رفتن به مطلب

فلزهای قلیایی خاكی


azarafrooz

ارسال های توصیه شده

واژه خاكی از نظر تاریخی برای بیان این مطلب بوده است كه بسیاری از تركیبهای این عنصرها در آب انحلال پذیرند. چند مورد از كاربردهای وویژگی های منیزیم از این قرار است:

 

منیزیم به طور گسترده به صورت بنات و دولومیت و همچنین به صورت سیلیكات در كانیهایی چون ازبست (یعنی پنبه سوز) در آب دریا وجود دارد.

 

منیزیم از آب دریا بدست میاید. یون منیزیم به میزان31/. درصد در آب دریا وجود دارد. این یون را ابتدا توسط آب آهك بصورت منیزیم هیدروكسید رسوب می دهندوبعد آن را در هیدروكلریك اسید حل می كنند. از تغلیظ محلول اخیرنمك منیزیم متبلور می شود. از الكترولیز مذاب این دولومیت كلسینه شده با آلیاژ آهن -سیلیسیم در دمای 1150 می باشد. منیزیم با آب سرد واكنش نمی دهدولی بااب گرم واكنش می دهد . آلیاژچرخ های اتومبیل های مسابقات اتومبیل رانی تركیبی

 

است از آلیاژفلزهای منیزیم و آلومینیم و علت آن هم سبك بودن و محكم بودن و مقاوم بودن این آلیاژ است.

اگر سطح فلز منیزیم درمجاورت هوا قرار گیرداین فلز با اكسیژن وارد واكنش شده و منیزیم اكسیدتشكیل می شود .

 

فلز منیزیم ازجمله فلز های سبك ومقاوم است و به این دلیل از آلیاژهای آن با آلومینیم در ساخت بدنه هواپیماها و موشك ها استفاده می شود.

 

منیزیم در مجاورت شعله با نور خیره كننده ای می سوزد و به همین دلیل در تهییه ی فشفشه ها و مواد آتش بازی كاربرد دارد و همچنین از گرد یا نوار آن در عكاسی به عنوان منبع نور شدیداستفاده می شود.

 

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...