رفتن به مطلب

طراحی نسل جدید فضاپیما توسط بوئینگ


ارسال های توصیه شده

[h=1] طراحی نسل جدید فضاپیما توسط بوئینگ

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

 

کد خبر: 91110402278

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۱

 

 

3

کپسول فضایی در دست طراحی شرکت بوئینگ قادر به انتقال هفت فضانورد و گردشگر به ایستگاه فضایی یا مدار زمین است.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شرکت بوئینگ که با ساخت مدل های مختلف هواپیماهای مسافربری شهرت دارد، در حوزه فضا در پروژه‌های شاتل فضایی و ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS)‌ نیز حضور داشته است.

پروژه ای که متخصصان بوئینگ در حال کار بر روی آن هستند، کپسول فضایی CST-100‌ نام دارد که برای انتقال هفت فضانورد یا تعداد کمتر فضانورد و بار به ایستگاه فضایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

طرحی از کپسول فضایی CST-100‌ بهار سال 2012 میلادی در بیست‌ وهشتمین سمپوزیوم ملی فضایی آمریکا به نمایش درآمد. این کپسول ظاهری شبیه فضاپیمای آپولو ناسا و کپسول فضایی اوریون دارد که توسط شرکت لاکهید مارتین در دست طراحی است.

شرکت بوئینگ قصد دارد از ظرفیت خالی در سفرهای تجاری فضایی برای انتقال علاقه‌مندان به مدار زمین استفاده کند؛ همچنین طرح همکاری مشترکی با شرکت بیگلاو (Bigelow) برای اتصال کپسول CST-100 به ایستگاه فضایی بادی خصوصی در نظر گرفته شده است.

در سال 2011 یک مدل آلومینیومی 35*30 سانتی متری این کپسول فضایی در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفت و سال آینده نیز تست فرود با چتر انجام خواهد شد.

مسؤولان بوئینگ ابراز امیدواری کرده اند که با تأمین بودجه از سوی ناسا، نخستین پرواز در سال 2015 یا 2016 میلادی انجام شود.

با توجه به بازنشستگی برنامه شاتل‌ و با هدف راه اندازی سفرهای تجاری و کاهش وابستگی به کپسول سایوز روسیه، ناسا طی سال 2012 میلادی بودجه 1.1 میلیارد دلاری را در اختیار سه شرکت بوئینگ، سیرا نوادا و اسپیس ایکس قرار داده و امیدوار است که حداقل یک شرکت تا سال 2017 میلادی نخستین سفر فضایی را انجام دهد.

1 کپسول فضایی بوئینگ

 

1 کپسول فضایی بوئینگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...