رفتن به مطلب

مقایسه تویوتا کمری 2012 و سوزکی کیزاشی


ارسال های توصیه شده

camry-kizashi-500x353.jpg

 

بازار خودروهای وارداتی به قدری داغ شده که همه ساله مردم چشم به راه خودرویی جدید و یا نسل جدیدی از خودروهای موجود در بازار هستند. در این میان کره ای ها و ژاپنی ها سهم بیشتری در بازار داشته و تعداد خودروهای آنها در خیابان به دیگر برندها می چربد. دیگر شرکت های خودروساز داخلی نیز در این میان بی کار نبوده و سعی در عرضه خودروهای لوکس خارجی دارند که البته این خودروها در چرخه تولید قرار داشته و خرید آن ها نیز موجب رونق اقتصاد کشور می شود. این خودروهای لوکس تولیدی را می توان در جاده مخصوص کرج بیشتر از هر جای دیگری مشاهده کرد.

تویوتا کمری و سوزوکی کیزاشی

ایران خودرو بزرگ ترین خودروساز خاورمیانه چند سالی است که به تولید خودروهای مختلف برند ژاپنی سوزوکی روی آورده است. در ابتدا با تولید مدل گرند ویتارا این همکاری را آغاز کرد و حالا با خودرویی در کلاس سواری است. کیزاشی که در آینده بیشتر از آن خواهیم شنید، در کلاس D سواری ها قرار دارد کلاسی که به سدان های خانوادگی نیمه لوکس تعلق دارد و در این کلاس نیز رقیبی ژاپنی انتظار کیزاشی را می کشد؛ تویوتا کمری که سال هاست در بازار ایران به فروش می رسد و یکی از موفق ترین ها در این کلاس به حساب می آید. در این گزارش رقابتی ژاپنی را شاهد هستیم. دو خودرویی که یکی از شرق و دیگری از غرب تهران به خیابان ها فرستاده می شوند.

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x729px

suzuki-kizashi.jpg

سوزوکی کیزاشی

کیزاشی با موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری روانه بازار ایران می شود. این موتور قادر است در 6500 دور بر دقیقه 185 اسب بخار قدرت تولید کرده و در چهار هزار دور بر دقیقه 230 نیوتن متر گشتاور را ارائه دهد. وظیفه انتقال نیرو در این خودرو به عهده گیربکس CVT است که در داشتن مصرف سوخت پایین این خودرو نقشی تاثیر گذار دارد. البته کیزاشی در ایران با گیربکس شش سرعته دستی نیز عرضه می شود. این خودرو برای اولین بار در سال 2009 راهی بازار شد و توانست در نیوزیلند و استرالیا فروش خوبی را تجربه کند. کیزاشی قادر است در مدت زمان 8.8 ثانیه با گیربکس CVT از حالت ایستاده به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد که این زمان با گیربکس دستی حدود یک ثانیه کاهش می یابد. کیزاشی می تواند تا 215 کیلومتر بر ساعت نیز سرعت بگیرد که برای خودرویی با این حجم مناسب است. این خودرو در سیکل ترکیبی حدود 7. 9 لیتر در 100 کیلومتر بنزین مصرف می کند که این مصرف پایین را مدیون گیربکس CVT پیشرفته خود است.

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x711px

2012-Toyota-Camry-Side-view.jpg

 

تویوتا کمری

کمری که این روزها نسل جدید خود را در خیابان های تهران می بیند و البته تعداد آنها زیاد نیست، در ایران قدمت زیادی دارد و تاکنون دو نسل از آن راهی بازار ایران شده است.

این خودرو از موتوری چهار سیلندر به حجم 2494 سی سی بهره می برد. موتوری که قادر است در 6000 دور بر دقیقه 181 اسب بخار قدرت تولید کند و 235 نیوتن متر گشتاور را در 4100 دور بر دقیقه ارائه دهد. وظیفه انتقال قدرت در این خودرو به عهده گیربکس چهار سرعته اتوماتیک است. کمری قادر است در مدت زمان9.6 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و تا 205 کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مصرف سوخت این ژاپنی ضعیف در سیکل ترکیبی حدود8.2 لیتر در 100 کیلومتر است که البته باک 70 لیتری این خودرو به خوبی پاسخ گوی این مقدار مصرف خواهد بود.

طراحی

کیزاشی از طراحی به روز و زیبایی بهره می برد. خودرویی که هم می توان در چهره آن حالت های اسپرت را دید هم این که طراحی با وقاری دارد و در کل می توان چهره آن را عامه پسند دانست. این خودرو در مقابل کمری قرار دارد که هیچ نشانی از یک خودروی اسپرت در آن دیده نمی شود و بیشتر یک خودروی خانوادگی می نماید. در داخل کابین نیز هر دو خودرو طراحی قابل قبولی را ارائه می دهند. با این تفاوت که نور پردازی در کیزاشی چشم نوازتر و زیباتر از کمری است. صندلی های راحت و فضای کافی برای سرنشینان نیز از خصیصه های دو خودرو به شمار رفته با این تفاوت که در کابین کیزاشی می توان امکانات بیشتری را پیش رو دید.

