رفتن به مطلب

تاثیرگذاری بر دیگران، هنر هرکس نیست!


ارسال های توصیه شده

[TABLE=width: 480, align: center]

[TR]

[TD=bgcolor: #FFFFFF, colspan: 4, align: right] هر کسی که ادعا کند شخصیت تاثیرگذار نقشی در زندگی او ندارد، یا خیلی در این مورد فکر نکرده یا اینکه هرگز با دیگران تعامل نمی کند. امسال من روی این موضوع تحقیق کردم که چه عاملی باعث می شود افراد تصمیم گیری کنند و بهترین پاسخی که مشاهده کردم، تاثیرگذاری بود.

 

 

محققی به نام کیالدینی روی افرادی مانند آنتونی رابینز تحقیق کرده، فردی که روی بیش از ۴۰ میلیون نفر در سرتاسر جهان تاثیر مثبت گذاشته است تا در زندگی خود تحول ایجاد کنند (من نیز یکی از همان افراد هستم). افرد دیگری مانند وارن بافت و چارلی مانگر نیز همچون آنتونی رابینز هستند.

 

من سال گذشته با کیالدینی ملاقات کردم. کیالدینی برای بیش از چند دهه روی موضوع تاثیرگذاری تحقیق کرده و نتایجی که به دست آورده را در کتابی ۳۰۰ صفحه ای به چاپ رسانده است. این نکات بسیار ساده هستند و اطمینان دارد که شما تاکنون برخی از آنها را تجربه کرده اید. البته اینکه از آنها اطلاع دارید یا خیر داستان دیگری است.

 

 

در اینجا شش تاکتیک اصلی برای تاثیرگذاری بر دیگران را خواهم آورد تا بتوانید از همین امروز از آنها بهره ببرید اما لطفا از آنها سوء استفاده نکنید.

 

۶ راه برای اینکه به فردی تاثیرگذار تبدیل شوید

 

 

۱- عمل متقابل

 

ما همواره می خواهیم که لطفی را جبران کنیم. کارهایی را برای دیگران انجام دهید تا آنها احساس اجبار کنندن که باید در مقابل، برای شما کاری انجام دهند. حتی لطف های کوچک نیز در برخی مواقع با لطف های بزرگ پاسخ داده می شوند. حقیقت این است که اندازه لطفی که به دیگران می کنید اهمیت چندان ندارد و مهم انجام آن است.

 

 

۲- نفوذ

 

 

ما به سخنان افرادی که فکر می کنیم مهم هستند با دقت بیشتر گوش می دهیم. پس تلاش کنید کسی باشید که مهم جلوه کند. آراسته و خوب لباس بپوشید و کارت ویزیت درخور توجهی برای خود تهیه کنید. خوش پوش باشید و هوشمندانه رفتار کنید تا دیگران به شما اهمیت بدهند.

 

۳ -تعهد و ثبات

 

نسبت به تصمیم هایی که گرفته اید متعهد باشید. برای مثال ممکن است به یک مشتری وعده دهید که کالایی را برای او تهیه می کنید. مهم نیست که این کالا چقدر ناچیز و کم ارزش باشد اما اگر در تهیه آن تعهدت و پیگیری نشان دهید به طور حتم احترام و توجه مشتری را جلب خواهید کرد و سفارش های بزرگتر و پرسودتر از راه می رسند.

 

 

۴- اعتبار اجتماعی

 

 

مردم از جمعیت پیروی می کنند. تنها گروه کوچکی هستند که کاری را انجام می دهند و بقیه تنها از دیگران پیروی می کنند. هر کاری می توانید انجام دهید تا نشان دهید که افراد زیادی از کسب و کار شما استقبال می کنند. اگر به لشکری از دیگر مشتری های خوشحال و راضی خود اشاره کنید، مشتری فعلی نه تنها مقاومت کمتری در مقابل شما خواهد داشت بلکه قدرت چانه زنی خود را نیز از دست می دهد.

 

۵- دوست داشتنی باشید

 

مردم به کسی «بله» می گویند که او را دوست دارند. روابط مثبت پایه همه تعاملات موفق است. نقطه اشتراکی میان خود و فردی که در مقابل شما قرار گرفته بیابید. زادگاه مشترک، تیم ورزشی محبوب، مسیر تردد یکسان و مانند اینها می توانند نقطه آغازی برای جلب نظر دیگران باشند.

 

 

سعی کنید همچون آنها سخن بگویید تا با شما احساس راحتی بیشتری بکنند و تمام لطف خود را نثار شما کنند. فراموش نکنید واقعا سخت است به کسی «نه» بگویید که واقعا شبیه شماست.

 

۶- کمیابی و ضرورت

 

ما آنچه را که نمی توانیم داشته باشیم، می خواهیم. فرقی هم نمی کند یک گوشی تلفن باشد یا حضور در یک دانشگاه معتبر، هر چه تحقق خواسته ای سخت تر باشد، علاقه ما به داشتن آن نیز بیشتر می شود. به همین خاطر محصول خود را به محصولی ویژه تبدیل کنید. برای مثال لیست انتظار تهیه کنید و یا محدوده زمانی خرید تعیین کنید.

 

 

ما معمولا تا مجبور نشویم، خرید نمی کنیم. پس ابتدا یک استراتژی صحیح طراحی کنید تا با استفاده از آن کاری کنید که مشتری ها با توجه به سختی های تهیه کالای شما، برای داشتن آن تمایل بیشتری پیدا کنند.

 

اکنون دیگر شما نیز از رازهای تاثیرگذاری بر دیگران مطلع هستید، رازهایی که بیشتر شما برای اینکه بتوانید بهبود مهمی در توان تاثیرگذاری خود بر دیگران ایجاد کنید، به آنها نیاز دارید. این نکات باید همیشه و همه جا مورد استفاده قرار گیرند. آنها تنها به دنیای کسب و کار محدود نمی شوند، بلکه هر جایی که تعاملی با دیگر انسان ها دارید، به تاثیرگذاری بر آنها نیز نیاز دارید.

 

 

به سختی می توان بدون توان تاثیرگذاری بر دیگران، روابط کاری و شخصی مناسبی داشت. مهم نیست که چه شغلی دارید و چه می کنید، اگر تنها یک انسان در اطراف شما وجود دارد که با او سر و کار دارید، پس باید تاثیرگذار باشید و به یاد داشته باشید که تاثیرگذاری بر دیگران یک ضد ارزش به حساب نمی آید.

 

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=bgcolor: #FFFFFF, colspan: 4, align: right]منبع:مجله خلاقیت[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...