رفتن به مطلب

پرش تاریخی چترباز اتریشی از مرز فضا به یکشنبه موکول شد


ارسال های توصیه شده

[h=1] پرش تاریخی چترباز اتریشی از مرز فضا به یکشنبه موکول شد

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 91072113524

جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۷

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

تیم مأموریت پرش فضایی، روز یکشنبه را به عنوان زمان جدید انجام این سقوط آزاد تاریخی اعلام کرد.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ پیش از این روز پنج شنبه به عنوان زمان احتمالی انجام پرش فضایی عنوان شده بود، اما تیم مأموریت Stratos به دلیل آنچه شرایط نامساعد جوی اعلام شده، روز یکشنبه 14 اکتبر (23 مهر) را به عنوان زمان جدید این برنامه اعلام کرد.

این برنامه که طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته گذشته به دلیل شدت وزش باد چندین نوبت لغو شده بود، در صورت مناسب بودن شرایط جوی روز یکشنبه ساعت 15:30 دقیقه (به وقت تهران) انجام خواهد شد، اما احتمال موکول شدن برنامه به روز دوشنبه نیز مطرح شده است.

«فلیکس باومگارتنر» چترباز اتریشی که بیش از پنج سال برای انجام این پرش برنامه ریزی کرده است، در کنفرانس خبری تأکید کرد: از لغو برنامه در روز سه شنبه شوکه شدم؛ زمان زیادی برای این مأموریت صرف شده است و این پرش باید تا پایان امسال انجام شود.

«باب اولسن» از اعضای تیم سرپرستی انجام این مأموریت نیز خاطر نشان کرد: زمانی که جان انسان در میان باشد نمی توان ریسک کرد و باید منتظر بهبود شرایط جوی ماند؛ با این حال مطمئن هستم که طی روزهای آینده این پرش تاریخی با موفقیت انجام خواهد شد.

در این مأموریت یک بالن هلیومی عظیم به ارتفاع یک ساختمان 55 طبقه، کپسول حامل چترباز را به ارتفاع 120 هزار پایی و لبه فضا منتقل می کند. با توجه به ظریف بودن بالن هلیومی، سرعت وزش باد بر روی زمین باید کمتر از سه کیلومتر در ساعت باشد.

پس از پرش از کپسول در ارتفاع حدود 37 کیلومتری در مدت 30 ثانیه سرعت چترباز به یک هزار و 110 کیلومتر در ساعت رسیده و چندین رکورد از جمله شکستن دیوار صوتی، پرش مافوق صوت و طولانی ترین سقوط آزاد شکسته می شود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...