رفتن به مطلب

محصولي تازه از بوگاتي در راه است


Fahim

ارسال های توصیه شده

محصولي تازه از بوگاتي در راه است

۱۸ فروردين ۱۳۸۹

 

بعضي نام ها و عناوين در دنياي خودروسازي هميشه جاودان و مملو از هيجان باقي مي مانند. بوگاتي ويرون يكي از آنهاست. بوگاتي سال هاست كه در جاده هاي جهان حركت مي كند و هربار كه نام آن شنيده مي شود بلافاصله سرعت هاي خيره كننده بالاي 350 و 400 كيلومتر بر ساعت به ذهن خطور مي كند. اينجا نوبت به معرفي يكي از نسخه هاي جديد اين فرمول هيجان انگيز است يعني Bugatti Veyron Grand Sport.

در گذشته نسخه هاي مختلفي از بوگاتي توليد و هر بار تكامل يافته تر از گذشته ظاهر شده است. بيش از يك قرن است كه روشن شدن موتور خودروها و تكامل آنها هيجان زايدالوصفي را در پي داشته است، اما درخصوص بوگاتي ويرون، شرايط كمي فرق مي كند. اينجا صحبت از خودرويي است كه بيشترين سرعت آن 407 كيلومتر بر ساعت است آن هم با يك سقف متحرك منحصر به فرد.

 

 

در پاسخ به تقاضاي مشترياني كه براي خريد بوگاتي گران قيمت تعللي به خود راه نمي دهند، اصلاحات چشمگيري در نسخه هاي قبلي ساختار پيچيده اين خودرو اعمال شده است تا راننده و سرنشينان آن از رانندگي با سرعت نزديك به 400 كيلومتر بر ساعت آن هم با سقفي باز لذت ببرند. Bugatti Veyron Grand Sport به عنوان يك خودروي واقعا اسپرت شناخته مي شود و به عقيده بسياري از كارشناسان امور خودرو، يكي از استثنايي ترين محصولاتي است كه در دنياي اسپرت سال 2009 به دنيا معرفي شد. سقف متحرك اين خودرو از جنس پلي كربنات شفاف است. اين بدان معناست كه حتي اگر سقف خودرو در حال بسته قرار داشته باشد راننده و سرنشينان آن مي توانند لذت معلق بودن در فضا را تجربه كنند. از آن گذشته اين سقف بسيار سبك بوده و به اين راحتي ها هم خش بردار نيست!

 

 

در طراحي و ساخت اين خودرو از تلفيق مهندسي سخت و مهندسي سبك بهره گرفته شده است تا هيچ كس نگراني درخصوص حركت با سرعت نزديك به 400 كيلومتر بر ساعت نداشته باشد. درهاي Bugatti Veyron Grand Sport از فيبر كربني ساخته شده است. در هر يك از درهاي اين خودرو ميله هاي مخصوصي كار گذاشته شده است كه در حين وقوع تصادفات احتمالي نقش قابل توجهي در به حداقل رسيدن احتمال مجروح شدن راننده و سرنشينان دارند. بر اساس شبيه سازي هاي رايانه اي مشخص شده است كه در زمان وقوع تصادف اين ميله ها مانع وارد شدن فشار سهمگين به يك نقطه شده و در عوض آن را در طول خودرو پخش مي كنند.

صندلي هاي اين خودرو با استفاده از چرم تمام دست دوز ساخته شده است. اين يك امتياز قابل توجه براي خودروهاي گران قيمت و متفاوتي همچون Bugatti Veyron Grand Sport است؛ البته چرمي كه براي صندلي هاي اين خودرو به كار گرفته مي شود مقاومت خيره كننده اي در برابر رطوبت و آب دارد. راننده اي كه در پشت فرمان اين خودرو مي نشيند اشراف كاملي به پشت آن دارد. وي مي تواند با استفاده از دوربين مخصوصي كه در پشت خودرو جاسازي شده تمامي اطلاعات مورد نياز از محيط اطراف پشت آن را در صفحه نمايشگر 7 / 2 اينچي كه در آينه داخل خودرو تعبيه شده است، مشاهده كند. از آن گذشته سيستم صوتي مجهز به پردازشگر سيگنال ديجيتالي خودرو موسوم به Puccini نيز هشدار لازم را به راننده مي دهد.

وقتي سقف خودرو بسته است رسيدن به سرعت 407 كيلومتر بر ساعت امكانپذير مي شود، اما در حالتي كه سقف خودرو باز است نبايد بيش از 360 كيلومتر بر ساعت را انتظار داشت. در زمان بارندگي نيز راننده مي تواند با فشردن دكمه اي مخصوص، سقف چتر مانندي را كه در قسمت عقبي خودرو جاسازي شده باز كند. در اين حالت Bugatti Veyron Grand Sport با حداكثر سرعت 130 كيلومتر بر ساعت حركت مي كند.

