رفتن به مطلب

كانادايي ها از «دوچرخه تاكسي» استقبال كردند


ارسال های توصیه شده

bicycle-canada.jpg

اسقبال شهروندان كانادايي به دوچرخه هاي تاكسي موجب شده است كه مسئولان شهرهاي ديگر نقاط دنيا نيز به فكر پياده سازي چنين سيستمي در شهرهاي خود بيافتند.كارشناسان هم معتقدند توسعه چنين طرحهايي علاوه بر كمك به كاهش آلودگي هوا در كمك به سلامت جسمي شهروندان نيز تاثير دارد.

به گزارش «شهر» به نقل از ورلد تراول،در حالي كه شهرهاي مختلف جهان به دنبال راه حل هايي براي كاهش ترافيك و بهبود شرايط آب و هوايي شهرهايشان مي گردند و در نواحي مختلف جهان طرحهايي مانند گسترش اتوبانها،خودروهاي سبز،مترو و ايجاد فضاهاي سبز به عنوان راه حل هايي براي كمك به شهر و شهروندان اسير ترافيك و آلودگي هاي كربني مطرح مي شوند،طرح تاكسي هاي دوچرخه اي كه چند ماهيست در مونترال كانادا به بهره برداري رسيده است آنچنان با استقبال شهروندان روبرو شده است كه مقامات شهرهايي مانند سان فرانسيسكو هم به فكر الگوبرداري از آن افتاده اند.

در نمونه كانادايي اين طرح،شهروندان مي توانند با مراجعه به مراكزي كه دوچرخه ها را در اختيارتان قرار ميدهند و پرداخت مبلغ تعيين شده به دستگاه خودركار،دوچرخه را براي ساعتي معين كرايه كنند.اين دستگاهها دوستدار محيط زيست بوده و انرژي مورد نياز خود را از طريق باطري هاي خورشيدي تامين مي كنند.

شركت ارائه دهنده اين تسهيلات از طريق جي پي اس حركت دوچرخه ها در سطح شهر را كنترل مي كند تا در صورت لزوم كمكهاي لازم را به فرد كرايه كننده ارائه كرده و همچنين از سرقت و استفاده نامناسب از دوچرخه ها جلوگيري كند.

شهروندان مي توانند با پرداخت 5 دلار براي هربار استفاده يا 125 دلار براي اشتراك ساليانه از اين دوچرخه ها استفاده كنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...