رفتن به مطلب

تاثیر مثبت کفش های پاشنه بلند در سلامت فیزیکی و روحی خانم ها


Astraea

ارسال های توصیه شده

پوشیدن کفش های پاشنه بلند اگرچه به دید بسیاری متخصصین باعث آسیب رساندن به بدن خانم ها می شود ولی در یک مطالعه بنیادین مشخص گردید که استفاده از این مدل کفش ها علاوه بر اینکه می تواند ماهیچه های لگن را تقویت کند، قادر خواهد بود سلامت روحی خانم ها را نیز تضمین نماید.

یک خانم اورولوژیست ایتالیایی با توجه به مطالعات خود در این زمینه، معتقد است که کفش های با پاشنه بلند هیچگونه تاثیر مخربی بر سلامتی خانم ها ندارند. ایشان بر این باورند که یک کفش با استاندارد پایین در هر حالتی می تواند آسیب های مختلفی همچون درد پا، تغییر شکل و فرم در پا، تغییر حالت در بدن، درد زانو، آسیب به تعادل جسمانی را به وجود آورند؛ لذا ایشان استاندارد بودن کفش را در هر فرم و شکلی دلیل اصلی مناسب بودن آن می دانند.

بر اساس مطالعات دکتر Maria Cerruto که بر روی ۶۶ زن زیر ۵۰ سال انجام گرفته است، مشخص گردید از این جامعه آماری آنان که زاویه پاهایشان با زمین ۱۵ درجه که معادل ۲ اینچ(تقریبا ۵ سانتیمتر) است نسبت به افرادی که کفش های تخت پوشیده بودند حالت بدن بهتری را دارند، همچنین مشخص گردید که نوسانات کمتری نیز در ناحیه ماهیچه لگن از خود نشان می دهند.

ماهیچه های لگن علاوه بر اینکه ظاهری زنانه و زیبا به خانم ها می دهد، قسمت حیاتی و مهم در اسکلت بدنی آن ها نیز به حساب می آید و وظیفه حمایت از دیگر ارگان های ناحیه لگن را نیز بر عهده دارد. معمولا این ماهیچه ها بعد از حاملگی، بچه دار شدن و همچنین کهولت سن ضعیف می گردند. بنابراین روش هایی وجود دارد که می توانند این ضعف جسمانی را به حداقل برساند. دکتر Cerruto امیدوار است که یافته هایش مبنی بر اینکه اگر ماهیچه های پا در حالتی که با زاویه ۱۵ درجه ای نسبت به زمین قرار گیرند در بهترین حالت فیزیکی خود قرار خواهند داشت؛ در این صورت می توانند عمل کشش و انقباض را بهتر در بدن خانم ها انجام دهند، یکی از این تمرین ها باشد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...