رفتن به مطلب

آغاز بکار بزرگترین نشست نجومی سال 2013


ارسال های توصیه شده

[h=1] آغاز بکار بزرگترین نشست نجومی سال 2013

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 91101709937

یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶

3

بیش از سه هزار دانشمند و اخترشناس با حضور در بزرگترین نشست نجومی سال 2013 میلادی، پیرامون جدیدترین کشفیات و دستاوردهای فضایی به بحث و تبادل نظر می پردازند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دویست و بیست و یکمین نشست انجمن نجوم آمریکا (AAS)‌ از روز یکشنبه ششم ژانویه (17 دی) در لانگ بیچ کالیفرنیا آغاز می‌شود.

بیش از دو هزار و 700 اخترشناس، فیزیکدان، شماری از برندگان جایزه نوبل، محققان و دانشجویان نجوم برای حضور در نشست سالانه AAS‌ ثبت نام کرده‌اند؛ همچنین شماری از مسئولان ناسا، بنیاد ملی علوم و سازمان های علمی - تحقیقاتی نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

کشفیات جدید در حوزه ماده تاریک، انرژی تاریک، سیارات بیگانه، سیاهچاله‌ها، کهکشان های دوردست و سیارک ها از جمله مهمترین موضوعات مورد بحث در این نشست چهار روزه خواهد بود.

 

در این نشست همچنین یافته‌های جدید تلسکوپ های اشعه ایکس، اشعه گاما، تلسکوپ های نوری، بودجه سال آینده ناسا و مراحل تکمیل تلسکوپ فضایی جیمز وب نیز مورد بررسی قرار می گیرند.

نشست‌های سالانه انجمن نجوم آمریکا در تابستان و زمستان برگزار می شود؛ نشست تابستان AAS‌ دوم تا ششم ژوئن 2013 میلادی در مینیاپولیس برگزار خواهد شد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...