رفتن به مطلب

آموزش ساخت ربات امدادگر


Mehdi.Aref

ارسال های توصیه شده

current_prj1.jpg

 

هدف از ساخت ربات هاي امدادگر،نجات جان مصدومان حوادث طبيعي و غير طبيعي نظير زلزله و فرو ريختن ساختمان در ضمن به حداقل رساندن خطر احتمالي موجود براي نيروهاي امداد و نجات و نيز افزايش تعداد نجات يافتگان مي باشد.ربات های امداد گر می توانند اطلاعات بـسیار حـساس و پـر اهمیـت را بـرای مراكـز كنترل امداد، پس از بروز حادثه ای سهمگین تامین نمایند. به كمك این ربات ها ضرورتی وجود ندارد كه برای مسا عد شدن شرایط انتظار بكشید تا پس از آن دریابید كه كدام نواحی آسیب دیده اند ، كجا بیشترین صـدمه را متحمـل شـده و كـدام راههـا هنوز برای دسترسی به محل حادثه دیده قابل استفاده اند.

به عنوان مثال زمانی كه محیطی آلوده به مواد شیمیایی خطرناك یا آلوده به تشعشعات رادیو اكتیو باشد و اندازه‌گیری پارامتری از محیط، ارسال تصاویر و صدا، نمونه برداری و یا حتی ایجاد تغییراتی در محیط (بستن شیر گاز یا آب، باز كردن در و پنجره، جابجا كردن اشیا) نیاز باشد، اعزام ربات پایه متحرك راه حل مشكل می‌باشد.محیط‌های تخریب شده بر اثر زلزله از محیط‌هایی هستند كه اعزام نیروی انسانی جهت شناسایی محیط خطرات جانی برای امدادگر را به دنبال دارد.

یک فایل آموزشی جهت ساخت این نوع ربات براتون میذارم که امیدوارم مفید واقع بشه

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...