رفتن به مطلب

چگونه مردم را به خود جذب کنیم


afa

ارسال های توصیه شده

چگونه مردم را به خود جذب کنیم

 

فصل 1در ده ثانیه نشان دهیم كه برای خود كسی هستیم .یكی از دوستان من به نام كارن در حرفة خود كه تزیین و مبلمان خانه هاست بسیار ماهر و مورد قبول است . همسر او نیز به همان اندازه در كار خودش كه ارتباطات است ، شهرت قابل توجهی دارد . آنها دو پسر كوچك دارند .

در محیط كار همه مطیع كارن هستند و برای نظراتش ارزش قائلند . او در این زمینه فردی سرشناس است .

با این حال همیشه از این مسئله شكایت دارد كه وقتی می خواهد در مشكلات كاری همسرش به او كمك كند ، یا وقتی درمسائل مربوط به مدرسة بچه هایش شركت كند ، هیچ كس به حرف های او اعتنا نمی كند .

او یكبار از من پرسید : « چه طور میت وانم در یك جمع مورد توجه واقع شوم ، طوری كه بتوانم نظر افرادی كه مرا نمی شناسند به خود جلب كنم یا حداقل آدم جالبی به نظر برسم ؟ » روش هایی كه در این بخش آمده ، به شما كمك می كند تا به این هدف دست یابید . شما می توانید با استفاده از این روش ها ، درنظر هر كسی ، فردی خاص باشید . و در هر جمعی نظرها را به خود جلب كنید ، حتی اگر درآن جمع فردی بیگانه و ناآشنا باشید .

بیایید ، از لبخند زدن شروع كنیم .افراد موفق می دانند یكی از قوی ترین سلاح ها لبخندشان است ، به همین دلیل كاری می كنند ، با این شیوه بیشترین تأثیر را بر بیننده بگذارند .

لبخندهای كوتاه و مصنوعی ، امروزه كاربرد چندانی نداردو در هزارتوی دنیای امروزدیگر هیچ تأثیری را بر جای نمی گذارد .به رهبران بزرگ دنیا ، كسانی كه سخنرانی های اساسی ، ایراد می كنند ، یا صاحبان شركت های معتبر و مشهور نگاه كنید . هیچ یك از آنها را در حال لبخند زدن نمی بینید . افراد با نفوذ و نامی نیز در همة طبقات اجتماعی ، این چنین اند ، ولی وقتی خطوط لبخند بر چهره های شان نقش می بندد ، آن قدر قدرتمند عمل می كند .و كه دنیا را به لبخند زدن وا می دارد .

title0.gifراهكار 1

لبخند اثر بخش

وقتی می خواهید با كسی سلام و احول پرسی كنید ، ابتدا لبخند نزنید ، چون ارزش لبخندتان را از بین می برید . سعی كنید ،لحظه ای به صورت او خیره شوید ، سپس مكث كنید .

وضعیت روحی او را به طور كامل بررسی نمایید .

آن گاه با لبخندی عمیق ، گرم و سرشار از توجه و علاقه به او نگاه كنید ، لبخندی كه چشمان تان را هم فرا گیرد .

این لبخند مانند موجی گرم و گیرا ، مخاطب شما را دربر می گیرد .

با این تأخیر كوتاه مخاطب شما احساس می كند كه این لبخند ، صادقانه و فقط متعلق به اوست .

زبان نگاه

چشمان شما مانند مواد منفجره ، می توانند احساسات مردم را به تكاپو و هیجان وا دارند . افراد موفق می دانند كه نگاه های عمیق و طولانی می توانند بسیارمفید باشند ، بخصوص میان دو جنس مخالف . در كارهای اداری ، حتی زمانی كه طرف مقابل از احساسات عاشقانة شما آگاه نیست ، زبان و نگاهی نیرومند می تواند تأثیری عمیق و نافذ بر زن و مرد بگذارید . این نوع نگاه توأم با ادراك و احترام ، احساسات درونی شما را القاء خواهد كرد .

title0.gifراهكار 2 ( برای زنان )

زبان نگاه

فكر كنید ،چشمان تان با شیرینی لذیذ و دلنشینی به چشمان مخاطب تان چسبیده است .

حتی بعد از پایان سخنان تان نیز به نگاه های تان ادامه دهید . لازم است سویی دیگر را بنگرید ، این كار را به آهستگی و بدون جلب توجه انجام دهید ، آخرین چسبندگی های شیرینی را آن قدر بكشید تا سرانجام تمام شود .

 

title0.gifراهكار 3 ( برای مردان )

زبان نگاه

هنگام حرف زدن با مردان ، ازروش نگاه های پرنفوذ استفاده كنید . ولی زمانی كه می خواهید دربارة مسائل شخصی صحبت كنید ، از نگاه های كوتاه تری استفاده كنید . تا مخاطب تان احساس نكند مورد تهدید قرار گرفته یا منظور شما را به درستی درك نكرده است .

