رفتن به مطلب

معرفی هفت تک تیرانداز برتر تاریخ


کدام یک برترین است؟  

8 کاربر تاکنون رای داده است

  1. 1. کدام یک برترین است؟

    • 0
    • 1
    • 3
    • 4
    • 0
    • 0
    • 0


ارسال های توصیه شده

معرفی هفت تک تیرانداز برتر تاریخ

 

پس از خواندن این مطلب به نظر شما دوستان بهترین تک تیرانداز تاریخ کدامیک از افراد زیر میتواند باشد؟

 

تک تیرانداز ها،زنبور های سرخ میادین جنگ هستند . اما معدود تک تیراندازهایی پیدا می شوند که آن قدر ماهر باشند که نامشان فراموش نشدنی باشد . در ادامه ی مطلب به معرفی هفت تک تیرانداز برتر تاریخ پرداخته ایم ...

 

فرانسیس پجهاماگابو ، ستاره تورنتو

 

.j7n091d4cgeoo1ei0xzx.jpg

بهترین تک تیرانداز جنگ جهانی اول و پرافتخارترین سرباز ارتش کاناداست که اگر می توانید فقط... اسمش را سه بار بدون اشتباه تکرار کنید ! این سرخ پوست عزیز با هدف گیری بیش از 370 سرباز و به اسارت در آوردن 300 نفر دیگر ، یکی از بزرگترین کابوس های سربازان آلمانی در جبهه های اروپا به شمار می رفت . پجهاماگابو اولین بار در 1915 همراه با اولین واحد اعزامی کانادا راهی اروپا شد اما شانس چندانی نیاورد و در اثر بمباران شیمیایی مصدوم شد .

 

او دوباره در سال 1916 به میدان جنگ برگشت و این بار مهارتش در تیراندازی او را به افسانه تبدیل کرد . پجهاماگابو در زدن اهداف با تفنگ عادی نیز تبحر خاصی داشت و همین موضوع او را متفاوت می کرد ؛ آن قدر که در کانادا ستاره تورنتو ستایش می کردند در طول جنگ سه بار مدال افتخار و یک بار نشان شجاعت دریافت کرد . او بعد از جنگ به سیاست روی آورد و بیشتر وقتش را صرف امور سرخپوستان کرد؛ هرچند هیچ وقت از نیروهای نظامی باز نشسته نشد .

 

واسیلی زایتسف ، مدافع سرسخت استالینگراد

 

.2hs148b6ya2yx6vl3p5.jpg

 

مشهور ترین تک تیرانداز دنیا ، کسی که در نبرد استالینگراد با هدف گیری 225 سرباز آلمانی شامل 11 تک تیرانداز خبره ارتش آلمان به شهرت رسید . او با رکورد 243 کشته یکی از تک تیراندازان افسانه ای جنگ جهانی دوم بود که البته به لطف فیلم (( دشمن پشت دروازه ها)) و بازی جودلاو به مشهورترین تک تیرانداز تاریخ تبدیل شد .

 

واسیلی تیراندازی را درکوه های اورال از پدر بزرگش آموخت و وقتی تنها پنج سال داشت یک گرگ را شکار کرد . او در استالینگراد ظرف کم تر از سه ماه 225 کشته روی دست آلمانی ها گذاشت . البته رقم تایید نشده کشته های او به 500 نفر هم می رسد . واسیلی هم چنین در برلین در یک دوئل رودرو که سه روز به طول انجامید ، تک تیرانداز مطرح آلمانی و سرپرست مدرسه تک تیراندازی ورماخت اروین کنگ را کشت .

 

او در اواخر جنگ زایتسف بر اثر لگد تفنگ از ناحیه چشم دچار آسیب دیدگی شد و با رکورد نهایی 242 نفر با درجه سروانی از خدمت ارتش بیرون آمد . او بعد از جنگ تحصیلاتش را تمام کرد و یک کارخانه ریسندگی در کیو تاسیس کرد و پیش از مرگ وصیت کرد که جسدش را کنار یادبود مدافعان استالینگراد دفن کنند .

 

لیودمیلا پاولچنکو ، زن ها هم بله !

