رفتن به مطلب

ویروس کظم غیظ ( kazm_gheyz )


Fahim

ارسال های توصیه شده

mini.gif عنوان : ویروس کظم غیظ ( kazm_gheyz )

mini.gif تهيه و تنظيم : ایرانیکا

mini.gif منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

ویروس کظم غیظ ( kazm_gheyz ) که مدتی است انتشار یافته است مشکلاتی را برای کامپیوترهای شخصی و دولتی ایجاد نموده است. بعضی از مشکلات ناشی شده از این ویروس عبارت اند از: (کزم غیز – کظم غیز – کزم غیظ )

1) قرار دادن homepage اکسپلورر به عنوان وبلاگ خودش به صورتی که هر موقع صفحه اکسپلورر را باز می کنیم به صورت اتوماتیک به وبلاگ مربوطه می رود و امکان حذف این حالت وجود ندارد.

2) غیر فعال کردن عنوان manage در منوی حاصل از راست کلیک بر روی my computer

( یکی از کاربردهای گزینه manage نصب نرم افزارهای مادر بورد و صدا و مودم و ... در ویندوزی که تازه نصب شده است می باشد.)

3) غیر فعال کردن گزینه run در منوی start

4) پنهان نمودن گزینه folder options در منوی tools در محیط my computer

چگونگی انتقال این ویروس:

این ویروس در حالت عادی در هنگام اتصال از اینترنت به کامپوتر انتقال می یابد و با حضور در سایت و یا وبلاگ خاصی انتقال نمی یابد.

نحوه پاک کردن ویروس kazm_gheyz

مرحله 1 - ابتدا دو گزینه ی : regedit.exe و taskmgr.exe را به کمک گزینه search در منوی start جستجو نمایید. بعد عنوان آنها را به صورت دلخواه تغییر دهید. ( البته این کار موقعی لازم است که ویروس این دو گزینه را غیر فعال کرده باشد. اگر با زدن کلیدهای ctrl + alt + delete برنامه task manager اجرا شود یعنی هنوز ویروس این قسمت را فعال نکرده است. و یا اگر در گزینه run در منوی start کلمه regedit را تایپ نمایید و ok را بزنید و کادر مربوطه باز شود یعنی هنوز ویروس این گزینه را نیز غیرفعال نکرده ، پس می توانید به مرحله 2 بروید.

مرحله 2 – با زدن کلیدهای ctrl + alt + delete برنامه task manager را اجرا کنید و در tab با عنوان processes پروسه ها با عنوان kazm_gheyz و کلمات مشابه را انتخاب و end process را بزنید.

مرحله 3 - در گزینه run در منوی start کلمه regedit را تایپ نمایید و ok را بزنید تا کادر مربوطه باز شود در سمت راست کادر my computer را انتخاب نمایید و کلیدهای ctrl + f را بزنید کلمه kazm را وارد نمایید کلید search را بزنید و عبارات یافته شده تحت عنوان kazm_gheyz را delete نمایید و این کار را ادامه دهید. تا جستجو نتیجه ی دیگر نداشته باشد و جستجو پایان یابد.

مرحله 4- صفحه my computer را باز کنید و از منوی tools گزینه folder options ا انتخاب کنید و به تب view برید و تیک show hidden files and folders را بزنید و تیک دو تا گزینه زیدر آن که با hide شروع می شود را بردارید و کلید apply را بزنید.

مرحله 5 – هم با استفاده از گزینه search و هم به صورت جستجوی دستی از داخل همه درایوها دو فایل kazm_gheyz.exe و autorun.info را با زدن کلیدهای shift + delete پاک کنید .

مرحله 6 – یک نسخه از این ویروس در درایوهایی که ویندوز نصب کرده اید در شاخه Windows/system32 نیز منتشر شده است که باید در این شاخه به دنبال عنوان kazm_gheyz بگیرید و آنها را نیز پاک کنید.

مرحله 7- به صفحه internet explorer بروید و از منوی tools گزینه internet options را انتخاب کنید و home page را روی use blanked قرار دهید.

پس از انجام این کارها ویروس از بین می رود در هر صورت می توانید این مراحل را تکرار نمایید تا از بین رفتن آن اطمینان حاصل نمایید.

راه دیگر برای آگاهی از حضور این ویروس در کامپیوترتان نصب ویروس کش kaspersky می باشد و اجرای آنها برای scan کامپیوتر می باشد.

و یا نصب نرم افزار Trojan remover می باشد.

در هر صورت اگر دوباره به اینترنت وصل شوید ممکن است دوبار ه این ویروس به کامپیوتر شما انتقال یابد!!!!!!!!!!!!

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...