رفتن به مطلب

تزیین دیوار با شلف ، باکس و قاب های دیواری


ارسال های توصیه شده

[h=2]اصول تزئین دیوار با تابلو[/h]

 

3dd49b4fdb9b.jpg

دیوارهای یک خانه بدون تابلوها، عکس ها، آینه و اشیای تزئینی آویز خالی و نا تمام هستند. آنچه بر روی دیوارهای یک خانه می بینید نشان دهنده ذوق و سلیقه صاحبان آن است. معماری خانه شاید چندان مطابق با سلیقه صاحبش نباشد. زیرا گاه افراد ناگزیر از انتخاب آن هستند. اما آنچه روی دیوارها نصب شده و زینت بخش آنها است، اغلب از ذوق و سلیقه صاحب خانه حکایت دارد. دیوارهای یک خانه مانند بوم سفیدی هستند برای ابراز ذوق صاحب خانه تا با هنر و سلیقه خود آنها را بیاراید.

همیشه به خاطر داشته باشید در آراستن دیوارها نیز باید تناسب و تعادل را در نظر گرفت. ترکیب های متقارن همواره چشم نواز هستند. چه در چیدمان لوازم منزل و چه در نصب تابلو و قاب های گوناگون بر دیوار. با این حال یک آرایش نامتقارن نیز می تواند بسیار جذاب باشد.

 

ترکیب های گوناگون چیدمان نامتقارن را در دکوراسیون منزل و همچنین نصب تزئینات آویز بر روی دیوارها تجربه کنید تا به بهترین تعادل در میان آنها و ترکیب و آرایشی که با سلیقه و روحیات شما سازگار است برسید. اگر تعدادی قاب دارید که مایلید در یک اتاق نصب کنید، بهترین روش، جمع کردن آنها در کنار هم و تشکیل یک مجمع از قاب ها است. به این ترتیب نتیجه بسیار بهتر از پخش کردن آنها به صورت پراکنده در قسمت های مختلف از دیوارهای اتاق است. ساده ترین حالت برای یک مجموعه از قاب ها زمانی است که آنها وجه مشترکی با هم داشته باشند مثل وقتی که شما تصاویر گوناگونی را در قاب های یک شکل و یک اندازه دارید. با توجه به فرم فضای موردنظرتان ممکن است آنها را به صورت یک ردیف افقی یا عمودی نصب کنید. لزوم دقت به فرم اتاق به این دلیل است که چنانچه قاب ها را در یک ردیف افقی نصب کنید دیوار پهن تر و چنانچه در یک ردیف عمودی نصب کنید دیوار مرتفع تر به نظر خواهد رسید.

بنا به سلیقه شما ممکن است این قاب ها را به صورت مجموعه ای از ردیف های افقی یا عمودی موازی با یکدیگر بچینید که در این صورت هم باید در انتخاب عمودی یا افقی بودن مجموعه دقت کنید. به عنوان مثال یک مجموعه شش تایی از قاب های یک شکل را ممکن است در سه ردیف دوتایی یا دو ردیف سه تایی نصب کرد. چنین ترکیب های متقارنی را می توان با قاب های غیرهمسان که هم اندازه نیستند نیز پدید آورد: یک قاب بزرگ تر در مرکز و قاب های کوچک تر در اطراف آن چیدمانی غیرمتقارن برای قاب ها می تواند مثلا به صورت فرم L یا صلیبی شکل باشد که برای چشم غیرقابل پیش بینی تر و در نتیجه جالب تر و زیباتر از چیدمان های متقارن خواهد بود.

قاب ها را به صورتی بچینید که مطابق با زوایا و شکست های فرم موردنظر شما باشند. به جای قرار دادن بزرگ ترین قابتان که در چیدمان قاب ها بر بقیه چیره و غالب است خوب فکر کنید. اگرچه ممکن است قرار دادن بزرگ ترین قاب در مرکز و سپس چیدن سایر قاب ها در اطراف و متناسب با آن بدیهی به نظر برسد. اما بد نیست ترکیبات دیگری را نیز آزمایش کنید. مثلا ممکن است قاب بزرگ تر را در نقطه ای قرار دهید که با مرکز چیدمان مجموعه قاب ها فاصله اندکی داشته باشد و به یک سو متمایل تر باشد.