 

.djvlvorbwtn0j99ub3tq.jpg

 

یکی از پنج تک تیراندازان برتر دنیا و بهترین تک تیرانداز زن تاریخ ، زمانی که قوای آلمان در 1941 به شوروی حمله کردند 24 سال داشت و دانشجوی رشته تاریخ در دانشگاه کیف بود . او داوطلبانه به ارتش پیوست و به یکی از 2 هزار تک تیرانداز زنی بدل شد که در طول جنگ به ارتش سرخ خدمت می کردند . البته یک چهرم این تعداد آن قدر جنگیدند و برای زنده ماندن تلاش کردند که توانستند پایان جنگ را ببینند .

 

او نخستین درگیری خود را در جریان نبرد اودسا تجربه کرد ؛ جایی که ظرف تنها دو ماه و نیم 187 سرباز آلمانی را کشت . پس از سقوط اودسا و عقب نشینی ارتش سرخ به ساوستپول ، لیودمیلا پاولچنکو هشت ماه دیگر هم صرف هدف گیری سربازان ورماخت (ارتش آلمان) کرد . همانند بیشتر تک تیراندازان روس او هم از تفنگ نیمه اتوماتیک اس وی تی 40 استفاده می کرد . رکورد نهایی او هم چیزی نزدیک به 309 کشته تایید شده است که 36 نفر از آنها خودشان تک تیرانداز بودند . پاوچنکو در 1942 به خاطر ترکش خمپاره زخمی شد و با خروج از خط مقدم دیگر به جبه ها باز نگشت و جالب آنکه او بعد از جنگ تحصیلاتش را تمام کرد و مورخ شد .

 

سیموهایا ، مرگ سفید

 

 

.l3avd3qin4ftt8h6cim.jpg

.e89u3pignz4raywvy8s.jpg

هایا بدون تردید برترین و بهترین تک تیرانداز تاریخ است ؛ کسی که در کمتر از سه ماه بیش از 700 نفر را کشت . سربازان ارتش سرخ به او ((مرگ سفید)) می گفتند که شاید به خاطر پالتوی سفیدی بود که همیشه بر تن داشت . هایا کشاورزی ساده بود که در دهکده ای کوچک زندگی در مرز امروزی فلاند با روسیه متولد شد و در سال 1925 به ارتش فلاند پیوست .

 

سیموهایا ، در جنگ زمستان

 

اما شهرت او به عنوان تک تیرانداز به جنگ زمستان (حمله شوروی به فلاند) در سال 1939 باز می گردد . زمانی که او در طول صد روز جنگه بی رحمانه ، بیش از 542 نفر را هدف قرار داد که از این میان 505 نفر جا در جا کشته شدند . البته این تمام رکورد او نیست . در همین مدت او بیش از 200 نفر را با استفاده از مسلسل دستی و تنها با اتکا به مگسک سلاح خود به قتل رساند .

 

هایا موجود عجیبی بود که مثل فرشته مرگ هر جا که انتظارش نبود ظاهر می شد . مثلا با وجود دمای منهای 40 درجه سلسیوسی زمستان فلاند ، خود را در میان برف ها پنهان می کرد و به انتظار می نشست . او آن قدر محتاط بود که هنگام تیراندازی در دهان خود برف می گذاشت تا بخار دهانش جای او را افشا نکند! ارتش سرخ برای این که از شر او خلاص شود در چندین نوبت گروه های تک تیرانداز را برای شکار او فرستاد که خب همگی آن ها کشته شدند ! هایا حتی از آتش سنگین توپ خانه روس ها هم جان سالم به در برد .

 

سرانجام اما در شش مارس 1940 ترکش فکش را شکست . البته او این بار هم زنده ماند و یک هفته بعد یعنی همان روزی که فلاند تسلیم را پذیرفت هوشیاری اش را به دست آورد .

 

کارلوس نورمن هنکوک دوم ، پدر سفید

 

.5vylcl8blzevi8800kkq.jpg

به گزارش بلک ارمی , نورمن یکی از معروف ترین تک تیراندازان آمریکایی در ویتنام بود که ویت کنگ ها به خاطر کلاه سفیدی که همیشه بر سر داشت پدر سفید صدایش می کردند . او در جنگ ویتنام 93 نفر را کشت و ویتنامی ها برای سر او 30 هزار دلار جایزه تعیین کردند آن هم در زمانی که جایزه کشتن تک تیراندازان امریکایی در ویتنام شمالی تنها 8 دلار بود

 

کمونیست ها حتی یک گروه تک تیرانداز حرفه ای را مامور کشتن او کرده بودند و پس از این بود که پوشیدن کلاه سفید برای گمراه کردن ویتنامی ها در میان سربازان آمریکایی اجباری شد و عمومیت پیدا کرد . بیش تر شهرت او شاید به خاطر گلوله ای بود که با آن یک تک تیرانداز ویتنامی کمین کرده را از پای در آورد . گلوله ای که درست در چشمی تفنگ تک تیرانداز ویتنامی نشسته بود .

