رفتن به مطلب

بزرگ ترین تهدید امنیتی سال 2012


spow

ارسال های توصیه شده

بزرگ ترین تهدید امنیتی سال ۲۰۱۲

 

طبق نظر پاندا لبز (PandaLabs)، جاسوسی سایبری، همراه با تجاوز به حریم خصوصی و حملات شبکه های اجتماعی با افزایش استفاده از موبایل و تبلت ها روزبه روز راحت و سهل تر شده است و در حال تبدیل به منبع اصلی افزایش تهدیدات امنیتی در ماه ها و سال های آینده است. جاسوسی سایبری که شرکت ها و آژانس های دولتی در سراسر دنیا را هدف قرار داده است، در حال چیره شدن بر دورنمای امنیت اطلاعات ملی و تجاری است و البته در این میان اطلاعات طبقه بندی شده و دیگر داده های حفاظت شده هم از دست آن در امان نمانده اند. تروجان ها تبدیل به سلاح های مورد علاقه هکرها برای حمله به این هدف های با حساسیت و اهمیت بسیار بالا شده اند. مصرف کنندگان همچنان هدف جرایم سایبری خواهند بود که همچنان به دنبال کشف راه های پیچیده تر و بهتری برای هدف قرار دادن سایت های فعالیت های اجتماعی و سرقت اطلاعات شخصی افراد هستند. تکنیک های مهندسی اجتماعی کاربران معمولی را تبدیل به سلاح هایی با شخصیت قابل شناسایی برای هکرهای زرنگ می کند، تا کمتر ردپایی از خود بر جای بگذارند. آنچه در ادامه می آید فهرستی از پیشگویی های پاندا لبز درخصوص مهم ترین تهدیدات امنیتی سال ۲۰۱۲ است.

 

▪ بدافزارهای موبایل: یک سال قبل، پاندا لبز یک نوسان شدید را در حملات سایبری علیه تلفن های همراه پیش بینی کرد و حقیقت این بود که اندروید در سال ۲۰۱۱ تبدیل به هدف خرابکاران سایبری شد. این الگو در سال ۲۰۱۲ هم با تمرکز روی الگو های پرداخت موبایلی و استفاده از NFC (همراه با محبوبیت همه گیر اپلیکیشن های این تکنولوژی) ادامه خواهد یافت.

 

▪ بدافزارهای تبلت ها: تاکنون تبلت ها سیستم عامل هایی همانند اسمارت فون ها داشته اند، بنابراین آنها مورد حمله بدافزارهایی همانند موبایل های هوشمند قرار گرفته اند. اما با توجه به استفاده روزافزون مردم از تبلت ها و ذخیره اطلاعات حساس روی آنها، باید منتظر علاقه بیش از حد خرابکاران اینترنتی به این ابزارها باشیم.

 

▪ بدافزار برای مک: همان گونه که بازار مشتریان مک رو به رشد است، تعداد تهدیدات و خطرات پیش روی این ابزار و سیستم عامل آن هم افزایش خواهد یافت. خوشبختانه کاربران مک امروزه بیش از گذشته آگاه شده اند که آنها دیگر در برابر حملات بدافزارها ایمن نیستند و استفاده از برنامه های آنتی ویروس و مراقبت از سیستم عامل در میان آنها رشد چشمگیری داشته است. تعداد بدافزارهای مک در سال ۲۰۱۲ باز هم رشد صعودی را تجربه می کند، هرچند این رشد نسبت به پی سی سرعت کمتری خواهد داشت.

 

▪ بدافزار های PC: بدافزارهای پی سی ها و سیستم عامل ویندوز در چند سال گذشته رشد نمایی و صعودی چشمگیری داشته اند و همه نشانه ها خبر از ادامه این روند در سال ۲۰۱۲ می دهند. تروجان ها به گونه ای طراحی می شوند که بی سروصدا روی کامپیوتر های کاربران بنشینند، اطلاعات آنها را دزدیده و به اربابان انتقال دهند و این اسلحه همچنان پرکاربردترین جنگ افزار خرابکاران اینترنتی در سال آینده خواهد بود. به گونه ای که بیش از ۷۵ درصد بدافزارهایی که در سال ۲۰۱۲ متولد می شوند، تروجان خواهند بود.

 

▪ حمله به مشاغل کوچک و متوسط: این روزها موسسات مالی به خوبی در برابر بدافزارها محافظت شده اند. اما مشاغل کوچک تر، اهداف ساده تر و ارزان تری برای حمله هستند و بانک اطلاعاتی مشتریان شان می تواند یک گنجینه نهفته خوش آب و رنگ واقعی برای هکرها باشد. به خصوص اگر اطلاعات کارت اعتباری و دیگر مشخصات مالی به صورت کاملا واضح و متن سرراست ذخیره شده باشد. متاسفانه بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط تیم امنیتی اختصاصی ندارند که همین موضوع آنها را بسیار بیشتر آسیب پذیر کرده و در معرض خطرات قرار می دهد.

 

▪ ویندوز ۸: با وجود اینکه تا نوامبر ۲۰۱۲ خبری از این سیستم عامل نخواهد بود، پیش بینی می شود که نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت، به خرابکاران سایبری فرصت های جدیدی برای ایجاد برنامه های مخرب ارایه کند. ویندوز هشت به کاربران اجازه می دهد که برنامه های بدافزار را در آن واحد برای ابزارهای مختلفی از قبیل پی سی، تبلت و اسمارت فون توسعه دهند. البته این خطر تا سال ۲۰۱۳ چندان جدی نخواهد بود.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...