کلی صفحه نمایش گلکسی اس ۳ مینی در بین گوشی های همرده آن بسیار خوب و قابل قبول ارزیابی می شود. رنگ ها برروی آن بسیار زنده و عمیق هستند و عملکرد آن در زوایای مختلف نیز کاملا رضایت بخش است.

 

ادامه مطلب :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...