رفتن به مطلب

سوختهای زیستی گیاهی


ارسال های توصیه شده

مرکز خدمات تحقیقات زراعی آمریکا، روغن گیاهانی مانند کاملینا، کانولا را در سطح گسترده و به منظور استفاده تجاری تولید کرده است.

به اعتقاد دانشمندان این محصولات قادر خواهند بود منبعی بزرگ و داخلی از مواد اولیه محصولاتی مانند صابون و سوخت زیستی اتومبیلها را ایجاد کرده و حتی می توان از روغن برخی از این گیاهان مانند گیاه "Cuphea" در تولید سوخت جت ها نیز استفاده کرد.

این گیاه از معدود منابع طبیعی است که از آن در تولید روغنهای بهداشتی آرایشی، روغن موتور و لغزاننده های صنعتی استفاده می شده و اخیرا از آن در تولید سوخت اتومبیل ها و جت ها نیز استفاده شده است. منابع دیگر تولید این روغن هسته خرما و روغن نارگیل ذکر شده است.

در عین حال تولید ذرتهای مختص تولید سوخت نیز به صورت گسترده ای آغاز شده و شرکتهای مختلف با استفاده از این محصول در سطح وسیعی به تولید اتانول سوختی که به عنوان سوختی پاک و محافظ محیط زیست شناخته شده است، پرداخته اند.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، محققان قصد دارند با گسترش و بهبود سیستم تولید این محصولات کشاورزی، دوره ای جدید را در تولید سوخت های زیستی در جهان آغاز کرده تا بتوانند با جایگزینی این سوخت های پاک با سوخت های فسیلی قدمی بلند در مسیر پر فراز و نشیب مبارزه با آلودگی هوا بردارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...