رفتن به مطلب

کوالاهاي استراليا در معرض انقراض


Iman-Emperatour

ارسال های توصیه شده

1261827997.bmp

 

خبرگزاري آريا - تصور استراليا بدون وجود کوالا مثل تصور سيدني بدون ساختمان اپراي اين شهر، غير ممکن است. به گزارش آريا اما اين طور که مسئولان حفظ گونه هاي جانوري در جلسه اي که در شهر کانبرا در اين کشور داشتند، انقراض کوالاها واقعيت دارد و هشداري جدي است .

نتيجه تحقيقي که به تازگي انجام شده نشان مي دهد تعداد کوالاها در شش سال گذشته ممکن است به نصف کاهش پيدا کرده باشد.

دليل اين کاهش بيماري، ساخت و ساز بي رويه در زيست گاه هاي اين جانور و تغييرات در آب و هوا اعلام شده است .بر اساس گزارش بي بي سي تعداد زيادي از کوالاها به دليل مبتلا شدن به يک بيماري به نام کلاميديا کشته شده اند.کلاميديا يک بيماري باکتريايي مقاربتي است که به وسيله رابطه جنسي از يک حيوان به حيوان ديگر منتقل مي شود. خشکسالي هم باعث شده تا از ميزان توليد خوراک اين پستاندار که برگ اکاليپتوس است، کاسته شود.بيل اليس از موسسه کوالاي استراليا معتقد است که نگراني از انقراض کوالاها به هيچ وجه بدبينانه نيست.به گفته او در مناطقي از استراليا، به خصوص در ايالت نيوساوث ويلز مواردي وجود داشته که به رغم توجه اهالي، باز هم نسل کوالاها به صورت محلي منقرض شده است.فعالان حفاظت از گونه هاي جانوري خواسته اند تا کوالا که سمبلي براي کشور استراليا است در فهرست حيوانات در حال انقراض قرار گيرد.اما کميته حيوانات در خطر انقراض که زير نظر دولت استراليا فعاليت مي کند اعلام کرده که محبوبيت بسيار زيادي کوالا در کشور استراليا تاثيري بر تصميم اين کميته نخواهد داشت. يک سخنگوي اين کميته گفته است که احساسات مبناي تصميم گيري اين کميته نيست و وضعيت کوالاها هم مثل بقيه حيوانات بررسي خواهد شد .

 

1261847604.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...