رفتن به مطلب

جویدن آدامس بدون قند مانع پوسیدگی دندان ها می شود


ارسال های توصیه شده

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: جویدن آدامس های بدون قند ترشح بزاق در دهان را افزایش داده و حالت اسیدی دهان را از بین می برند در نتیجه مانع پوسیدگی دندان ها می شوند. دکتر نغمه قاری زاده در گفت وگو با خبرنگار ایسنا ، اظهار کرد: میکروب های موجود در محیط دهان از قند ساکارز باقی مانده از مواد غذایی استفاده کرده و اسید لاکتیک تولید می کنند.

وی افزود: اسید لاکتیک محیط دهان را اسیدی کرده و موجب پوسیدگی دندان ها می شود. آدامس های بدون قند محتوی قند زایلیتول هستند و در نتیجه مانع تولید اسیدلاکتیک و پوسیدگی دندان ها می شوند. جویدن آدامس موجب افزایش تولید بزاق در دهان می شود که این موضوع عاملی در برابر پوسیدگی دندان ها است.

قاری زاده تصریح کرد: به افرادی که به عارضه پوسیدگی دندان مبتلا هستند توصیه می شود روزانه پنج مرتبه به مدت پنج دقیقه آدامس بدون قند بجوند تا از پوسیدگی بیشتر دندان ها جلوگیری شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خاطرنشان کرد: بزاق دهان دارای خاصیت بافری است و افزایش ترشح بزاق حالت اسیدی محیط دهان را خنثی می کند و در نتیجه مانع بروز پوسیدگی دندان ها می شود. افرادی که به دلیل استرس زیاد، مصرف برخی داروها و یا ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت با مشکل ترشح اندک بزاق دهان مواجه هستند زودتر از دیگر افراد به عارضه پوسیدگی دندان مبتلا می شوند.

این دندانپزشک گفت: جویدن آدامس های بدون قند حتی برای افرادی که با مشکل پوسیدگی دندان مواجه نیستند هم مفید است و می تواند از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کند. مصرف این نوع آدامس ها در مواقعی که امکان استفاده از مسواک و نخ دندان وجود ندارد بسیار مفید است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...