رفتن به مطلب

کشف راز آبی شدن پوست در اثر مصرف نقره


ارسال های توصیه شده

[h=1] کشف راز آبی شدن پوست در اثر مصرف نقره

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 91080704028

یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۶

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

از سالها پیش تاکنون درمانهای غیرعلمی و اثبات نشده زیادی دهان به دهان در میان مردم برای درمان بیماری‌ها یا دور ماندن از آنها مورد استفاده بوده که یکی از آنها نوشیدن محلول حاوی نقره کلوئیدی برای دفاع در برابر عفونت‌هاست که استفاده زیاد از آن باعث تغییر رنگ چهره به حالت آبی-خاکستری می‌شود.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محققان دانشگاه براون در حال بررسی دلیل این بیماری موسوم به آرگیریا(Argyria) هستند و طبق پژوهشهای آنها که در مجله ACS Nano منتشر شده، شرایط شیمیایی تولید کننده تصاویر سیاه و سفید همچنین باعث تغییر رنگ پوست می‌شود.

به گفته محققان، این اولین مدل مفهومی است که یک تصویر کامل از چگونگی ایجاد این شرایط را بدست می‌دهد.

علاقه‌مندان به نقره کلوئیدی بر این باورند که ویژگیهای ضد باکتری این فلز می‌تواند از بیمار شدن آنها جلوگیری کند. اگرچه شاهدی بر این مدعا وجود نداشته اما ثابت شده که مصرف زیاد آن باعث آبی شدن دائمی بدن می‌شود.

این محققان برای درک چگونگی این رویداد، نقره را به ترکیبات شیمیایی برای تقلید از شرایط درون شکم و روده انسان افزوده و همچنین یک نمونه مشابه از بافت پوست انسان را ساختند.

آنها دریافتند که اسید معده اتمهای نقره را از یک الکترون جدا کرده و یک یون نقره باردار مثبت یا نمک تولید می‌کند. این یون نقره سپس از طریق کانالهایی که معمولا توسط دیگر نمکها مورد استفاده بوده، در جریان خون وارد شده و از این مسیر، نمکها وارد پوست می‌شوند.

در زمان برخورد نور با پوست، الکترونها از نواحی اطراف به سرعت با یونهای نقره پیوند خورده و و آنها را به اتم نقره تبدیل می‌کنند.

این تبدیل شیمیایی منجر به تیره شدن ذرات و در نتیجه آبی شدن پوست می‌شود. از همین واکنش شیمیایی برای تولید چاپهای سفید و سیاه استفاده می‌شود.

تاکنون چاره‌ای برای وارونه کردن این روند وجود نداشته و تنها راه در حال حاضر عدم مصرف این ماده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...