رفتن به مطلب

قلب سالم با ورزش


MOJTABA 77

ارسال های توصیه شده

امروزه بواسطه زندگی صنعتی و شهرنشینی، عدم تحرک و نوع رژیم غذایی احتمال بروز تصلب شرائین بخصوص درعروق تغذیه کننده قلب و به تبع آن مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی در بین افراد جامعه افزایش فراوان داشته است.

 

تاثیر ورزش بر قلب

 

ورزش های منظم و مستمر به مرور زمان سبب افزایش حجم ضربه ای قلب و افزایش حجم و اندازه قلب (افزایش قدرت انبقاض قلب) می شود که این امر خود سبب کاهش تعداد ضربات قلب در حال استراحت می شود. در نتیجه به دنبال فعالیت های منظم و مستمر هوازی ظرفیت قلب و توان هوازی فرد افزایش یافته و به راحتی بار سنگین فعالیتها (ورزشی و غیر ورزشی) را تحمل می کند. لذا میزان مرگ و میر قلبی در افرادی که دارای قلب ورزشی هستند کاهش می یابد. ضمنا ورزش بدلایل دیگر از جمله: کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول بد l.d.l و افزایش سطح کلسترول خوب (h.d.l) و افزایش توان چربی سوزی بدن، کاهش وزن بدن، تاثیر بسیار مثبتی بر سیستم قلب و عروق دارد.

 

نوع ورزش

 

در فرد سالم انجام حرکات ورزشی هوازی(شامل پیاده روی، دوی آهسته، دوچرخه سواری و...) بصورت منظم به میزان حدود 60-30 دقیقه در روز به مدت 3 تا 5 بار در هفته توصیه می شود.

 

شیوه انجام فعالیتهای ورزشی

- در ابتدا لازم است شدت فعالیتها کم باشد و طی جلسات متعدد شدت فعالیت افزایش یابند. سپس با افزایش آمادگی جسمانی فرد شدت تمرینات هم افزایش پیدا می کند.- شدت فعالیتهای ورزشی نباید سبب ایجاد خستگی و بروز درد قلبی و تنگی نفس در فرد می گردد.- در ابتدا فعالیتهای ورزشی را با حداکثر 60-50 درصد حداکثر ضربان قلب بر حسب سن فرد باید شروع نمود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...