تزئینات آویز که برای دیوارها در نظر می گیرید الزاما نباید تابلوی نقاشی یا طراحی و یا پوستر های تهیه شده از آنها باشند؛ بلکه ممکن است از یک مجموعه کارت پستال یا یک قطعه پارچه نفیس یا گل دوزی های دستی و خلاصه هر آنچه مورد پسند شما است و می تواند در یک قاب قرار گیرد استفاده کنید. همچنین ظروف زیبایی مثل بشقاب های طرح دار قدیمی می توانند زینتی زیبا برای دیوارها باشند.

dac1f6f13bb3.jpg

 

7635bfd99248.jpg

اگر قصد دارید مجموعه متنوعی از عکس ها، نقاشی ها و همچنین مثلا بشقاب ها را در یک دیوار در کنار هم نصب کنید ابتدا باید تصمیم بگیرید که فرم نهایی این مجموعه به چه شکلی باشد: به عنوان مثال فرم کلی آن سه گوش، چهارگوش یا گرد باشد. اگر مایلید سوراخ های اضافی روی دیوار شما ایجاد نشود بهتر است قاب ها را روی کاغذ بزرگی بگذارید و الگویی از فرم هر یک از قاب ها در اندازه طبیعی تهیه کنید. این الگوها را بریده و با یک قطعه چسب نواری که در زیر آنها چسبانده اید با ترتیب دلخواهتان روی دیوار بچسبانید و آنقدر تغییر دهید تا به بهترین ترکیب و آرایش برسید. سپس جای هر یک از الگوها، قاب اصلی را نصب کنید. همچنین می توانید قاب ها را روی زمین به نحو دلخواه بچینید و از بالا به آنها نگاه کنید و تا زمانی که از آرایش آنها راضی شوید آنها را جابه جا کنید. سپس مطابق ترتیب نهایی بر روی دیوار نصب کنید.

بهترین جا برای نصب تابلوهای بزرگ تک، بالای یک کاناپه یا مبل شاخص که به لحاظ فرم یا اندازه از سایر مبل ها متمایز باشد، بالای شومینه و یا بالای یک بوفه است.

قاب ها را در حدود ارتفاع هم تراز با چشم بیننده نصب کنید، نه خیلی بالاتر و نه خیلی پایین تر. هنگام نصب تابلوهای متفاوت به صورت یک مجموعه تعادل فرم کلی مجموعه را در نظر بگیرید: به عنوان مثال اگر می خواهید یک تابلوی بزرگ را در یک سو نصب کنید دو تابلوی کوچک تر در سوی دیگر نصب نمایید. دقت کنید فاصله میان تابلوها در یک مجموعه تقریبا یکسان و حدود نصف پهنای کوچک ترین قاب باشد.

برای هماهنگ کردن چند قاب در اشکال و اندازه های مختلف ممکن است همه آنها را با رنگ واحدی رنگ بزنید و به این ترتیب با هزینه ای اندک تعدادی قاب را هماهنگ کنید.

آویزان کردن تابلوهای هنری در منزل، خود نوعی هنر محسوب می شود. البته هیچ قاعده و قانون طبیعی برای آویزان کردن تابلوها به دیوار وجود ندارد که به انسان آموزش داده شود، اما راهنمایی ها و بحث های دکوراتورها که بر اساس تجربه آنها به دست آمده است، به شما کمک می کند تا هنر مورد علاقه تان و سبک زندگی شخصی تان را به دیگران نشان دهید.

نکاتی درباره آویختن تابلو:

- آویزان کردن تابلوهای هم اندازه، حالت عمودی بودن اتاق را برجسته می کند، همچنین یک طرح نرده مانند را به وجود می آورد.

- نصب تابلو در ارتفاع بالا اشتباه است؛ تابلوها را طوری نصب کنید که هم در حالت نشسته و هم در حالت ایستاده به خوبی قابل مشاهده باشند.

- برای دیوارهای بزرگ خالی، گروهی از چندین قطعه کوچک، چشمگیرتر از یک تابلوی بزرگ خواهد بود.

