رفتن به مطلب

تولید نانوذرات نقره برای تصفیه آب با روشهای سبز


ارسال های توصیه شده

پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از روشهای سبز نانو ذرات نقره برای کاربرد در تصفیه آب، سنسورهای زیستی و ابزارهای پزشکی تولید کردند.

 

به گزارش خبرنگار مهر، نانوذرات نقره خاصیت ضد میکروبی دارد و در صنایع مختلفی چون نساجی و غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این نانو ذرات همچنین در حوزه پزشکی کاربرد زیادی از جمله در ابزارهای پزشکی، سنسورهای زیستی و برچسب گذاری زیستی دارند ضمن آنکه در تصفیه آب به عنوان ضد میکروب استفاده می شود.

با توجه به کاربردهای این ذرات، پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از روشهای سبز و دوستدار طبیعت نانو ذرات نقره را تولید کردند.

در این روش مخلوطی از نشاسته و محیط کشت تخمیر شده به عنوان عامل پایدارکننده و کاهنده استفاده شد. نشاسته را در مجاورت محیط کشت تخمیر شده به گلوکز تبدیل می شود. بنابراین نشاسته نیز در این روش علاوه بر نقش پایدارکنندگی، به عنوان عامل کاهنده نیز مورد استفاده قرار گرفت.

نانو ذرات نقره تولید شده با این روش میانگین اندازه آن کوچکتر از روشهای معمول است ضمن آنکه دارای پایداری و بازدهی تولید بیشتری نسبت به ذرات تولیدی با روشهای میکروبی و پلی ساکارید اصلاح شده همچنین زمان و هزینه تولید نانوذرات در این روش سبز نسبت به روش میکروبی کمتر بوده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...