 

در تمام طول جنگ ویتنام او تنها یک بار کلاه خود را از سرش برداشت ؛ آن هم زمانی که قرار بود یکی از ژنرال های ویتنام شمالی را در قلب پایگاهش ترور کند . او پس از سه روز و سه شب بی خوابی ، ژنرال ویتنامی را ترور کرد . پس از کشتن ژنرال او به آمریکا بازگشت و طی حادثه ای به اختلال عصبی دچار شد و از آن پس دیگر تیراندازی نکرد .

 

ژانگ تائوفنگ

 

.0cpxdjc98cvw3x6bfraa.jpg

 

یکی از معروف ترین تک تیراندازان چینی در جنگ با کره که تنها در طول 32 روز بیش از 214 نفر را با تفنگ تک تیراندازی خود به قتل رساند . ژانگ در سال 1953 همراه با گردان هشتم سپاه 24 چین در موقعیت تپه مثلثی استقرار یافت ؛ در حالی که تنها یک تفنگ قدیمی روسی (موسین ناگانت) بدون دوربین مجهز بود .

 

درست همان جایی که نیروهای بین المللی در جریان جنگ کره برای جلوگیری از ورود چینی ها با واحد هایی از ارتش چین در گیر شدند . ژانگ پس از 18 روز انتظار موقعیت واحد خود تیراندازی را در بدترین شرایط شروع کرد در حالی که ابتدا موفقیتی در کارش نداشت اما رفته رفته ارقام به نفع او تغییر کرد .

 

ماتهویس هتساوئر

 

مشهورترین تک تیرانداز آلمان نازی در جبهه های شرق با دست کم 345 کشته تایید شده که به خاطر مهارتش در کوتاه زمانی به اسم و رسمی ترسناک رسید . او در دو سال پایانی جنگ به عنوان سرباز به خدمت ورماخت در آمد و به عنوان بخشی از واحد های کوهستانی عازم جبهه شرق شد . او به اتفاق دیگر هم قطارش آلبرگر – دومین تک تیرانداز برتر آلمان نازی نزدیک به 500 سرباز و افسر ارتش سرخ را در جبهه های شرق به قتل رساندند .

 

این تک تیرانداز اتریشی الاصل در آن زمان رکورد فاصله تیراندازی از فاصله 1100 متری را شکست و مدال صلیب شوالیه را از ان خود کرد . او از جنگ جان سالم به در برد و پس از آن به اسارت ارتش سرخ در آمد و برای پنج سال بعدی در اردوگاه های کار سیبری محکوم شد .

 

.

dp2mvdqxrcbgsewik4r.jpg

لینک به دیدگاه

:icon_gol:

کاش عکس هم داشت!!!

من فیلم تک تیر انداز رو که در مورد واسیلی زایتسف ، مدافع سرسخت استالینگراد بود رو دیده ام..فیلمش فوق العاده بود....

لینک به دیدگاه

:icon_gol:

کاش عکس هم داشت!!!

من فیلم تک تیر انداز رو که در مورد واسیلی زایتسف ، مدافع سرسخت استالینگراد بود رو دیده ام..فیلمش فوق العاده بود....

 

گشتم خیلی ولی عکس نبود:hanghead:

لینک به دیدگاه
ممنون:a030:دوست داشتم ببینم چه شکلیند...:ws3:

چرا این اینجوری شده؟؟

e89u3pignz4raywvy8s.jpg

 

توضیح داده که ترکش فکشو شکسته چرا نمیخونی مطلبو:w000:

لینک به دیدگاه
توضیح داده که ترکش فکشو شکسته چرا نمیخونی مطلبو:w000:

 

خوندم....vahidrk.gifاما اینکه لپشه!!!!لپ و چشمش اومده پایین!!!!w000.gif

بعدشم نوشته:سرانجام اما در شش مارس 1940 ترکش فکش را شکست . البته او این بار هم زنده ماند و یک هفته بعد یعنی همان روزی که فلاند تسلیم را پذیرفت هوشیاری اش را به دست آورد ...

اونم لباس ارتشی داره!!!همین منو شکی کرد!!!:ws3:

افتاد؟

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...