- کارهای دستی و هنرهای خانگی یکی از سبک های جدید در قاب سازی است که به ما کمک می کند تابلوهایی مطابق با سلیقه خودمان تهیه کنیم.

- تزئین دیوار فضاهای غیرمعمول مثل زیر راه پله، اطراف در ورودی یا فضاهای باریک دیوارها، می تواند تأثیر مطلوبی بر بیننده باقی بگذارد.

- شما می توانید حتی وسایلی را که در زیرزمین خانه تان یا سمساری ها پیدا می کنید، با لوازم موروثی ترکیب کرده و آنها را به نحوی که بیشتر می پسندید به دیوارها یا بر روی درها آویزان کنید. به خاطر داشته باشید مادامی که وسایل مورد علاقه خود را بر روی دیوار آویزان کرده اید، نباید زیاد نگران قواعد باشید زیرا آرامشی که به شما می دهد در جای خود فوق العاده است.

- جذاب ترین نظم و ترتیب، همانی است که شاید اصلاً انتظارش را نداشته اید؛ بنابراین، سعی کنید همواره خلاق باشیداز این که تمام فضای خانه پر از وسایل تزئینی شود، یا تابلوهای متفاوتی از دیوارها آویزان کنید نگران نباشید. فقط از قاب های مشابه استفاده کنید تا هماهنگی را حفظ کرده باشید. در این نوع هماهنگی، منظره هایی خلق می شود که کاملا انتخابی است، ولی در کل، یک وحدت میان آنها به چشم می خورد. این نوع از آویزان کردن های تصادفی تابلو روی دیوارهای سالن یا دیوارهای بزرگ کارآیی خواهد داشت.

ستون تابلوها:

گاهی اوقات در منزل تان بین دو پنجره بلند فضای باریک عمودی وجود دارد و به خاطر فضای باریکی که ایجاد شده هیچ استفاده ای از آن نمی توان کرد. ولی می توان با قرار دادن چندین تابلو زیر هم به صورت عمودی، زیرکانه از این فضا استفاده کرده و نمای زیبایی به خانه تان بدهید.

 

منابع:

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

آشنایی با اصول نصب تابلو روی دیوار

 

 

1327937840_3.jpg

 

 

با توجه به سلیقه خود یکی از روش‌های زیر را برای نصب تابلوها و قاب عکس‌ها در نظر بگیرید و دکوراسیون خانه را کامل کنید:

 

- برای زدن تابلوها، یک خط فرضی به عنوان قاب یا چارچوب کار در نظر بگیرید،به خط فرضی سفید رنگ در تصویر زیر دقت کنید .

 

 

1327937876_1.jpg

 

- در داخل این چارچوب می‌توانید چهار تا بیست قاب‌عکس در اندازه‌های مختلف قرار دهید. در مورد کادر فرضی مربع شکل توجه داشته باشید که در چهار گوشه آن چهار قاب عکس قرار دهید تا زمینه کار کاملا چهار گوشه و مربع و کلیت کار منسجم و یکپارچه شود.

 

- از یک تصویر بزرگ استفاده کنید.تصویر یک منظره به اتاق معنا و مفهوم می‌بخشد و آن را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 

- سعی کنید موضوعی انتخاب ‌کنید (مثلا تصویر پلی چوبی در دل جنگل) که کل فضای اتاق را تحت تاثیر قرار داده، به آن عمق و معنا ‌دهد.

 

1327937811_2.jpg

 

- در صورتی که بخواهید یک گالری قابل تغییر داشته باشید، از طاقچه استفاده کنید.

 

- با استفاده از دو طاقچه در اندازه‌های متفاوت می‌توانید قاب‌عکس‌های مختلف را روی آن‌ها گذاشته و بدون استفاده از میخ و چکش تا رسیدن به نتیجه دلخواه قاب‌های بیشتری به آن اضافه کنید، یا آن‌ها را تغییر داده، جابه‌جا کنید.

1327937840_3.jpg

- در صورتی که در تعداد دیوارهای خالی محدودیت دارید، از فضاهای بی‌استفاده کمک بگیرید.

