رفتن به مطلب

رونمايي از روبات پرستار بيماران ناتوان


ارسال های توصیه شده

[h=1] رونمايي از روبات پرستار بيماران ناتوان

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - فناوري

کد خبر: 91070201127

یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

شركت خودروسازي تويوتا از يك روبات كمكي جديد رونمايي كرده كه به زندگي مستقل‌تر افراد معلول كمك خواهد كرد.

به گزارش سرويس فناوري خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين فناوري موسوم به «روبات پشتيبان انسان(HSR)» به ارائه آخرين ابتكارات در برنامه روبات شريك تويوتا پرداخته و قرار است با كارهايي مانند گرفتن اجسام، باز كردن پرده‌ها و برداشتن اجسامي كه روي زمين افتاده‌اند، به افراد در خانه كمك كنند.

اين روبات بوسيله يك رابط كاربر ساده گرافيكي با استفاده از رايانه تبلت قابل كنترل است. HSR همچنين مي‌تواند در جلو سر خود يك تبلت را قرار دهد كه به پرستاران و اعضاي خانواده در برقراري ارتباط با صاحب آن از طريق فناوريهاي اسكايپ و ديگر خدمات كمك خواهد كرد.

اما برخلاف روباتهاي حضور از راه دور اخير از جمله RP-VITA شركت iRobot، HSR از يك بازو و چنگك براي انجام وظايف ساده برخوردار است.

اين روبات با استفاده از بدن تلسكوپي خود با قد بين 83 سانتيمتر تا 1.3 متر و بازوي بلند 76 سانتيمتري آن مي‌تواند اجسام را از روي زمين يا روي ميز و كانترهاي بلند بردارد. اين بازو در زمان عدم استفاده ، كوچك شده و قطر بدنه آن را به 36 سانتيمتر كاهش مي‌دهد.

اين بازوي روباتيك از نيروي كمي استفاده كرده و براي جلوگيري از بروز تصادف و آسيب به آرامي حركت مي‌كند.

جزئيات فني اين دستگاه هنوز مشخص نبوده اما وزن آن نزديك به 32 كيلوگرم با قابليت نگهداشتن اجسام تا يك كيلوگرم با چنگال دو انگشتي ساده خود است. اين روبات كه براي استفاده درون فضاي بسته طراحي شده، قادر به حركت با سرعت 2.8 كيلومتر درساعت است.

HSR مي‌تواند از روي موانع تا ارتفاع هفت ميليمتر در سطح عبور كند كه براي حركت از روي كفپوش روي فرش كافي است. اين روبات حركتي همچنين مي‌تواند در شيب تا پنج درجه حركت كند.

از ديگر فناوري‌هاي موجود در HSR مي‌توان به حسگر كينكتي Prosense و دوربين‌هاي استريو در سر آن اشاره كرد كه به آن قابليت احساس عمق و شناسايي افراد و اجسام را ارائه كرده است.

شركت تويوتا از سال 2011 در حال آزمايش اين روبات با همكاري مركز توانبخشي يوكوهاما بوده كه در آن بيماران به ارائه بازخورد از طراحي روبات پرداخته‌اند. اين روبات قرار است در نمايشگاه ديد بزرگ توكيو به عنوان بخشي از پروژه تجهيزات توسعه مراقبت‌های بهداشتی فناوري پيشرفته به نمايش درآيد.

انتهاي پيام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روبات پشتيبان انسان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روبات پشتيبان انسان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روبات پشتيبان انسان

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
روبات پشتيبان انسان

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...