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x768px

suzuki-kizashi-rear.jpg

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x734px

Toyota-Camry_2012_rear.jpg

 

امکانات

تویوتا کمری از امکاناتی همچون جلو دیسکی خنک شونده و عقب دیسکی – راننده و سرنشین جلودر کل دو عدد – ایموبیلایزر، قفل مرکزی، ریموت کنترل، رادیو و پخش CD و چهار بلندگو، بلوتوث و چنجر شش تایی سفارشی، تهویه مطبوع دستی، تنظیم برقی صندلی راننده، تنظیم برقی گودی کمر، تنظیم برقی آیینه ها، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، چراغ های جلوی هالوژنی و کروز کنترل بهره مند است.

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x737px

Toyota-Camry_2012_dashboard.jpg

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x753px

Toyota-Camry_2012_rear-seat.jpg

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x740px

Toyota-Camry_2012_front-seat.jpg

 

کیزاشی از امکانات بیشتری نسبت به کمری برخوردار است که می توان به صندلی راننده (10 حرکت) و سرنشین (چهار حرکت) با تنظیم برقی، صندلی راننده دارای سه حافظه تنظیم اتوماتیک، روکش صندلی ها و تودوزی چرمی، گرم کن صندلی راننده و سرنشین، صندلی عقب تاشونده، چرخ زاپاس مطابق با چرخ اصلی، ترمز جلو دیسکی تهویه شونده، ترمز عقب دیسکی، ترمز ضد قفل ABS با توزیع الکترونیکی نیرو EBD، سیستم کمکی ترمز ABS، برنامه پایداری الکترونیکی (ESP)، آیینه های جانبی با تنظیم برقی و تاشونده برقی، آیینه وسط الکتروکرومیک (حساس به نور)، هفت عدد کیسه هوا، قفل مرکزی و ورود بدون کلید، کلید روشن / خاموش خودرو، سیستم کمک پارک جلو و عقب، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به حسگر باران، سیستم ضدسرقت ایموبیلایزر، سیستم یک پارچه نمایش اطلاعات و مدیریت پیمایش، سقف شیشه ای برقی دارای ضد خرج کردن اهرم های دوگانه تعویض دنده روی فرمان، (شیفت تعطیل) سیستم تثبیت سرعت (کروز کنترل)، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، مجرای تهویه و انتقال گرمایش برای سرنشینان عقب، روکش چرم فرمان، فرمان هیدرولیک تلسکوپی با قابلیت تنظیم ارتفاع، کنترل نمایشگر اطلاعات و مدیریت پیمایش وکنترل سیستم تثبیت سرعت اشاره داشت.

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x768px

suzuki-kizashi-sport-interior.jpg

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x682px

suzuki-kizashi-interior.jpg

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x768px

2011-suzuki-kizashi-dashboard.jpg

 

نتیجه گیری

کیزاشی یک تازه وارد به بازار ایران است که در حدود 65 تا 70 میلیون تومان قیمت دارد. خودرویی که با داشتن موتوری قوی تر نسبت به کمری و داشتن گیربکس CVT و همچنین امکانات زیاد می تواند بازار خودرویی همچون کمری را به مخاطره بیندازد. تویوتا کمری نیز قیمتی در حدود 70 میلیون تومان دارد و با توجه به داشتن امکانات کم و موتوری کم بازده که قدرت زیادی را ارائه نمی دهد حرف های زیادی برای گفتن در مقابل کیزاشی تازه وارد ندارد. به خصوص این که کیزاشی نیز خودرویی ژاپنی بوده و از نظر کیفیت و دوام در سطح بالایی قرار دارد.

 

 

برای مشاهده تصویر در سایز اصلی کلیک کنید 1024x768px

camry-kizashi_rear.jpg

 

مزایا و معیاب

مزایای کیزاشی: طراحی اسپورت، سادگی کار با تجهیزات، هندلینگ و مانور خوب، قیمت پایینتر در برابر رقبا (حدود هزار دلار ارزانتر از نمونه مشابه کمری)، عایق مناسب بدنه و سروصدای کم کابین

معایب کیزاشی: سروصدای موتور مخصوصا با گیربکس CVT، مصرف سوخت بیشتر، فضای محدود سر در مدلهای دارای سانروف، بازتاب نور روی صفحه نمایش و اطلاعات محدود قابل نمایش روی آن

مزایای کمری: داشبورد ساده و زیبا، ایمنی بالا با 10 ایربگ استاندارد (نمونه های وارداتی به ایران تنها با دو ایربگ!)، تولید مدلهای هیبریدی با مصرف سوخت بسیار پایین، فضای داخلی بیشتر

معایب کمری: صندلیهای جلو فاقد محافظ طرفین، رانندگی بدون هیجان، طراحی ظاهری متوسط در نسل جدید

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...