رفتن به مطلب

جدیدترین روش سفید کردن دندان


ارسال های توصیه شده

16721.jpg

این روزها سفید کردن دندان به یک تجارت میلیونی تبدیل شده است اما آیا روش‌های ارزان‌تری هم برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد؟به تاز...

 

این روزها سفید کردن دندان به یک تجارت میلیونی تبدیل شده است اما آیا روش‌های ارزان‌تری هم برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد؟به تازگی در فروشگاه‌های آمریکا، کیوسک‌هایی برای سفید کردن دندان به وجود آمده اند. کارکنان این کیوسک‌ها حدود 10 تا 20 درصد دستمزد یک دندان پزشک را برای سفید کردن دندان می‌گیرند.دوربین مخفی شبکه ای.بی. سی نیوز کشف کرده است که کارکنان فروشگاه‌ها اطلاعات غلطی راجع به سفید کردن دندان در اختیار خریداران قرار می‌دهند.

چه بر سر مشتریان کیوسک‌ها می‌آید؟

اسکراب‌ها، دستکش‌ها و صندلی مورد استفاده درست مانند آنچه است که در دندان پزشکی می‌بینید اما اتاق سفید کردن دندان، یک مطب نیست! دالانی است که با دوتیغه از قسمت فروش لوازم آرایش و جواهر فروشی جدا شده است.

طبق فیلمی‌که به وسیله دوربین مخفی ضبط شده است کارکنان این فروشگاه‌ها به مشتریان خود می‌گویند که برای سفید کردن دندان‌ها از ژل هیدروژن پراکساید 35 درصد استفاده می‌کنند. واقعا این طور است؟ نه خیر. به گفته یک دندان پزشک ماده موجود در این ژل ‌ها هیدروژن پراکساید نیست بلکه کاربامید پراکساید است و اگر آنها واقعا از هیدروژن پراکساید با این غلظت استفاده کنند شخص درد بسیار بدی را تجربه می‌کند و لثه‌هایش می‌سوزند. چرا این کارکنان اطلاعات پایه ای را در مورد جنسی که عرضه می‌کنند، ندارند؟

یکی از کارمندان کیوسک می‌گوید:" ماده مصرفی ما کاربامید پراکساید 30 درصد است که این عبارت به راحتی با هیدروژن پراکساید اشتباه گرفته می‌شود."

مدیر فروشگاهی که دوربین این شبکه خبری در آن قرار گرفته بود، اظهار داشت که کارمندی را که ادعا کرده بود از هیدروژن پراکساید در سفید کردن دندان استفاده می‌کند، اشتباه کرده و این فروشگاه او را از قسمت سفید کردن دندان اخراج کرده است.

مردم از حرفه دندان پزشکی انتظار کیفیت کار بالا دارند. این افراد نقش یک دندان پزشک را بازی می‌کنند ولی در برخی موارد طبق استانداردها فعالیت نمی‌کنند و این موجب می‌شود که وجهه این حرفه مخدوش شود.

4 توصیه ایمنی

 

 

  • اگر در یک سال گذشته به دندان پزشک مراجعه نکرده اید، دندان‌هایتان را سفید نکنید. بررسی کنید که دندان‌هایتان پوسیدگی نداشته باشند و یا لثه‌هایتان تحلیل نرفته باشند. اگر فردی پیش از سفید کردن دندان‌هایش با دندان پزشک مشورت نکند، ممکن است دچار حساسیت‌های شدید دندانی و لثه ای شود.

  • توجه کنید برای استفاده از محلول‌های قوی بلیچینگ، به محافظت ویژه از لثه‌هایتان نیاز دارید. اگر محلولی این قدر راحت سفیدی دندان‌هایتان را مژده می‌دهد باید روشی هم برای محافظت از لثه‌هایتان داشته باشد.
  • روکش کردن دندان‌ها و سفید کردن با هم جور در نمی‌آیند. اگر دندان تان روکش دارد و یا به جای یک یا چند دندان تان، دندان مصنوعی گذاشته اید، ممکن است رنگ دندان‌هایتان یک دست سفید نشوند.
  • دست آخر هم این نکته را بدانید که اغلب سفید کردن برای دندان‌هایی که ته رنگ خاکستری دارند چندان کار ساز نیست.

 

 

منبع: هفته نامه سلامت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...