رفتن به مطلب

خیار را با پوست نخورید


ارسال های توصیه شده

[h=2]خیار را با پوست نخورید[/h]

[TABLE=class: cms_table, width: 98%, align: center]

[TR]

[TD=class: cms_table_news_title][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=align: center][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_news_desc]با نوع غذایی که می‌خوریم می‌توانیم بسیاری از بیماری‌ها را بهبود ببخشیم یا اثرات مشکل‌زا یا عوارض بیماری را کاهش دهیم.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: cms_table_news_body]مجید حاجی فرجی در گفت‌وگو با فارس در مورد نقش تغذیه در سلامت اظهار داشت: با نوع غذایی که می‌خوریم می‌توانیم بسیاری از بیماری‌ها را بهبود ببخشیم یا اثرات مشکل‌زا یا عوارض بیماری را کاهش دهیم.

 

وی گفت: میوه و سبزی‌ها به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان، املاح، ویتامین‌ها و فیبر مناسب گروه‌های بسیار مهم غذایی هستند که می‌توانند احتمال بروز سرطان‌های مختلف از جمله کلورکتال و سینه را کاهش دهند یا عوارض حاصل از بیماری را در راستای بقای بیمار کم کنند.

 

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه پاکیزه بودن میوه و سبزی‌ها یکی از عوامل مهم برای جلوگیری از عوارض مخرب است، گفت: به دلیل استفاده از سموم دفع آفات در مرحله تولید و کشت، میوه و سبزی‌ها آلوده می‌شوند و فارغ از اینکه کشاورز باید بداند در چه مرحله‌ای و از چه میزان سم استفاده کند تا کمترین آلودگی روی محصولات باقی بماند، خانواده‌ها باید در شست‌و‌شوی میوه و سبزی‌ها دقت کنند.

 

حاجی فرجی ادامه داد: نباید به شستن میوه و سبزی‌ها یک مرتبه و آن هم فقط با آب اکتفا کرد بلکه باید چند مرحله شست و شو انجام شود و حتماً از یک محلول ضد عفونی کننده نیز استفاده شود.

 

وی ادامه داد: در عین حال از آنجایی که سموم دفع آفات معمولاً حالت چرب دارند و نفوذ‌پذیرند می‌توانند روی پوست میوه بنشینند و برای برخی صیفی‌جات مانند خیار و گوجه‌فرنگی که پوست نازکی دارند توصیه می‌کنیم صرف نظر از فیبر مناسب در پوست این صیفی‌جات را بدون پوست استفاده کنند.

 

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه افزود: تحقیقات در دنیا نشان داده که سالانه به ازای هر صدهزار نفر 100 نفر به سرطان مبتلا می‌شوند که اگر میزان مصرف میوه در روز فقط 100 گرم افزایش یابد 10 درصد از بروز سرطان‌ها کم شود یعنی در کشور ما چیزی حدود 7500 نفر و این مسئله در مورد سبزی‌ها هم صادق است تا جایی که با افزایش مصرف 100 گرم سبزی در روز 20 درصد از میزان سرطان‌ها کاهش می‌یابد.

 

حاجی فرجی در مورد میزان مصرف استاندارد میوه و سبزیها افزود: هر فرد باید در روز 3 تا 4 واحد میوه و 7 واحد سبزی مصرف کند اما در جامعه ما به دلیل دسترسی کم، مسائل اقتصادی یا نبود آموزش مناسب میزان مصرف یک دوم نیاز روزانه است.

 

وی اذعان داشت: این نشان می‌دهد در هرم غذایی 3 پنجک غذایی طبق استاندارد فائو به طور مناسب مصرف نمی‌شود و سرانه مصرف میوه در کشور 140 گرم در روز و سبزیجات 230 گرم است که بین یک دوم و تا دو سوم نیاز هر فرد است.

 

این متخصص تغذیه تغییر الگوی تغذیه و نحوه زندگی را در آمار بروز سرطان در بیماری‌های غیرواگیر بسیار مؤثر دانست و گفت: از طرفی کنترل مزارع کشاورزی برای مصرف سموم دفع آفات کافی نیست و گاهی ممکن است چند برابر حد استاندارد مصرف شود که می‌تواند خطر بروز سرطان را افزایش دهد.

 

وی نحوه پخت سبزی را از عوامل مؤثر در ثابت نگه داشتن خواص آن دانست و گفت: پخت سبزیجات در زمان‌های طولانی و سرخ کردن آن با روغن از عوامل مهمی است که ممکن است تا 80 درصد از خاصیت سبزی را کم کند و بهترین روش استفاده از درجه حرارت کم، زمان کوتاه پخت و قرار دادن در فر، آرام‌پز یا بخار‌پز شدن است.[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

 

لینک به دیدگاه

خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون ولی من از یه دکتر دیگه شنیدم می گفت : پوست خیار سرشار از پتاسیم هست که توی کمتر سبزیجاتی یافت میشه و توسیه میکرد با پوست استفاده کنیم...