 

 

خودرو وزن قابل توجهي دارد. البته 1968 كيلوگرم آن هم براي خودرويي با 16 سيلندر قابل قبول است. باك خودرو نيز در نوع خود يك درياچه كوچك به حساب مي آيد. راننده براي هر بار سوخت گيري كامل بيشترين زمان را در مقايسه با ديگر رانندگان در پمپ بنزين سپري مي كند، چون بايد باك 100 ليتري آن را پر كند. البته Bugatti Veyron Grand Sport تا دلتان بخواهد سوخت مصرف مي كند. اندازه گيري هاي دقيق نشان داده اند اين خودرو در ترددهاي درون شهري به ازاي هر يكصد كيلومتر 9 / 41 ليتر و در ترددهاي برون شهري 61 / 15 ليتر سوخت مصرف مي كند كه ميانگين تقريبي اين دو رقمي حدود 91 / 24 ليتر در هر يكصد كيلومتر است. به همين نسبت نيز توليد آلاينده اين خودرو درخور توجه است. Bugatti Veyron Grand Sport در ترددهاي درون شهري به ازاي هر يك كيلومتر مسافت 999 گرم دي اكسيدكربن و در ترددهاي برون شهري 373 گرم از اين گاز گلخانه اي توليد مي كند كه ميانگين تردد درون و برون شهري آن 596 گرم توليد گاز دي اكسيدكربن مي شود.

 

برگ برنده اصلي كجاست؟

نام Bugatti Veyron Grand Sport با شتاب و سرعت گره خورده است. اين خودرو گرچه مصرف سوخت قابل توجه و به دنبال آن توليد آلاينده كربني درخوري دارد، اما در عوض با ثبت ركورد 7 / 2 ثانيه براي طي رسيدن به سرعت يكصد كيلومتر بر ساعت از حالت سكون خط قرمزي بر هر ضعف احتمالي خود كشيده است. از آن گذشته كافي است تا چشمان خود را تنها براي 7 / 16 ثانيه بسته و پس از آن شاهد حركت شتابان آن با سرعت 300 كيلومتر بر ساعت باشيد. كاملامنطقي است كه متوقف كردن اين خودرو آن هم در سرعت هاي بالابايد كار سختي باشد. آزمايش هاي مختلفي در اين زمينه صورت گرفته و مشخص شده است خط ترمز اين خودرو روي جاده درحالي كه با سرعت 100 كيلومتر بر ساعت حركت مي كند 4 / 31 متر خواهد بود.

اين خودرو تماما با دست سر هم شده است و با قيمتي حدود 4 / 1 ميليون دلار يكي از گرانقيمت ترين خودروهاي حال حاضر دنيا نيز به شمار مي آيد. بر اساس برنامه ريزي هاي از پيش تعيين شده قرار است تنها 150 دستگاه از اين خودرو ساخته شود و پس از آن پرونده اين خودرو براي هميشه به تاريخ خواهد پيوست. نكته جالب اين است كه 50 دستگاه اول از اين خط توليد دستي به مشتريان هميشگي بوگاتي اختصاص خواهد داشت تا آنهايي كه براي خريد محصولات گرانقيمت اين شركت همواره دست به جيب بوده اند نگراني درخصوص از دست دادن Bugatti Veyron Grand Sport نداشته باشند! اما مديران ارشد بوگاتي تصميم جالب توجه ديگري نيز براي اين خودرو گرفته اند تا آن را جاودانه تر كنند. آنها اعلام كرده اند كه پول نخستين دستگاه از اين سري را صرف برنامه هاي خيريه خواهند كرد.برخي كارشناسان امور خودرو Bugatti Veyron Grand Sport را همچون غولي كم سر و صدا مي دانند كه درنورديدن جاده ها و بخصوص جاده هاي طولاني و خسته كننده را به تجربه اي دل انگيز تبديل مي كند.

 

 

صندلي هاي اين خودرو با استفاده از چرم تمام دست دوز ساخته شده است . اين يك امتياز قابل توجهي براي خودروهاي گرانقيمت و متفاوتي همچون Bugatti Veyron Grand Sport است.

دوربين مخصوصي كه در پشت خودرو جاسازي شده است تمامي اطلاعات مورد نياز از محيط اطراف پشت راننده را در صفحه نمايشگر 7/2 اينچي كه داخل خودرو تعبيه شده است در اختيار وي قرار مي دهد.

كنسول مركزي اين خودرو در عين حال كه بر خلاف بسياري از خودروهاي هم كلاس خود ساده است با اين حال مركز فرماندهي و كنترل خودرو به حساب مي آيد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...