ولی در برخوردهای روزمره ، ارتباط چشمی خود را به تدریج افزایش دهید و وقتی با زنی همكلام شدید ، ازاین شیوه بیشتر استفاده كنید .

اینك روش مهمی را مطرح می كنیم كه باعث می شود شما فرد پر منزلتی جلوه كنید .

از دندان های خود بیاویزید

افراد موفق در زندگی با اطمینان عمل می كنند . با عتماد به نفس حركت می كنند . همیشه لبخندی توأم با غرور بر لب دارند . هیچ تردیدی به خود راه نمی دهند . طرز رفتار شما نشان می دهد كه شما مرد یا زنی هستید كه برجشته و ممتاز بودن ، عادت ذاتی شماست . به این روش تجسمی ، كه طرز سلوك شما را همچون فردی موفق آشكار می شازد ، توجه كنید . من آن را با این عبارت می خوانم : با دندان های خود بیاویزید .

title0.gifراهكار 4

با دندان های خود بیاویزید

فرض كنید ، یك گیرة آهنین كه در سیرك با دندان از آن آویزان می شوند به چهار چوب دری كه می خواهید از آن عبور كنید آویخته باشند . آن را با دندان می گیرید ، و در حالی كه محكم در میان دندان های خود نگاه داشته اید ، شما را به بالاترین نقطه می رساند . وقتی از دندان های خود آویزان باشید ، همة عضالت شما در بهترین حالت خود كشیده می شوند .

حالا آماده اید تا مردم را در جایی كه می خواهید به خود جذب كنید ، یا كارهای روزانة خود را انجام دهید ، یا آن جا كه تنها فرد مهمی به نظر برسید ، فرود بیایید .

تكیه گاه بچه های بزرگ باشید

نخستین واكنش شما در برابر فردی كه برای اولین بار او را ملاقات می كنید ، ذهنیتی به وجود می آورد كه تمامی روابط شما در ان شكل می گیرد . اگر از كسی كه تازه با او آشنا شده اید چیزی می خواهید ، باید به او ثابت كنید كه خاص بودنش رادرك می كنید .

شیوه ای كه در این جا به آن اشاره می كنیم ، به شما قدرتی می بخشد تا بتوانید هر چه را از دیگران می خواهید ، به سادگی به دست آورید . من این روش را تكیه گاه بچه های بزرگ می نامم .

title0.gifراهكار5

تكیه گاه بچه های بزرگ شوید

این نقطة اتكا را در اختیار هر كسی كه ملاقات می كنید ، قرار دهید . درست در لحظه ای كه به شخص جدیدی معرفی می شوید

به او پاداش دهید . همان لبخحند گرمی را كه به بچة بازیگوشی كه از روی پاهای شما جست و خیز می كند ، می زنید و همان توجهی را كه نسبت به او دارید ، در مورد آشنای جدید خود دلنشین دهان بی دندان بچه را از او تحویل بگیرید . وقتی فرد جدید ، بتواند كاملاً به شما تكیه كند ، یعنی شما خاص بودن او را درك كرده اید !

در ده ثانیه نشان دهیم كه برای خود كسی هستیم ، درون هر كسی كودكی نهفته و برای این كه شما قدر و منزلت او را درك كنید ، گهوارة خود را به لرزه در آورد .

دوست قدیمی سالم

اگر می خواهید مردم به شما علاقه مند شوند ، باید به آنها نشان دهید ، چه قدر دوست شان دارید ! وقتی به دوستی ، قدیمی می رسیم ، بدون كمترین تأملی ، سرشار از گرمی و محبت با او روبه رو می شویم . ناخودآگاه خنده بر لب هایمان می نشیند . حلوتر می رویم . نگاه های مان مهربان و دوستانه می شود . و سرانجام برای در آغوش گرفتنش ، به سویش می شتابیم . ولی اغلب وقتی با فردی نا آشنا روبه رو می شویم ، با خجالت یا بی تفاوتی احساس ناخوشایندی را به او منتقل می كنیم كه باعث سردی رابطه می شود .

به این شیوة تجسمی ، توجه كیند . با بكارگیری این روش مطمئناً ، در نخستیم ملاقات با هر كسی ، برخورد گرمی را با او خواهید داشت .

title0.gifراهكار 6

دوست قدیمی سلام

وقتی با كسی برخورد می كنید تصور كنید دوست قدیمی شماست و ازاین كه فرازو نشیت زندگی ، شما رامدت ها از هم دور كرده ناراحت بوده اید ، ولی حالا خدا را شكر می كنید كه این دیدارسبب شده تا به دوست خود برسید !

تجسم این تجربة لذتبخش ، زنجیره ای از واكنش های مطلوب را درشما ایجادمی كند ، از باز شدن ناخودآگاه گرة ابروها گرفته تا حالت قرار گرفتن انگشت های پا ویا هر چیزی كه سبب بروز عكس العمل می شود .