 

- زدن تابلو روی قسمت‌های باریک، باعث زیبایی آن‌ها شده فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

 

 

1327937872_4.jpg

 

- در صورت تمایل، یکی از دیوارهای اتاق را به کل چیزهای مورد علاقه خود اختصاص دهید.

- به این ترتیب هر روز می‌توانید با نگاه کردن به آن‌ها خاطرات خود را مرور کنید. برای این منظور می‌توانید مجموعه‌ای از قاب‌عکس‌های مختلف همراه با اشیایی که برای شما خوشایند و مثبت بوده را برای آن که جلوه کرده، ظاهر زیبایی پیدا کند، با گیره لابه‌لای قاب‌عکس‌ها بگنجانید.

 

 

 

1327937870_5.jpg

 

- اگر جزو کسانی هستید که از داشتن تابلوهای بسیار لذت می‌برید و مایلید اتاق شما بیش‌تر شبیه به یک گالری باشد،می‌توانید از تمام قسمت‌ها حتی کناره‌ها و چارچوب در استفاده کنید. تابلوها را روی زمینه تیره‌ به صورت قاب‌عکس‌های سیاه و سفید به دیوار بزنید.

 

1327937897_6.jpg

 

- مجموعه‌ای از قاب‌عکس‌های کاملا متفاوت را می‌توان با در نظر گرفتن یک خط مستقیم فرضی در پایین دیوار به مجموعه‌ای منسجم تبدیل کرد.

 

- فقط کافیست یک سری از تابلوها را در پایین دیوار روی یک خط نصب کنید و تابلوهای دیگر را به دلخواه روی دیوار پخش کنید .

 

1327937882_7.jpg

لینک به دیدگاه

10 نکته کلیدی برای نصب تابلو روی دیوار

58498474993628906999.jpg

 

1 - برای نصب تابلو بالای تخت خواب، مبلمان اتاق پذیرایی یا سایر اسباب و اثاثیه بزرگ انتخاب تابلوهای دوتایی یا چهارتایی هم اندازه گزینه مناسبتری است.

 

2 - برای نصب تابلوها در اتاق پذیرایی یا اتاق نشیمن بهتر است که آنها را پشت سر کاناپه اصلی یا روی بزرگ ترین دیوار نصب کنید. البته باید بدانید که عرض تابلوی شما نباید بیشتر از عرض کاناپه تان باشد. اندازه ایده آل این است که عرض آن حداکثر دو سوم دیوار بالای مبل پیش برود. در مورد نصب گروهی تابلوها هم این نکته را رعایت کنید.

3 - همیشه تابلوها را طوری نصب کنید که با سطح دید شما همتراز باشند. تابلوهای خیلی بالاتر یا پایین تر از خط دید فضا را بی تناسب و شما را آدم بی دقتی نشان می دهند.

 

4 - اگر می خواهید چند تابلوی نقاشی را کنار هم در چند ردیف قرار دهید بهتر است تابلوهای روشن را بالاتر و آنهایی را که رنگ تیره تری دارند در ردیف های پایین تر نصب کنید.

5 - موضوع تابلوهای کنار هم را یکسان در نظر بگیرید. به طور مثال اگر به تابلوهایی با موضوع دریا و اقیانوس علاقه مندید، تصاویری از خانه های ساحلی، ماهیگیری، قایقرانی و ... را کنار هم قرار دهید.

 

 

6 - بعد از خرید تابلوهای تازه بلافاصله سراغ میخ و چکش نروید. درباره اینکه می خواهد تابلوها را چطور کنار هم قرار دهید خوب فکر کنید. می توانید یک دایره، مستطیل یا حتی مثلث فرضی را در ذهن تان مجسم کنید و تابلوها را طوری کنار هم بچینید تا فرم نهایی آنها کنار هم تعریف شده باشد. برای راحتی کار تابلوهای مورد نظرتان را روی یک مقوا یا کاغذ بزرگ روی زمین بچینید و بعد از هر کدام الگویی تهیه کنید. حالا این الگوها را روی دیوار کنار هم بچسبانید و بعد جای میخ را مشخص کنید. اینطوری دیوارهای شما به دلیل آزمون و خطاهای مختلف هنگام نصب، سوراخ سوراخ نمی شود.

