رفتن به مطلب

پیرمرد بی‌گناهی که خیلی‌ها فکر می‌کنند دزد آی‌فون‌شان است!


moein.s

ارسال های توصیه شده

«وین دابسون»، ۵۹ سال دارد، او دو سال است که بازنشست شده است، اما در این مدت اصلا نتوانسته است از ایام بازنشستگی خود استفاده کند و روز خوش ندیده است. علتش؟

 

 

علتش، آدم‌هایی هستند که در تمام ساعات شبانه‌روز جلوی خانه او می‌آیند و آی‌فون‌شان را می‌خواهند، آنها سر «دابسون» فریاد می‌زنند، شواهد را به او نشان می‌دهند، پلیس را خبر می‌کنند و قسم می‌خورند که آی‌فون‌شان در خانه وین است.

ولی «دابسون» یک دزد نیست!

 

 

او در لاس وگاس زندگی می‌کند، یک مشکل در خدمات شرکت «اسپرینت» باعث شده است که برنامه مشهور Find My Phone که محل گوشی‌های گم‌شده یا به سرقت رفته را مشخص کند، خانه او را به اشتباه نشان مال‌باختگان بدهد، حتی در دو مورد برنامه‌های رصدکننده پلیس، به اشتباه نشان دادند که از خانه او گزارش وقوع خشونت داده شده است و پلیس به اشتباه به خانه وین آمد.

 

m99f8hxrv4fdiy5ditg.jpg

 

 

 

شرکت اسپرینت می‌گوید که مشغول بررسی مطلب است، اما تا زمانی که آنها متوجه باگ مسبب این مشکل شوند، دابسون محبور است که نزدیک در خانه بخوابد تا بتواند به سرعت پاسخ مردم را بدهد، مدت‌هاست که او نتوانسته است، شبی به راحتی بخوابد.

 

 

بدبختی‌های دابسون از سال ۲۰۱۱ شروع شد، زمانی که در نیمه‌شبی در یک پایان هفته، کسی به در منزلش ضربه زد، او در را باز کرد و زوج جوانی را دید که گوشی‌شان را طلب می‌کردند. دابسون گیج شد و از آنها پرسید که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند.

 

 

بعد از بالا گرفتن مشاجره، هر دو طرف پلیس را خبر کردند، افسران پلیس آمدند، گوشی موبایل پیدا نشد و زوج هم محل را ترک کردند.

 

 

اما به زودی مشخص شد که دابسون با مشکل بزرگ‌تری رو در رو است. این بار او زنی را دید که در حیاط پشتی‌اش سر گردان است، قبل از اینکه وین بتواند با او حرف بزند، او از روی نرده‌ها پرسید، در منزلش را زد و گوشی‌اش را خواست. زن اصرار می‌کرد و می‌گفت با این گوشی از نوه‌هایش عکس گرفته و این عکس‌ها خیلی برایش باارزش هستند.

 

 

دابسون از زن دعوت کرد که به داخل منزل بیاید و خانه را بگردد، همزمان پلیس را خبر کرد و با شرکتی که به این زن، خدمات تلفنی می‌داد، تماس گرفت. تکنیسین شرکت اسپرینت متوجه مشکل شد، اما راهی برای حل مشکل ارائه نکرد.

این تکنسین به دابسون گفت که سیستم GPS، محل کاملا دقیق را نشان نمی‌دهد، هر زمانی که سیستم از تعیین محل دقیق بازبماند، یک محل را به عنوان جایی که بهتر است جستجو از آن آغاز شود، پیشنهاد می‌کند و به دلایل ناشناخته‌ای این محل دقیقا منطبق بر خانه دابسون است!

 

 

گوشی‌های موبایل هوشمند با آمیزه‌ای از فناوری GPS و سیستم مثلثی‌سازی triangulating، تعیین موقعیت می‌کنند. این سیستم به کاربران امکان می‌دهد که در مورد وضعیت ترافیکی و یا رستوران‌های اطراف یا وضعیت هوا، به سهولت اطلاعاتی متناسب با موقعیت خود دریافت کنند.

 

 

در سال ۱۹۹۷، مقامات پلیس متوجه یک مشکل شدند، در آن زمانی از هر سه تماس تلفنی که با ۹۱۱ برقرار می‌شد، یکی از گوشی‌های موبایل بود. برخلاف تلفن‌های کابلی که به صورت خودکار، محل شخص تماس‌گیرنده، مشخص می‌شد، زمانی که کاربر موبایل اطلاعات به پلیس نمی‌داد، پلیس‌ها نمی‌توانستند، محل او را مشخص کنند. اما بعد از مدتی شرکت‌های مخابراتی این مشکل را برطرف کردند. امروزه، ۷۰ درصد تماس‌هایی که با پلیس گرفته می‌شود، با گوشی‌های موبایل است، اما توزیع‌کنندگان نیروی پلیس، به یاری فناوری هیچ مشکلی در اعزام نیرو ندارند و می‌توانند با تقریب ۵۰ تا ۳۰۰ متر، نیرو اعزام کنند.

 

یک کاربرد دیگر این فناوری، تعیین موقعیت گوشی‌های گم‌شده است، اما این فناوری، یک فناوری بی‌عیب و نقص نیست، نمونه‌اش همین مورد آقای دابسون است.

 

 

در آخرین ماه سال میلادی پیش، دابسون متوجه شد که وضعیت از حالت یک مزاحمت آزارنده در حال تبدیل شدن به یک وضعیت خطرناک است:

یک بار ۴ مرد جوان در ساعت دو و نیم بعد از نیمه شب، در خانه را کوفتند و گوشی از دست‌ رفته‌شان را خواستند. صاحب گوشی با استفاده از اپلیکیشن خانه دابسون را پیدا کرده بود.

 

 

دو هفته پیشتر، پلیس به دنبال تماس زنی که در حال مشاجره با یک کرد بود، به اشتباه راهی خانه دابسون شده بود. افسران پلیس خوشبختانه متوجه اشتباه خود شدند و عذرخواهی کردند.

 

 

وین حالا بر روی در منزلش تابلویی نصب کرده است که روی آن نوشته شده است که گوشی کسی را ندارد و بهتر است با پلیس تماس بگیرند.

 

0p75ncnwn7e6g005rh.jpg

 

به نظر می‌رسد یک مشکل نرم‌افزاری باعث ترجمه اشتباه اطلاعات در سیستم جهت‌یابی شرکت اسپرینت شده باشد، مشکلی که مسئولان شرکت در حال تلاش برای برطرف کردن آن هستند.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

لینک به دیدگاه
ای فون منو پس اون دزدیده ه :w02:

 

مثلا ميخواي بگي ايفون داشتي ؟؟

 

نه خو چه هدفي داري ؟؟؟ موضع خودتو مشخص كن

 

نه مثلا كه چي ؟؟

 

خدايش ... ميخواي كلاس بزاري واس ما ؟؟

 

برو خدا بترس بچه جون ...

 

من خودم جي ال ايكس دارم

لینک به دیدگاه
مثلا ميخواي بگي ايفون داشتي ؟؟

 

نه خو چه هدفي داري ؟؟؟ موضع خودتو مشخص كن

 

نه مثلا كه چي ؟؟

 

خدايش ... ميخواي كلاس بزاري واس ما ؟؟

 

برو خدا بترس بچه جون ...

 

من خودم جي ال ايكس دارم

 

 

تابلو بود :whistle:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...