رفتن به مطلب

طرز تفکر اشتباه مردم نسبت به گرگ ها !


ارسال های توصیه شده

طرز تفکر اشتباه مردم نسبت به گرگ ها

 

 

گرگها از جمله باهوشترین، اجتماعیترین، و عاطفیترین(نسبت به هم گروههای خود) موجودات زنده روی زمین هستند.

بیشتر از 90% داستانهای تخیلی که درباره حمله گرگ به انسان یا به دامها سر زبونها افتاده یه دروغ بزرگ و بی پایه و اساس و نفرت انگیزه که انسان خودخواه از خودش در آورده.

گرگها به شدت حسابگر و باهوشند . میدونن برای چه طعمه ای باید وقت و انرژی صرف کنن و دنبالش کنن و زمین بزنن !... با این هوش سرشار و حسابگریشون هرگز برای کشتن یه گله گوسفند وقت و انرژی تلف نمیکنن و خودشون رو در معرض خطر انسانها قرار نمیدن...

در محیطهای زیست امروزیشون که به شدت از طرف انسان مورد تجاوز و تخریب قرار گرفته این گرگها هستن که بی نهایت مظلوم واقع شدن.

به خاطر افسانه ها - اعتقادات و ضرب المثلهای احمقانه و بدون پایه علمی ، هزاران ساله که تهمت قاتل و خونخوار و بچه دزد و ... بهشون زده میشه در حالی که تمام این صفات لایق خود انسانه!

 

 

 

1258413634.jpg

 

 

 

هیچوقت درباره ارزش اکولوژیکی این حلقه باشکوه اکوسیستم در کنترل جونده ها و علفخواران، عاطفه بی نظیرش در قبال هم گروهیهای خود، حس مثال زدنی پدری در گرگ پدر( گرگهای نر سر گروه حتی در زایمان به ماده ها کمک میکنن و در لحظه لحظه پرورش نوزادان حضور پررنگ دارن... وقتی ماده در دوران بارداری و شیردهیه از بهترین قسمتهای شکار بصورت نیمه هضم شده براش میاره) و زیبایی مثال زدنی اون ، تلاش باورنکردنیش در سخترین و غیر ممکن ترین شرایط که انسانها براش بوجود آوردن ، برای بقا، صحبتی نمیشه یا بصورت داستان و افسانه برای کودکان نقل نمیشه....

 

تنها میشه با همین ضرب المثل نفرت انگیز به عمق فاجعه تفکر مسموم انسان پی برد : " توبه گرگ مرگه" ...!!!!!!!!

 

 

 

هیچوقت کسی نمیگه که حتی در دور افتاده ترین نقاط زیست این موجود باشکوه ، ساخت و ساز و کشاورزی و دامپروری احداث شده ، صدها و هزاران قلاده از اون در بزرگرهها کشته میشن، تعداد قابل توجهی از اونها با طعمه مسموم و تله فنری و گلوله سربی و ... با ***جه کشته میشن!...

 

در فصلهای سرد و برفی که مطلقا طعمه ای برای زنده موندن گیر نمیاد(همه طعمه های طبیعیشون از جمله قوچ و میش و کل وبز و گوزن و مرال و آهو قبلا بدست جنایتکاران حیات وحش تا دونه آخر قتل عام شدن) حیوانات از جمله گرگ نزدیک روستاها و گاهی حتی شهرها میان بلکه تکه نان خشکی ، غذای پس مانده ای یا زباله ای گیرشون بیاد و فقط چند ساعت دیگه دوام بیارن ، تعدادی از اونها از بخت بد به دام شیاطین دو پا میفتن! ... و بلاهایی به سرشون میاد که شاید تو تصورتون هم نگنجه :

-دست و پا و پوزه حیوون بدبخت بسته میشه و جلو دسته ای سگ گله گرسنه انداخته میشه... در حالی که کوچکترین وسیله دفاعی نداره زنده زنده تکه پاره میشه!

- با همان دست و پای بسته تا حد مرگ در اثر شکستگی و له شدگی استخوانها و جمجمه با چماق کتک میخوره.

 

- زنده روش نفت و بنزین ریخته و سوزونده میشه

- چشمها کور و یا از حدقه در آورده میشه و همونطور آزاد میشه تا از خونریزی و عفونت بمیره

- دار زدن با پوزه و دست و پای بسته

- در بهار در ورودی لانه ها آتش روشن میشه تا نوزادان خفه بشن یا اگه خواستن فرار کنن با سگهای گله و گلوله و چماق ازشون پذیرایی میشه

- توله ها اگه گیر بیفتن زنده سوزونده میشن(گزارش مستندی دارم از سوزوندن توله گرگها در روزنامه همشهری دوسال پیش) و یا زنده جلو سگهای گله انداحته میشن.

و.....و....و....و....... پایانی نداره!

 

و یادمون باشه تمام صفتهای جذاب سگها از جمله هوش زیاد - وفاداری - عواطف - فداکاری و از خود گذشتگی - روحیه همکاری و .... یادگاری از اجداد باشکوهشون گرگها ست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...