رفتن به مطلب

مایکروسافت و چند توصیه امنیتی


afa

ارسال های توصیه شده

8e7c8ed45c310d0b94c73fecc383396f.jpgامروزه استفاده از شبکه ها در اکثر سازمان ها و شرکت ها به امری اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. اتصال کامپیوترها به هم و تشکیل یک شبکه اگرچه مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد ولی در صورت عدم رعایت نکات امنیتی می تواند حیات یک سازمان را در معرض خطر جدی قرار دهد. شرکت مایکروسافت در سایت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
راهکارهای مختلفی را برای امن ساختن شبکه های مبتنی بر این سیستم عامل توصیه کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود. - هرگز ویندوز را با تنظیم های پیش فرض برای استفاده در شبکه نصب نکنید، حتی اگر شبکه ای کاملاً امن شده دارید زیرا سیستم عاملی که با تنظیمات پیش فرض نصب شده باشد بسیاری از موارد و مسائل امنیتی نظیر نرم افزارها یا سرویس های اضافی را به همراه دارد.

- هرگز کامپیوتری را که قبلاً از اینترنت قابل دسترس بوده در داخل شبکه امن خود قرار ندهید. هر ایستگاه کاری که بدون محافظت روی اینترنت قرار داشته باشد، حتی در مدت کوتاه، باید از ابتدا نصب و راه اندازی شود تا بتواند در شبکه داخلی مورد استفاده قرار گیرد که در صورت استفاده امنیت سازمان را با خطر مواجه خواهد ساخت.

- پورت های اضافی ایستگاه کاری خود را ببندید. برای پیدا کردن پورت های باز روی کامپیوتر، ابزارهای فراوانی وجود دارد که نمونه ای از آنها nmap است. برای پیدا کردن پورت های باز روی ایستگاه کاری ویندوز با استفاده از دستور netstat -a می توانید پورت های باز روی کامپیوتر خود را مرور کنید.

- سرویس های اضافی روی کامپیوتر خود را غیرفعال کنید حتی اگر این سرویس ها پورتی را روی کامپیوتر شما باز نکرده باشند.

- از Pc firewall ها استفاده کنید. این کار روشی برای دفاع در عمق است.

- تشخیص سرویس و برنامه هایی که حساس هستند و باید همیشه در دسترس بوده همچنین برای سازمان حیاتی هستند، مانند سرویس پست الکترونیک یا اینترنت و نصب وصله های امنیتی و به روزرسانی این نرم افزارها.

- سرویس هایی که دسترسی بیشتری به آنها مورد نیاز است مانند

Email،File sharing، LDAP، FTP را روی یک دستگاه که سخت افزار مناسبی ندارد، راه اندازی نکنید. سرویس های نصب شده روی سرورها را بررسی و نیازهای سخت افزاری هر یک را با توجه به پیشنهاد تولیدکننده آن تهیه کنید.

- از نسخه های امن سرویس ها و نرم افزارهای موجود استفاده کنید به طور مثال SSH به جای Telnet، IMAP به جای POP۳ و SecureFTP به جای FTP.

- استفاده از نرم افزارهایی جهت کنترل دوره ای ایستگاه کاری، برای تشخیص اینکه چه پورت هایی و چرا روی کامپیوتر باز شده اند.

- استفاده از رمزهای عبوری مطمئن و تعویض آنها به صورت دوره ای، پیشنهاد مایکروسافت هر ۶۴ روز یا زودتر است.

- بسیار مطمئن و بدون خطر عمل کنید. نرم افزارهایی را که صددرصد از آنها مطمئن نیستید روی کامپیوتر نصب یا اجرا نکنید. در مورد پیوست نامه های دریافتی مراقب باشید و حتماً آنها را توسط آنتی ویروس کنترل کنید. فایل هایی را که پس از نصب نرم افزارها به صورت سابقه نگهداری می شود، پاک کنید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...