رفتن به مطلب

اثرات آلودگی هوا بر مشکلات زایمان و هوش نوزادان


ارسال های توصیه شده

آلودگی هوا در مشکلات زایمان،رشد و سلامت جنین، کاهش هوش نوزاد و همچنین زایمان زودرس، اثر مهمی دارد:hanghead:

 

نتایج بررسی های متعدد نشان داده است ، قرار گرفتن در معرض هوای آلوده، هم در ماه های ابتدایی بارداری و هم در ماه های آخر می تواند اثرات جدی بر میزان رشد جنین داشته باشد. یکی از این تحقیقات می گوید قرار گرفتن مادر باردار در معرض آلودگی هوا، خطر کمبود ویتامین D نوزاد را افزایش می دهد .

نتایج یک مطالعه جدید در فرانسه نشان می‌دهد که قرار گرفتن مادران باردار در معرض آلودگی هوای شهری در آخرین ماه‌های حاملگی، خطر کمبود ویتامین D را در بدن نوزاد افزایش می‌دهد.

بر اساس این مطالعه، در چنین شرایطی خطر ابتلای کودک به بیماری‌های مختلف در سال‌های بعد از تولد تشدید می‌شود.

همچنین نتایج بررسی‌های پیشین نشان می داد که کمبود ویتامین D مادر در دوران بارداری، در بروز آسم و حساسیت در نوزاد تاثیرگذار است. عوامل متعددی روی میزان ذخیره ویتامین در بدن زنان نقش دارد. برای مثال تماس با سطح بالایی از آلاینده‌های هوا در کمبود ویتامین D دوران کودکی و بزرگسالی نقش دارد. در یک تحقیقات میزان رشد جنین در ۴۰۰هزار زن باردار در طی چهار سال مورد بررسی قرار گرفته است. این مادران در مناطق آلوده و یا اطراف آن ها زندگی می کردند و مطالعات به اثبات رساند که هر قدر مادران باردار در ماه های ابتدایی و انتهایی بارداری بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار گیرند احتمال به دنیا آوردن کودکان کم وزن و کوتاه قد در آن ها بیشتر خواهد بود. دلیل اصلی عدم رشد جنین در این مادران قرار گرفتن در معرض دی اکسید نیتروژن منتشر شده از اگزوز اتومبیل ها اعلام شده است.

تحقیقات مشابهی نیز در مورد اثر آلودگی هوا بر میزان هوش جنین به انجام رسیده است. نتایج این مطالعه که توسط دانشگاه کلمبیا صورت گرفته، در ژورنال بیماری های زنان و زایمان به چاپ رسیده است. این مطالعات که بر روی زنان بارداری که در دو منطقه ی شلوغ و پرترافیک زندگی می کردند انجام شده است. زمانی که فرزندان این زنان به پنج سالگی رسیدند انجام آزمون هوش در آن ها نشان داد هوش کودکانی که در دوران جنینی بیشتر در معرض آلودگی هوا قرار گرفته اند ۴ تا ۵ نمره کمتر از کودکانی است که در محیطی سالم تر رشد یافته بودند. هم چنین بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا در طی سال های ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۶ نیز به اثبات رسیده است که خطر زایمان زودرس در زنان بارداری که در مناطق آلوده زندگی می کنند به مراتب بیش از سایر زنان است. این مطالعات هم چنین درصد بالایی از مسمومیت بارداری و مشکلات زایمان را به آلودگی هوا نسبت می دهد. با توجه به تمام تحقیقات صورت گرفته، محققان بر این باورند که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا به ویژه در سه ماهه ی اول بارداری می تواند هم برای جنین و هم برای مادر بسیار زیان بار باشد و از این رو توصیه می کنند مادران باردار دست کم در سه ماهه ی اول، کمتر در مناطق پرترافیک و آلوده رفت و آمد نمایند. همچنین نتایج محققان دیگر نشان داده است، زنان بارداری که در معرض هوای آلوده به خصوص در سه ماه اول بارداری قرار می گیرند، رشد مغزی جنین آنها دچار آسیب می شود. هوای آلوده پر از سموم و گازهایی همچون گاز CO ، سرب و سایر مواد شیمیایی است که استنشاق آنها برای همه افراد و به خصوص زنان باردار خطرناک است. لازم است در روزهای آلوده هوا، مادران باردار میزان مواجهه خود با هوای آلوده را به حداقل ممکن برسانند. بهتر است در ساعات حداکثر آلودگی از خانه خارج نشوند و از ماسک‌های استاندارد و مناسب استفاده کرده و از فعالیت‌های غیر ضروری که نیاز به اکسیژن را در فرد افزایش می‌دهد، بکاهند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...