رفتن به مطلب

SQL Server 2012 در نسخه های متفاوت – کدامیک مناسب است؟


The Developer

ارسال های توصیه شده

SQL Server Express نسخه رایگانی از SQL Server ایده‌آل است که جهت توسعه و تامین نیاز برنامه های دسکتاپ ، وب و برنامه های کاربردی که به سرور کوچکی نیاز دارند مورد استفاده قرار می گیرد. برای دریافت این نرم افزار به “

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
” که شامل “SQL Server Express LocalDB” نیز می باشد مراجعه کنید.

نسخه اکسپرس SQL Server محصولی است که تمام توسعه دهندگان می توانند از ویژگی های منحصر به فرد آن بهره مند شوند و پایگاه داده های خود را ایجاد و مدیریت کنند . وجود این ویژگی ها برای یک نسخه رایگان (آن هم در این حد) واقعاً قابل قبول است. با این حال برخی محدودیت ها وجود دارند که چند نمونه از آنها را در زیر میبینید:

 

 

 

  1. حداکثر پایگاه داده ۱۰ گیگابایت
  2. حداکثر استفاده از حافظه رم ۱ گیگابایت
  3. پشتیبانی از تنها یک پردازنده فیزیکی
  4. ابزار Profiler شامل نمی شود

 

sql server express با توجه به نیازهای کاربران در نسخه هایی با افزودنی (add-on) های متنوع ارائه شده است. یکی از جدیدترین افزودنی‌ها LocalDB است که تا به امروز از نسخه اکسپرس سبکتر بوده است. در اینجا به توصیف شرکت مایکروسافت تفاوت‌هایی بین این نسخه‌ها وجود دارد که به طور مختصر آنها را بیان می کنیم :

[h=2]LocalDB[/h]جدیدترین عضو خانواده اکسپرس . LocalDB یک نسخه بسیار سبک وزن تر از اکسپرس است که شامل تمام ویژگی های برنامه‌نویسی می باشد ، در حالیکه در حالت کاربر اجرا می شود ، بسیار سریع است و بدون انجام هیچگونه عملیات نصب و پیکربندی ، لیستی از پیش نیازها را برای کاربر فراهم می آرود . اگر به دنبال راه ساده‌ای جهت ایجاد و کار با کدهای پایگاه داده خود هستید استفاده از این نسخه به صرفه تر از دیگر روش ها می باشد. LocalDB را می توان همراه با نرم افزار ویژوال استودیو ، ابزارهای توسعه پایگاه داده و یا در برنامه ای که به یک پایگاه داده‌ی محلی نیاز دارد استفاده کرد.

[h=2]Express (حاوی موتور پایگاه داده)[/h]هسته مرکزی اکسپرس سرور پایگاه داده است. اگر نیازمند برقراری ارتباطات راه دور و یا مدیریت از راه دور هستید این نسخه پیشنهاد می شود.

[h=2]Express همراه با ابزار (LocalDB ، موتور پایگاه داده ، SQL Server Management Studio Express)[/h]این بسته شامل تمام ابزارهای مورد نیاز جهت نصب و پیکربندی سرویس دهنده SQL Server به عنوان یک سرور پایگاه داده است . به طور کلی می توان این نسخه را کاملتر از بقیه دانست .

[h=2]SQL Server Management Studio Express[/h]این گزینه پایگاه داده را شامل نمی شود، اما تنها ابزار برای مدیریت اجزای LocalDB ، SQL Express ، SQL Azure ، SQL Server و … محسوب می شود. اگر در حال حاضر پایگاه داده‌ای دارید و فقط به یک ابزار جهت مدیریت آن نیازمندید می توانید از این ابزاراستفاده کنید.

[h=2]Express با خدمات پیشرفته (شامل موتور پایگاه داده ، ابزار اکسپرس ، سرویس گزارشگیری و جستجوی کامل متن (Full Text Search))[/h]بسته مورد نظر شامل تمام اجزای SQL Express است . علاوه بر نسخه Express (همراه ابزار) ، جستجوی کامل متن و سرویس گزارشگیری نیز در این بسته گنجانده شده .

 

 

منبع: prolearn-vs.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...