7- اگر تصویر مورد نظر شما کوچک است اما می خواهید آن را داخل یک قاب بزرگ بگذارید باید به سراغ تهیه پاسپارتو بروید. پاسپارتو یک مقوای ساده است که به عنوان یک حاشیه بزرگ یا کوچک دور نقاشی یا تصویر مورد نظرتان قرار می گیرد. رنگ آن باید با یکی از رنگ های اصلی نقاشی هماهنگ اما با رنگ قاب تضاد داشته باشد. گاهی اوقا می توانید از قاب های حاشیه دار هم برای بزرگ تر کردن اندازه ابعاد تصویر استفاده کنید.

 

8- اگر می خواهید تابلوی شما بیشتر جلب توجه کند، در بخش بالایی آن چراغی برای نورپردازی نصب کنید که شاخه آن قابلیت تنظیم شدن را داشته باشد و نور را روی سطح تابلو بتاباند. در این صورت تابلوی شما جلوه بیشتری خواهد داشت.

9 - گاهی اوقات می توانید از تابلوها برای پوشاندن نقص های دیوارها استفاده کنید اما یادتان باشد که در این صورت هم باید ارتباط مشخصی بین این قاب با سایر تابلوها وجود داشته باشد تا تابلویی که برای این منظور در نظر گرفته اید ناموزون و بی ربط به نظر نرسد.

 

10- اگر می خواهید دیوار شما بلندتر به نظر برسد از چیدمان عمودی استفاده کنید اما اگر می خواهید دیوار کشیده تر شود، تابلوها را به صورت افقی کنار هم قرار دهید.

لینک به دیدگاه

تابلو و تزئینات دیواری

 

 

در نظر گرفتن تزئینات دیواری برای اتقها حسن ختام و مکمل دکوراسیون داخلی است. تزئینات دیواری توانایی آنرا دارند که ظاهر یک اتاق را زیرو رو کنند. در واقع دیوارها در ایجاد هارمونی و تعادل در محیط نقش بسزایی را ایفامی کنند.

 

 

12882_1.jpg

 

 

انتخاب بر اساس استایل شخصی

شیوه زندگی شما مبین حالات مدل و نوع چیدمان منزل شماست . از این رو تزئیناتی که برای دیوارها انتخاب میکنید نیز باید منطبق بر میل و سلیقه شخصی شما باشد کسی شما را مجبور نمیکند که آخرین مدل محصولاتی که به بازار عرضه میشود را بخرید بنابراین همیشه گزینه ای را انتخاب کنید که واقعا آن را دوست می دارید و برایتان جذاب است باید از اشیا پیرامون خود لذت ببرید پس فقط به مد روز نگاه نکنید و چیزی را که دوست دارید بخرید .

 

چرا باید دیوارها را تزیئن کنیم ؟

شاید این نقل قول از پابلو پیکاسو به گوشتان خورده باشد "هنر غبار روزمره گی ها را از روح شما می زداید." تزئینات دیواری خانه شما را تبدیل به یک مکان خوشایند برای کلیه افراد خانواده میکند.

 

 

12882_2.jpg

 

 

اتاق به اتاق -کاربرد

دیوار هر اتاق را می بایست متناسب با دکوراسیون همان اتاق تزئین کنیم . به این منظور ابتدا باید از خود بپرسید که چه انتظاری از آشپزخانه نشیمن خواب و یا هر اتاق دیگری دارید ببه عنوان مثال نصب تابلو جنگل پر از حیوان در آشپزخانه ایده هوشمندانه ای به نظر نمی رسد .

 

 

رنگ

وقتی به مورد استفاده پی ببرید نوبت به انتخاب رنگ است . رنگ وسیله زینتی نیز می بایست با کاربرد و دکوراسیون اتاق همخوانی داشته باشد به عنوان مثال تابلو ها و تزئینات زرد رنگ انرژی و نشاط را القا می کند و رنگ آبی برای ایجاد آرامش مناسب است.

