رفتن به مطلب

مأموریت «کشف آب» برای تحقق رؤیای سکونت در ماه


ارسال های توصیه شده

[h=1] مأموریت «کشف آب» برای تحقق رؤیای سکونت در ماه

[/h]

 

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91080301649

چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۱

3

 

آژانس فضایی اروپا مأموریت کشف نشانه‌های وجود آب بر روی ماه را بزودی آغاز می‌کند که در صورت نتیجه‌بخش بودن می‌توان به ایجاد سکونتگاه دائم بر سطح قمر زمین امیدوار بود.

به گزارش سرویس فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مأموریت 800 میلیون دلاری آژانس فضایی اروپا (ESA) برای سال 2018 میلادی برنامه ریزی شده و قرار است یک کاوشگر رباتیک با فرود بر سطح ماه، یافتن نشانه‌هایی از وجود یخ در دو قطب و سایه دریچه‌های برخوردی را آغاز می‌کند.

به گفته دانشمندان، با توجه به دشوار و پر هزینه بودن انتقال آب از زمین، یافتن یک منبع مطمئن در ماه می تواند امکان حضور طولانی تر فضانوردان در فضا را فراهم کند.

«سیمون شریدان» از محققان دانشگاه اوپن انگلیس و یکی از اعضای تیم طراحی تجهیزات این کاوشگر تأکید می‌کند: در این پروژه قصد داریم منابع احتمالی آب بر سطح ماه را برای فراهم شدن امکان اقامت فضانوردان مورد بررسی قرار دهیم.

شواهدی از وجود ذخائر گسترده مواد شیمیایی فرار مانند آب توسط مدارگردهای مختلف بدست ‌آمده است و این پروژه نخستین مأموریت اکتشافی زمینی در دو قطب ماه محسوب می‌شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...