رفتن به مطلب

تغيير زمان و مکان گرمترين روز جهان


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

تغيير زمان و مکان گرمترين روز جهان

 

جام جم آنلاين: سازمان اقلیمی سازمان ملل تاریخ گرمترین روز سال را از 13 سپتامبر 1922 در لیبی به 10 ژوئیه 1913 در منطقه «دث ولی» کالیفرنیا تغییر داد.

100831908621.jpg

سازمان هواسنجی جهانی به عنوان سازمان اقلیمی وابسته به سازمان ملل این موضوع را 11 سپتامبر اعلام کرده بود اما به علت این که این خبر در آن زمان تحت الشعاع قتل دیپلمات های آمریکایی در لیبی قرار گرفت، این خبر بار دیگر رسانه ای شده است.

این سازمان اعلام کرده است به جای روز 13 سپتامبر 1922 به عنوان گرمترین روز جهان در العزیزیه لیبی که دمای آن به 58 درجه سانتیگراد می رسد روز 10 ژوئیه 1913 در «دث ولی» کالیفرنیا تغییر کرده است که دمای آن به 56 درجه سانتیگراد می رسد.

هواشناس یک سازمان هواشناسی در آمریکا با اشاره به دلایل مختلف ثبت چنین دمایی را برای لیبی در آن تاریخ زیر سوال برد و گفت: هر چقدر بیشتر بررسی کردیم بیشتر به نظر می رسد که این دما برای این تاریخ در لیبی یک اشتباه است.

«کریستوفر سی بارت»، شواهد خود را به سازمان هواسنجی جهانی سازمان ملل ارائه داد و این سازمان نیز یک کمیته متشکل از 13 کارشناس اقلیم شناسی از جمله «بارت» تشکیل داد تا این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

«راندال اس سرونی» استاد زمین شناسی دانشگاه ایالتی آریزونا به عنوان یکی از اعضای این کمیته اظهار داشت: بحث درباره یک کشور در این رابطه به عنوان یک منبع توجه سایر کشورها می تواند جالب باشد اما متأسفانه امروزه سیاست تعیین کننده این رکوردها است.

 

پس از یک بررسی یکساله این کمیته نتیجه گرفت که دمای ثبت شده یک اشتباه است و برای اثبات مدعای خود ابزارهای قابل تردید، ناظر بی تجربه و این حقیقت که این دما برای این منطقه در لیبی نامتعارف است را بیان کرده است.

گزارش این کمیته نشان می دهد که ارزیابی های سازمان هواسنجی جهانی سازمان ملل براین اساس است که دمای ثبت شده 56.8 درجه سانتیگراد برای منطقه «دث ولی» در کالیفرنیا گرمترین روز سال در جهان بوده است. (مهر)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...