رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

مراسم ازدواج بهترین و مهم ترین زمان برای عکس برداری است. مردم در بهترین و شیک ترین حالت خود قرار دارند، آنها احساساتی و هیجان زده هستند و در شادترین لحظات زندگی خود قرار دارند.

g06zi90bxiz2gy6uihlc.jpg

 

در این تاپیک چند نکته اساسی در مورد داشتن یک عکس ازدواج خوب را به شما یاد خواهیم داد.

 

 

1. صحنه آرایی

شما بدون داشتن یک صحنه زیبا و جذاب نمی توانید یک عکس خوب و جذاب داشته باشید. هنگام عکس برداری از مراسم ازدواج و حوادت و اتفاقات مهم دیگر، باید به چند نکته اساسی در مورد در چارچوب قرار داشتن افراد را رعایت کرد. دانستن قانون نقاط طلایی یک چیز است، و آن را به طور عملی بکار بردن چیز دیگر. سعی کنید از صحنه های ساده استفاده کنید و اشیا و لوازم صحنه را مرتبا جابجا کنید، اما مرکز همه چیز باید در مرکز چارچوب قرار داشته باشد و این به شما کمک می کند تا همه چیز در مرکز توجه بیننده قرار داشته باشد. شما بعدا می توانید عکس را برش دهید و قسمت های ناخواسته را حذف نمایید.

 

sb1dlwqhnvhie87b5pdu.jpg

 

2. پرسپکتیو به گونه ای تاثیر گذار بکار برید

این قانون در مورد همه عکس ها صادق است. اگر شما قادر به استفاده از خطوط همگرا در عکس باشید، با خطوطی که به موضوع یا سوژه می رسند، هیچ چیزی مثل این نیست. این می تواند لبه یک ساختمان، درون یک راهرو و یا راهروی کلیسا باشد که عروس به همراه پدرش از آن عبور می کند. سوژه لزوما نباید از نظر فیزیکی در انتهای خطوط پرسپکتیو باشند، در حقیقت سوژه می تواند دورتر از این خطوط قرار داشته باشد. نکته اصلی اینجا است که خطوط باید به سمت سوژه نشانه رفته باشد. آن دیوار با نمای سه بعدی اش می تواند برای پس زمیه پشت عروش مناسب باشد، اما با قرار دادن عروس در آنجا، از آن برای راهنمایی نگاه و توجه بیننده به سمت او استفاده می کنیم.

 

l0kq8igjne7kcm802hj3.jpg

لینک به دیدگاه

3. کم کردن عمق میدان دید

به عبارت دیگر، تا جایی که امکان دارد سایز درجه دیافراگم را افزایش دهید. این کار کمک می کند سوژه ها مجزا شده و پارازیت ها و در هم ریختگی ها کم شود. اما شما باید در همان زمان با دقت روی سوژه متمرکز شوید. متمرکز شدن سریع و دقیق روی سوژه را با هر انواع لنزها تمرین کنید. شما همیشه نمی توانید به فاصله کانونی اتوماتیک اعتماد کنید، مخصوصا هنگامی که در یک مکان شلوغ در حال عکس برداری هستید. هنگام عکاسی با دریچه خیلی باز دیافراگم، شما به این موضوع واقف هستید که پس زمینه خارج از فاصله کانونی عدسی است، بنابراین اگر احساس می کنید پس زمینه جذاب و زیبا است از دریچه خیلی باز دیافراگم برای عکاسی استفاده نکنید..

20xg0i7lcuk9xq90a.jpg

 

4. عکس های آزمایش بگیرید

سعی کنید چند عکس به صورت آزمایش بگیرید. در حالی که همه شرایط و ژست های عروس و داماد در هنگام عکس برداری کاملا مناسب و مطلوب است، ارائه چند عکس که به صورت تصادفی از آنها گرفته اید می تواند ایده خوبی باشد. این نوع عکس ها حالت و وضعیت روحی افراد در آن روز را به بهترین وجه نشان می دهد. هر چه تعداد عکس های آزمایشی بیشتر باشد بهتر است، شاید گرفتن عکس های پی در پی در حالت burst دوربین ایده خوبی باشد. شما هیچ وقت نمی دانید کدام یک از 20 چارچوب یک لحظه خاص را به خوبی در برگرفته است.

 

uxdq0y6mkqpp7dxm3yrr.jpg

 

5. خلق حالت مناسب در عکس

اگر می خواهید عکاسی پرتره انجام دهید یعنی از صورت سوژه عکس برداری کنید حتما به پس زمینه توجه داشته باشید. شما می توانید از یکی از لوازم مربوط به یکی از زوجین مثلا تور عروس و یا در دست بودن، برای تاکید بیشتر روی حالت با هم بودن و عشق و علاقه بین هر دو در پرتره یک نفره. مثلا کت داماد در دستان عروس می تواند پرتره جذاب تری از عروس ایجاد کند. بنابراین تا جایی که می توانید از خلاقیت خود برای ارائه ایده های بهتر استفاده کنید.

 

z1ib5kep0oep6qd5xzf.jpg

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...