 

 

مدل و استیل کلی

زمانیکه کاربرد و رنگ تزئینات مشخص شد نوبت به سبک و مدل وسیله زینتی میرسد تزئینات دیواری دارای انواع و اقسام مختلفی هستند اما اگر بخواهم یک جمع بندی سرانگشتی داشته باشیم می توانیم آنها را در چند گروه زیر خلاصه کنیم:

 

سنتی - استفاده از رنگهای موجود در طبیعت تصاویری از مناظر طبیعی به صورت افقی.

کلاسیک- قابهای شکیل و معمولا چوبی تصاویر کاملا رسمی.

مدرن- قابهای فلزی تیره رنگ بکار گیری آمیزه ای از سیاه و سفید در تصویر.

 

 

 

نصب و چیدمان

نحوه نصب سازماندهی و ترتیب چیدمان آثار هنری دیواری از اهمیت ویژه ای برخور دار می باشد.یک تابلو بزرگ در وسط دیوار می تواند هسته مرکزی ایجاد کند و نظر همه را به خود جلب نماید.برای زیباتر شدن می توانید یک صندلی راحتی با تعداد زیادی کوسن یا یک میز کنسول با گلدان زینتی را در زیر اثر هنری قرار دهید. نمونه های دیگر به ترتیب اتاقهای باریک و ورودی های باریک هستند. در اتاقهای طویل و باریک نصب یک تابلو دیواری پهن کل فضا را عریض تر نشان می دهد . همچنین مجموعه ای از آینه هادیواری در اشکال مختلف که بر روی دیوار یک ورودی تاریک نصب شوند فضا را روشن تر نشان می دهد.

 

شیوه های مختلف نصب آثار هنری

افقی- برای دیواری که میخواهید کشیده تر به نظر برسند.

عمودی- برای دیوارهایی که میخواهید بلندتر به نظر برسد .

رئوس مربع- برای ایجاد نقطه کانونی همچنین می توانید بالای تخت خواب یا میز نهار خوری از این مدل چیدمان استفاده میکنند.

بی تناسب- البته خیلی هم بی تناسب نیست و می بایست در موقع انتخاب آنها را دسته بندی کنید و بعد هر یک از آنها را به صورت تصادفی روی دیوار نصب میکنید. برای نصب گروهی تابلوها در سایزهای مختلف ابتدا از برجسته ترین و بزرگ ترین کار شروع کنید و سپس مابقی را در اطراف آن بچینید.

 

 

12882_3.jpg

 

 

نکات ضروری در نصب تزئینات دیواری

1-تابلوهای گروهی در یک سایز و شکل را به صورت افقی یا عمودینصب کنید.

2-محل نصب باید همواره نقطه دید باشد به این معنی که تابلو ها را نه خیلی بالا و نه خیلی پایین نصب کنید در واقع باید جایی نصب شوند که به راحتی در معرض دید چشم ها باشند.

3- با نصب نورهای موضعی در بالای آثار هنری دیوار ی توجه بیننده را بیشتر به آنها جلب کنید .

4- از محکم شدن تابلو و سایر تزئینات به دیوار اطمینان حاصل کنیدو تابلوه و قابهای بزرگتر و سنگینتر را به دیوار پیچ کنید.

لینک به دیدگاه
  • 3 هفته بعد...
* v e n o o s * مهمان

طرح ها و باکس هایی که جدیدا خیلی ازشون تو دکور استفاده میشه، همچنین ترتیب چیدنشون ؛چیدن قاب هاو ... اگه هماهنگ و زیبا باشه ؛ میتونه خیلی دکور خونه رو قشنگ کنه؛

:w16:

 

با تصاویری که تو پستهای بعد گذاشته میشه امیدوارم تو طراحی هاتون مفید باشه :a030:

 

 

 

7vw0heng87o872jfwig5.jpg

 

0wzzo2a4qus5zs457tio.jpg

لینک به دیدگاه
* v e n o o s * مهمان

[h=1]Frames Wall by Gerard de Hoop[/h]

Frames Wall is a wall-mounted cluster of squares and rectangles that provide space for books of various heights.

This cabinet is suitable for shallow books, like poetry and literature.

The shelves pictured are made from lacquered black MDF, but they can also be made with other woods and in other sizes.

 

gq0yga2ascrttbwrtgea.jpg

 

u70qqjt1gcgqi07fkta.jpg

 

6580vywpbp8ar3o8iucr.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...