لینک به دیدگاه
خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون ولی من از یه دکتر دیگه شنیدم می گفت : پوست خیار سرشار از پتاسیم هست که توی کمتر سبزیجاتی یافت میشه و توصیه میکرد با پوست استفاده کنیم...

خواص خیار

نسترن دولتی

خیار سرشار از پتاسیم است. تشنگی و عطش را از بین می برد. در درمان زردی و یرقان مفید می باشد و در رژیم لاغری، چون میوه ایست که کالری اش کم است برای افرادی که می خواهند لاغر شوند،روزانه خوردن چند خیار توصیه می شود.رنده کردن یا ورقه کردن خیار و گذاشتن آن روی پوست زیر چشم، گودی،سیاهی، چروک و پف زیر چشم را تا حدودی از بین خواهد برد. اگر می توانید مقداری نمک به ته آن بزنید و مصرف کنید چون املاح و مواد معدنی را از ریشه می گیرد و برای بدن مفید است.ماسک خیار: خیار را رنده کرده، با یک عدد زرده تخم مرغ و چند قطره روغن زیتون مخلوط نموده و مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود بگذارید و بعد با آب شستشو دهید. این ماسک برای پوست های خشک بسیار مفید است.خوردن، بوبیدن و مالیدن خیار بر پیشانی جهت رفع سردرد مفید است. قطره قطره ریختن آب خیار در بینی و بوییدن آن جهت رفع گرفتگی، بی حوصلگی و کم خوابی مفید است. آشامیدن آب خیار جهت رفع اکثر تب های شدید، تسکین حرارت صفرا و خون، التهاب معده، رفع تشنگی، پاک کردن کبد، زیاد شدن ادرار، دفع سنگ کلیه و مثانه و بهبود یرقان سودمند است.

جوشانده پوست خیار، درمان خوبی برای یرقان است.

یک لیوان آب خیار با نیم سیر نبات، مسهل خوب و گوارایی است و صفرا و سودا را از معده به خوبی خارج می نماید که برای این کار آب خیار رسیده که کمی ترش مزه می باشد، بهتر است. اگر مقداری میخک را در آب خیار خیسانده و پس از ۲۴ ساعت آن را صاف کرده و با عسل نوش جان نمایید، رنگ رخسارتان باز می شود؛ در حقیقت به کبد شما جلا می دهد و روح را شاداب می نماید.

اگر مبتلا به مرض قند هستید تا می توانید از خیار و تخم خیار استفاده کنید.

خیار از نظر طب قدیم ایران سرد است و خنک کننده بدن می باشد و به هضم غذا کمک می کند.

سایر خواص درمانی خیار شامل موارد زیر است :

- حل کننده اورات و اسید اوریک است، بنابراین بیماری نقرس را درمان می کند۱

- ادرار آور است و برای رفع سوزش ادرار مفید است۲

۳- خون را تصفیه می کند

۴- خیار برای درمان مبتلایان به سوزش و بند آمدن ادرار مفید است

۵- عصاره برگ های له شده خیار ایجاد تهوع می کند، بنابراین در مسمومیت ها و اختلالات دستگاه گوارش مصرف می شود

۶- خیار عطش را تسکین می دهد

خیار ملین است- ۷

۸- خیار کبد را جلا می دهد و صفرا را از معده به خوبی خارج می کند

۹- اگر پوست شما چرب است خیار را با آب مقطر بپزید و با این آب صورت خود را شست و شو دهید

اگر می خواهید همیشه لطافت پوست خود را حفظ کنید، همه روزه از لوسیون زیر استفاده کنید- ۱۰

یک خیار معمولی را با دو لیون آب بجوشانید تا حجم آن یک لیوان شود. سپس آن را صاف کنید و بگذارید سرد شود. بعد ۵۰ گرم بادام خام و پوست کنده را آسیاب کرده و با این آب مخلوط کنید. آن را به هم بزنید و با پارچه صاف کنید. به محلول صاف شده ۲۵۰ گرم الکل سفید و یک گرم اسانس گل سرخ اضافه کنید و کاملا هم بزنید. هر روز از این لوسیون طبیعی به صورت خود بزنید تا پوست شما همیشه جوان بماند.

برای درمان اگزما، ترکیدن پوست و رفع خارش آن مفید است۱۱-.

۱۲- جوشانده پوست خیار برای یرقان داروی بسیار خوبی است و برای این کار بهتر است سه روز متوالی آن را نوش جان نمایید.

همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد که به هضم غذا کمک کند.

مضرات :

اشخاصی که ناراحتی معده دارند، نباید در مصرف خیار زیاده روی کنند زیرا ممکن است باعث اختلال در دستگاه گوارش گردد.

خیار نفاخ است، چون سریعا در معده فاسد می شود. برای رفع نفخ و دل درد ناشی از خوردن خیار می توانید مقداری عرق نعنا یا کمی آبجوش و نبات بخورید.

همیشه باید خیار را قبل از غذا خورد، که به هضم غذا کمک کند. کسانی که نمی توانند خیار را خوب هضم کنند، باید آن را با نمک بخورند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...