رفتن به مطلب

غذاهایی که باعث تشدید میگرن می‌شوند


ارسال های توصیه شده

یک فوق تخصص اعصاب کودکان با بیان اینکه ۱۵ درصد کودکان و نوجوانان به سردردهای میگرنی مبتلا می‌شوند، افزود: مهم‌ترین غذاهایی که سردردها را تشدید می‌کنند، پنیر مانده، سوسیس، کالباس و شکلات است.

افکارنیوز: دکتر محمودرضا اشرفی – استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در این رابطه افزود: سرکه، پرتقال، ماست، شیر، تخم‌مرغ و ماهی نیز باعث تشدید این سردردها می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این سردردها به هیچ وجه خطرناک نیست، افزود: درمان میگرن بسته به اینکه شدت حملات چگونه باشد، متفاوت است. مثلا اگر بیمار سالی یک بار دچار حمله شود، با مسکن و استراحت بهبود پیدا کرده و نیازی به درمان‌های دارویی مدت‌دار نیست اما اگر حملات شدید بوده و هر ۱۰ روز یکبار به وجود بیایند به درمان‌های دارو نیاز است.

 

به گفته اشرفی،‌ دارو درمانی برای پیشگیری از سردرد است به این معنی که این دارو زمانی به فرد داده می‌شود که سردرد ندارد و با این کار باعث می‌شود حملات هفته‌ای هر چند ماه یک بار اتفاق بیفتد.استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: داروهای میگرن دسته‌های مختلفی داشته و بر اساس نوع بیماری و سن بیمار تجویز می‌شوند.

 

این فوق تخصص اعصاب کودکان با بیان اینکه ابتدا باید عوامل تشدید کننده سردرد شناسایی شوند، افزود: توصیه می‌شود که خانواده‌ها این عوامل را از آنها دور کنند. مثلا اگر کودکی به دلیل صبحانه نخوردن دچار سردرد می‌شود، حتما باید صبحانه بخورد و اگر کودکی به دلیل مشکلات خواب سردرد می‌گیرد، باید خوابش را تنظیم کند.وی در پایان اظهار کرد: برخی مشاهدات نشان می‌دهد که تلویزیون و کار زیاد نیز باعث تشدید سردردهای میگرنی می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...