رفتن به مطلب

خوشمزه‌ترین ماهی دنیا را اینجا صید کنید


ارسال های توصیه شده

دریاچه نئور، زیستگاه برخی از گونه های پرندگان مهاجر عبوری است که برای مدتی کوتاه از دریاچه استفاده می‌کنند.

دریاچه «نئور» در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل به‌طرف خلخال در یکی از دره‌های کوهستان باغیروو به عنوان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین دریاچه‌های ایران شناخته می‌شود.

 

دریاچه «نئور»، زیستگاه برخی از گونه های پرندگان مهاجر عبوری است که برای مدتی کوتاه از دریاچه استفاده می‌کنند. «آنقوت» از عمده ترین پرندگان این دریاچه و حاشیه آن است که در این منطقه زادآوری می‌کند.

1_8803290262_L600.jpg

ماهی قزا آلای رنگین کمان این دریاچه از نظر کیفیت و خوشمزگی شهرت جهانی دارد. ماهی‌های دریاچه نئور هر سال پیش از زمستان صید و جمع‌آوری می‌شوند، زیرا در اثر یخ زدن دریاچه این ماهی‌ها نمی‌توانند در زمستان زنده بمانند و پس از زمستان دوباره ماهی‌های کوچک پرورشی در «نئور» رها می‌شوند.

5_8803290262_L600.jpg

بارندگى مناسب و وجود چشمه‌هاى فراوان سبب پایدارى وضعیت دریاچه شده ضمن آنكه هواى مطبوع منطقه زمینه بسیار مناسبى براى جذب گردشگر خصوصا در اوقات گرم سال را فراهم كرده است. این منطقه داراى پوشش گیاهى متنوعى از گیاهان خشكى زى و آبزى است.

200042_140193256051004_1000.jpg

وقتی به دریاچه می‌رسید فقط شكر پروردگار متعال را به جای بیاورید از این همه زیبایی. از بهترین ویژگی‌های این منطقه ناشناخته بودن آن برای غیر بومی‌هاست. در ضمن هرساله مسابقه تفریحی تحت عنوان «مسابقه ماهیگیری» در این دریاچه بین دوستداران صید ماهی انجام می‌شود که می‌توانید در آن شرکت کنید.

12_8803290262_L600.jpg

 

اما برای رسیدن به این دریاچه از 3 مسیر می‌توانید استفاده کنید: اول: هشت پر (طالش)، ریگ، کیش دیبی، شیله، مریان، قلعه جوق، حفظ آباد و عباس آباد. دوم:خلخال، گیوی، فاراب، قره قشلاق، کزور، خلفلو، هل آباد، حفظ آباد و عباس آباد. سوم: اردبیل، هیر، شبلو و عباس آباد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...