رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

شماره خبر: 100831318627

 

 

100831318475.jpg

فصل، فصل زرشك است. در مغازه‌ها، زرشك‌هاي خوش‌رنگ از داخل ظروف شيشه‌اي توجه مشتري‌ها و بويژه خانم‌ها را جلب مي‌كند.

به يقين صبح‌هاي زمستاني، در كنار نان تازه و كره، يك مرباي خوش‌عطر و رنگ حسابي مي‌چسبد. پس اگر اهل مرباهاي آماده نيستيد همين امروز دست به كار شويد و اين مواد را تهيه كنيد.

زرشك: تازه نيم‌كيلو، شكر: 700 گرم، وانيل:يك چهارم قاشق چايخوري و آب به ميزان لازم.

طرز تهيه: زرشك‌ها را تميز كرده و سپس با آب سرد يكبار شست‌وشو دهيد و بعد آنها را درون يك كاسه ريخته و روي آن آب سرد بريزيد​ تا روي تمام زرشك‌ها را آب بگيرد. اجازه دهيد زرشك‌ها يكي دو ساعت داخل آب بماند تا كاملا تميز شود. سپس زرشك‌ها را داخل آبكش بريزيد و بعد از اين‌كه آب آن گرفته شد، نيمي از شكر را لابه‌لاي زرشك‌ها ريخته و ظرف آن را به مدت هفت ساعت درون يخچال بگذاريد تا هم زرشك آب بيندازد و هم طعم شيرين شكر به خورد زرشك‌ها برود.

بقيه شكرها را با مقداري آب روي شعله بگذاريد تا جوش بيايد و بعد از چند بار به‌هم زدن وقتي شربت قوام آمد، زرشك‌هاي درون يخچال را بيرون آورده و داخل شربت بريزيد. در اين مرحله ديگر مربا را به هم نزنيد، زيرا هم تيره مي‌شود و هم زرشك‌ها له‌شده و شكل خود را از دست خواهد داد. براي ‌هم‌زدن مربا در اين مرحله دسته‌هاي قابلمه را گرفته و كمي آن را تكان دهيد تا مربا مخلوط شود. بعد از اين‌كه زرشك‌ها پخته شد و مربا كاملا قوام آمد. وانيل را اضافه كرده و زير ظرف را خاموش كنيد و بگذاريد تا مربا سرد شود. سپس آن را در شيشه بريزيد و درون يخچال بگذاريد. اين مربا بعد از چند روز قابل مصرف و نوش‌جان كردن است.

 

جام جم آنلاین

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...