رفتن به مطلب

بازگشت سامسونگ به سمت PowerVR


a_gadget

ارسال های توصیه شده

اسمارت فون Galaxy S سامسونگ همراه با یک پردازنده تک هسته ای ۱ گیگاهرتزی و جی پی یو PowerVR SGX 540 روانه بازار شد. حال و بعد از گذشت چند سال به نظر می رسد که در نسل جدید این اسمارت فون یا همان Samsung Galaxy S IV که در سال جاری معرفی و عرضه می شود، احتمالا دوباره از جی پی یو PowerVR استفاده خواهد شد، و این درحالیست که در گلکسی اس ۲ و اس ۳ از جی پی یو Mali استفاده شده بود.

Exynos 5 Octa پردازنده ای است که در CES رونمایی شد و از جی پی یو ۵۳۳ مگاهرتزی PowerVR SGX 544MP3 بهره می برد (به گفته AnandTech).

gpus-png.png

همانطور که میدانید جی پی یو PowerVR در دستگاههای iOS هم وجود دارد و مدل ۵۴۴ در Exynos 5 Octa شبیه به مدل ۵۴۳ است که در تراشه های A5 و A5X قرار دارد. اپل همچنین از مدل PowerVR SGX 543 MP3 در پردازنده A6 اسمارت فون آیفون ۵ خود استفاده نمود. اما از آنجا که این دو شرکت همیشه در رقابت هستند، بد نیست بدانید اپل صاحب ۱۰ درصد از Imagination Technologies است، یعنی شرکتی که در کنار PowerVR قرار دارد. این بدان معناست که شرکت سامسونگ مجبور به قبول این موضوع شده که برای افزایش بازدهی مجبور به کسب و کار با شرکت های رقیب حتی اپل است.

در حالی که Samsung Galaxy S IV در چند ماه آینده معرفی و عرضه می شود، این موضوع که سامسونگ از پردازنده Exynos Octa خود در این اسمارت فون استفاده نماید می تواند موضوعی بسیار جذاب باشد، چرا که بعد از گلکسی اس، این اولین پرچمدار سامسونگ خواهد بود که از جی پی یو PowerVR بهره می برد، گرافیکی که برای انجام پردازش های سنگین گرافیکی عملکردی قابل توجه دارد.

 

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...