رفتن به مطلب

تبدیل علف و چوب های دور ریز به اتانول


azarafrooz

ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2]رویای دانشمندان برای دستیابی به منبعی پایدار برای تولید اتانول به تحقق پیوست و در آینده ای نه چندان دور روش های آزمایشگاهی تبدیل ذرات چوب و حتی علف های سبز به اتانول در ابعاد وسیع و با هدف تولید انبوه مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]به گزارش خبرگزاری مهر، دانشمندان در شرکت ماسکوما در کمبریج در حال طراحی و ساخت تاسیساتی هستند که دارای ظرفیت و توان کافی برای تولید حدود 5/1 تا 2 میلیون اتانول در سال از منابع تجدید پذیر انرژی هم چون دورریز گیاهان و چوب های جنگلی است.

 

این ایده که به شدت مورد توجه دانشمندان قرار گرفته است تا آنجا جنبه عملی پیدا کرده است که تاکنون 30 میلیون دلار جذب سرمایه گذاری داشته است.

 

این شرکت که تا پیش از این نتوانسته بود به هدف نهایی خود یعنی تبدیل ارگانیسم واحدی به اتانول دست یابد، اکنون موفق به تولید باکتری تغییر یافته ای شده است که می تواند بخشی از فرآیند تبدیل این گونه مواد (منابه تجدید پذیر انرژی) را تسریع بخشد.

 

کالین ساوت - رئیس این شرکت ضمن ابراز رضایت از پیشرفت های حاصل شده از سرمایه گذاری و تولید انبوه اتانول به این شیوه نوین حمایت کرد.

 

بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی تکنولوژی ریویو، این پیروزی در حالی به دست آمده است که هم اکنون در آمریکا دانه های ذرت منبع رایج برای تولید اتانول به حساب می آیند با این حال نیاز به اراضی وسیع کشاورزی و تولید انبوه و پرهزینه این محصول (در مقایسه با بازدهی آن) برای تولید کنندگان اتانول به صرفه نیست.

خبر گذاری مهر

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...