رفتن به مطلب

ستاره های مرده gps های آینده فضاپیماها


ارسال های توصیه شده

[TABLE]

[TR]

[TD=colspan: 2][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2]ستاره های مرده می توانند GPS کیهانی برای جهت یابی و حرکت فضاپیماهای آینده باشند و نیاز به ارتباط با سیستم های موقعیت یاب زمینی را از بین ببرند.[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=colspan: 2] به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فضایی اروپا از دانشمندان آزمایشگاه فیزیک ملی و دانشگاه لیستر انگلیس خواسته است تا امکان استفاده از ستاره های مرده موسوم به تپ اختر را برای جهت یابی فضاپیماها در اعماق فضا بررسی کنند.

چنین جهت یابی هایی در حال حاضر بر اساس انتقال رادیویی بین یک فضاپیمای دوردست و شبکه ای از ایستگاه ها بر روی زمین انجام می شود. فاصله زیاد این سیستم های جهت یابی با کاوشگرهای فضایی موجب می شود ارتباط و رسیدن دستور ساعتها، روزها و حتی مدت بیشتری طول بکشد این امر موجب می شود توانایی فضاپیما برای واکنش سریع بر اساس موقعیتش تحت تاثیر قرار بگیرد.

دانشمندان می گویند در حال بررسی استفاده از پرتوهای ایکس ستاره های مرده موسوم به تپ اختر هستند تا به فضاپیماها در جهت یابی و حرکت مستقل کمک کنند.

تپ اخترها ستاره نوترونی بسیار فشرده ای هستند که به سرعت می چرخند و پرتوهای الکترومغناطیسی شدیدی از خود متساطع می کنند که به صورت پالس دیده می شوند از این رو می توانند با استفاده از فناوری مشابه GPS، منبع مناسبی برای جهت یابی باشند.

 

872193_orig.jpg

این امر می تواند به فضاپیما کمک کند تا به طور مستقل و بی نیاز از ارتباط با زمین، جهت خود را یافته و حرکت کند.

"ستنام شمار" از آزمایشگاه فیزیک ملی انگلیس گفت: با استفاده از آشکارسازهای پرتو ایکس، فضاپیماها می توانند زمان رسیدن پالس ها از تپ اخترها را برای تعیین موقعیت و حرکت خود اندازه گیری کنند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه لیستر از تجربیاتش در نجوم پرتوایکس استفاده خواهد کرد تا به طراحی بالقوه ای برای چنین ابزاری برسد. از سوی دیگر آزمایشگاه فیزیک ملی نیز قرار است الگوریتم های زمان و جهت یابی را برای تعیین دقت بالقوه این روش ارائه کند.

استفاده از تپ اخترها به عنوان GPSطبیعت در فضا می تواند روزی بشر را قادر به جهت یابی و حرکت بسیار در فضاهای بسیار دوتر از منظومه شمسی بکند.

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...