اینك روش هایی را كه به شما كمك می كنند تا بتوانید درنظر همه جلب توجه و خوش برخورد جلوه كنید را یاد گرفته اید ، ولی كار هنوز تمام نشده است . علاوه براین كه می خواهید مورد علاقه و اقع شوید ، باید مورد اعتماد ، باهوش و دارای اعتماد به نفس باشید . سه شیوة بعدی به شما كمك می كنند تا با این اهداف دست یابید .

حركات حاكی از بی قراری بروز ندهید

در برخورد با دیگران ، اگر می خواهید مورد اعتماد واقع شوید ، همة حركات ناشیانه و غیر ضروری خود را سركوب كنید . حركات حاكی از بی قراری این احساس را درمخاصب شما ایجاد می كند ، كه در جایی ، مرتكب اشتباه شده اید یا دروغ می گویید .

این شیوه ، شما را یاری می دهد ، تا كاملاً قابل قبول و مورد اعتماد به نظر برسید .

 

title0.gifراهكار 7

حركات غیر ضروری را حذف كنید

وقتی با كسی صحبت می كنید به خارش بینی تان كه می خارد ، وزوز گوش تان كه صدا میكند یا درد پای تان ، توجهی نكنید . وول نزنید ، به خود نپیچید ، و یا جایی از بدن تان را نخارائید . از همه مهم تر این كه دست های خود را از صورت تان دور نگاه دارید . حركات دست در نزدیگی صورت و حركاتی ازاین قبیل موجب می شود شنونده در صحت حرف های شما تردید كند.

كانال سكوت را انتخاب كنید

اگر می خواهید در نظر مردم فردی باهوش جلوه كنید ، به دقت به آنها بنگرید ، سعی كنید احساس شان را دربارة حرف هایی كه می زنید ، درك كنید و پاسخ خود را مطابق با آن فراهم كنید .

نیازی نیست كه زبان اشارات را به طور كامل بیاموزید . شما از طریق كسب تجربه و گذر زمان با مهارت های رفتاری و دیداری آشنا خواهید شد . اغلب مردم می دانند ، اگر مخاطب بی توجهی كند یا جای دیگری را نگاه كند ، به این معنی است كه حرف های گوینده برایش جالب نیست . وقتی مخاطب قادر به تحمل حضور شما نباشد ، با دست كشیدن به پشت گردن خود واكنش نشان خواهد داد . وقتی مخاطب به شما احساس برتری كند . با دست هایش بازی خواهد كرد . پس یاد بگیرید ، هر وقت مخاطب تان خسته شد و شروع به بروز عكس العمل كرد ، بی درنگ ، كانال سكوت را انتخاب كنید .

title0.gifراهكار 8

كانال سكوت را انتخاب كنید

سعی كنید همیشه در دو جهت سخن بگویید : احساس خود را بیان كنید ، در حالی كه مراقب واكنش مخاطب تان نیز هستید . به این ترتیب ، حركت بعدی خود را مطابق با آن طراحی كنید و همه خواهند فهمید كه شما حواس تان جمع است و از هیچ چیزی غافل و بی خبر نیستید و در نتیجه آدم باهوشی به نظر خواهید رسید .

همه چیز را قبلاً تجربه كنید

كارشناسان معتقدند اگر قبل از انجام كاری ، رفتار خود را در ذهن مجسم كنیم ، صداها را در ذهن خود بشنویم و نوع حركات را مرور كنیم ، می توانیم آن فعالیت را بسیار مؤثرتر انجام دهیم . استفاده از قوة تخیل و تجسم در كارها ، در انجام هر عملی مؤثر خواهد بود ، از جمله در حرفه های ارتباطی . به این روش تجسمی كه در انجام همة فعالیت ها مؤثر است ، توجه كنید . این روش را قبل از رقتن به مهمانی ها ، سمینارها یا جلسات مهم به كار ببندید . همة آنچه را كه قرار است ، اتفاق بیفتد قبلاًَ در ذهن خود مجسم كنید .

title0.gifراهكار 9

همه چیز را قبلاً تجربه كنید

خود را به جای فرد برتری كه مورد پسند شماست ، قرار دهید و مثل او بودن را تمرین كنید . خود را درحالی مجسم كنید كه از دندان های تان آویزان شده اید ، با همه دست می دهید ، لبخند مؤثر و خوشایندی بر لب دارید ، و از عملكرد چشمان گیرا یا زبان نگاه استفاده می كنید . صدای خود را بشنوید كه به راحتی با همه گپ می زنید . از برتری و در اوج قرار گرفتن تان و این كه دیگران را مجذوب خود كرده اید ، لذت می برید .

خود را به صورت همان فرد برتری كه مورد قبول تان است ، مجسم كنید . خواهید دید كه همه چیز خودبه خود و همان طور كه می خواهید پیش می رود .

مردم دو دسته اند :

یك دسته آنهایی كه وقتی وارد اتاقی می شوند ،

می گویند : « خب ، من این جا هستم »

و دستة دوم ، كسانی كه وقتی وارد اتاقی می شوند ، می گویند : « آه تو این جا هستی . »

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...