رفتن به مطلب

توصیه هایی برای افرادی که دارای حیوانات خانگی هستند


ارسال های توصیه شده

1 - دکتر دامپزشک بهترین فردی است که می تواند شما را در مورد نحوه نگهداری حیوانات خانگی و مسائل و نکات بهداشتی مرتبط راهنمایی کند. البته بهتر است قبل از آن برای خود دلیل قانع کننده ای نسبت به نگهداری از حیوان داشته باشید.

 

2 - اظهار نظر در مورد مسائل بهداشتی و نگهداری از حیوانات خانگی ، نحوه پیشگیری از ابتلای به بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان صرفاً در صلاحیت دکتر دامپزشک است و بس!

 

3 - با مراجعه منظم و حداقل هر شش ماه یکبار به کلینیک دامپزشکی و انجام مراقبت های پیشگیرانه خطر خاصی از نظر بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان وجود نخواهد داشت.

 

4 - اظهار نظر در مورد مسائل شرعی مرتبط با حیوانات صرفاً در صلاحیت کارشناسان مبرز دینی است و وارد نمودن سلیقه و تعصب در این زمینه جایگاهی ندارد.

 

براساس تحقیقات این پژوهشگران، نگهداری از انواع پرنده، سگ، گربه،‌ همستر، سنجاب و... به شرطی که محل مخصوصی برای نگهداری از آنها در خانه وجود داشته باشد، مشکل آفرین نیست ولی اگر محل زندگی این حیوانات و افراد خانواده مشترک باشد، می ‌تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد، به طوری که ریزش مو و پر این حیوانات می ‌تواند موجب بیماری‌ های تنفسی و پوستی شود و محل زندگی مشترک حیوانات خانگی و انسان می ‌تواند عاملی برای انتقال بیماری‌ ها باشد.

 

متخصصان به مردم توصیه می ‌کنند اگر مایل به نگهداری از حیوانات در خانه هستند حتما مکانی را برای نگهداری حیوان در خانه در نظر بگیرند و مواظب تماس کودکان با حیوانات خانگی باشند، چون بغل کردن و بوسیدن حیوان به وسیله کودکان، تهدیدی برای سلامت کودک محسوب می‌ شود.

 

حیوانات خانگی ممکن است مورد علاقه اعضای خانواده باشند، اما می توانند دردسرهایی را هم برای شما ایجاد کنند از جمله سرایت آلودگی میکروبی و انگلی و دیگری آلرژی به آنها.

 

 

اگر حیوان خانگی دارید، برای جلوگیری از این انتقال میکروب ها و انگل ها این نکات را رعایت کنید:

 

1- همیشه دست هایتان را به طور کامل پس از نوازش حیوان بشویید.

 

2- هنگام تمیز کردن قفس ها یا جعبه فضولات دستکش به دست کنید.

 

3- وان، ظرف یا مناطقی که حیوان را در آن حمام کرده اید یا برس زده اید ضد عفونی کنید.

 

4- به کودکان اجازه ندهید دست های کثیفشان را به دهان ببرند. خاک یا مدفوع حیوانات بر روی زمین ممکن است با لارو یا تخم انگل ها آلوده شده باشد.

5- فضولات سگ و گربه را روزانه از حیاط جمع کنید ، به خصوص در نواحی ای که هم کودکان و هم حیوانات در آن بازی می کنند.

6- جعبه شن محل دفع حیوانات را بپوشانید.

7- هیچ گاه حیوانات وحشی را به عنوان حیوان خانگی نگه ندارید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...