رفتن به مطلب

تشخيص زودهنگام سرطان بيضه با روش غيرتهاجمي آناليز تصوير پيشرفته


ارسال های توصیه شده

[h=1]

[/h]

» سرویس: علمي و فناوري - علمي

کد خبر: 91061509117

چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۰

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

محقق دانماركي برگزيده گروه «آندرولوژي» سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تحقيقاتي رويان، موفق به شناسايي سرطان درجاي بيضه مردان نابارور با آناليز خودكار تصاوير سلول‌هاي خارج شده همراه با اسپرم شد.

دكتر كريستين آلمستروف، محقق ارشد آندرولوژي مولكولي دانشگاه كپنهاگ در گفت‌وگو با خبرنگار «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: معمولا سرطان بيضه پس از ظهور يك تومور آشكار مشخص مي‌‌شود. تومور به جز در موارد خيلي نادر، به دنبال يك مرحله بدون نشانه و پيش تهاجمي به نام «كارسينوماي درجاي بيضه» (CIS) شكل مي‌گيرد.

وي افزود: سلول‌هاي «كارسينوماي درجا» در لوله‌هاي اسپرم ساز قرار دارند اما در انزال مردان هم توسط ماركرهاي ويژه قابل جست‌وجو و بررسي هستند.

به گفته اين محقق، در اين طرح از يك روش غير تهاجمي جديد بهره گرفته شده كه با ايمونوسيتوشيمي خودكار و آناليز تصوير پيشرفته همراه است.

اين محقق برگزيده گروه آندرولوژي سيزدهمين جشنواره بين‌المللي تحقيقاتي رويان با بيان اين كه اين آزمايش براي مردان نابارور و ساير بيماراني كه در معرض خطر بالاي سرطان تومور هستند كاربرد دارد، خاطرنشان كرد: با استفاده از اين روش جديد، شناسايي سرطان بيضه با دقت بالا در مرحله درجا امكان پذير بوده و در عين حال پاسخ منفي وجود سرطان در جاي بيضه را به صورت كامل رد نمي‌كند.

آلمستروف در پايان در خصوص روش انجام اين آزمايش، به ايسنا گفت:‌در اين طرح يك چارچوب با توان تشخيص بالا شامل ايمونوسيتوشيمي خودكار، اسكن ميكروسكوپي و آناليز تصويري پيشرفته اجازه تشخيص خودكار و درجه‌بندي هدف‌هاي مشابه (CIS) يا همان سلول كارسينوماي درجا در نمونه اسپرم را فراهم مي‌كند و در اين آزمايش هزار و 175 نمونه اسپرم از 765 مرد نابارور با استفاده از چارچوب مورد بررسي قرار گرفت.

به گزارش ايسنا نتايج حاصل از اين طرح در قالب مقاله در مجله در International Journal of Andrology سال 2011 به چاپ رسيده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...