رفتن به مطلب

شاید این مرد بارها به خوابتان آمده باشد


ارسال های توصیه شده

هرشب در سرتاسر جهان، هزاران نفر این چهره را در خواب می بینند

 

xizxcrm7aq06afrb11w6.jpg

 

شاید در ابتدا کمی‌ عجیب به نظر برسد، اما اگر شما یا یکی از نزدیکان‌تان چهره این مرد را در خواب دیده باشید، شما هم جزء هزاران نفری هستید که در سرتاسر جهان از ایران گرفته تا آمریکا و... این مرد را در رویاهایشان مشاهده کرده‌اند!

 

این ماجرا آنقدر جالب و همه گیر بود که حتی سایتی هم با عنوان این مرد راه اندازی شد و تمام افرادی که تجربه دیدن این فرد را داشته‌اند به بحث و اظهار نظر درمورد خواب و رویاهایشان در مورد این آقای مرموز پرداخته اند.

 

 

 

mf2g6rjnn603mg27h7o.jpg

 

 

 

تاریخچه

تمامی‌ این ماجراها از ژانویه سال 2006 در نیویورک آغاز شد؛ زمانی که بیمار یک روانپزشک ادعا کرد مردی را بارها در رویاهایش می بیند و با او صحبت می‌کند. این زن می گوید که حتی یک بار هم این فرد را در زندگی واقعی ملاقات نکرده است اما بارها او را در خواب دیده است.

 

 

 

پس از صحبت‌های این خانم، تصویر مرد ترسیم می‌شود و برروی میزکار روانپزشک باقی می‌ماند تا اینکه بیمار دیگری می‌آید و با دیدن این عکس ادعا می‌کند که این مرد را بارها در خواب دیده است.

 

با این اتفاقات روانپزشک تصویر این مرد را برای تعدادی از همکارانش ارسال می‌کند و پس از گذشت چند ماه، چهار بیمار دیگر هم می‌گویند که این مرد را بارها در خواب دیده‌اند!

 

 

fei4vzu8obl4lbfco8bi.jpg

 

 

 

از ژانویه سال 2006 تا کنون حداقل 2000 نفر از شهرهای مختلف از جمله لس آنجلس، پکن، بارسلون، پاریس، مسکو و تهران و... اعلام کرده‌اند که این مرد را دیده اند.

 

افراد اعلام کرده‌اند که این مرد در خواب با آنها پرواز می‌کند، پس از یک روز سخت کاری به آنها آرامش می‌دهد و حتی با آنها غذا می‌خورد.

 

 

 

 

q2l88a5scf7pkstz6s8w.jpg

 

 

 

 

 

اما واقعا چه چیزی باعث چنین اتفاقی می‌شود؟

تئوری‌های مختلفی مطرح شده است تا حضور مکرر این مرد رو در خواب افراد مختلف توضیح دهند. 3 تئوری زیر مهمترین این تئوری ها شناخته شدند :

 

تئوری اولیه

با توجه به نظریه روانکاوی یونگ، این مرد یک تصویر کهن متعلق به ضمیر ناخودآگاه جمعی است که می تواند در مواقع سختی (رشد عاطفی، تغییرات دراماتیک در زندگی ما، شرایط استرس زا و غیره) به خصوص در افراد احساساتی به این شکل نمود پیدا کند.

 

 

 

تئوری ماورای رویا

این نظریه، جالب ترین و یکی از تاثیرگذارترین تئوری هایی است که تا به حال مطرح شده، اما دارای پایین ترین اعتبار علمی هست. بر اساس این نظریه این مرد یک فرد واقعی است، کسی که مهارت‌های خاص روانی دارد و توانایی ورود به خواب افراد را دارا می‌باشد!

 

برخی معتقدند که در زندگی واقعی، این مرد همان شکلی ست که در خواب ظاهر می شود. برخی دیگر فکر می کنند وجهه او بایستی کاملا متفاوت باشد.

 

اما برخی از این افراد چنین می پندارند که پشت سر این مرد یک طرح شست و شوی ذهنی توسعه یافته از سوی شرکت های مرموز و بزرگ وجود دارد.

 

 

 

تئوری تقلید رویا

این یک تئوری علمی جامعه شناختی است که ادعا می کند این پدیده بطور معمولی بوجود آمده است ولی به تدریج توسط تقلید گسترش پیدا کرده است. در واقع زمانی که مردم به این پدیده پی بردند و مدام راجع به آن فکر کردند و به گفتگو پرداختند، عمیقا تحت تأثیر قرار گرفتند و همین باعث شد که شروع به دیدن این مرد در خواب کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...