رفتن به مطلب

کشف شکر در فاصله چهارصد سال نوری از زمین


moein.s

ارسال های توصیه شده

فارنت: ستاره‌شناسان مستقر در دانشگاه کپنهاگ دانمارک این هفته کشفی بسیار (شیرین) انجام داده‌اند. این دانشمندان در فاصله ۴۰۰ سال نوری زمین ماده glycoaldehyde را کشف کرده‌اند که این ماده بیشترین درصد را در بین مواد تشکیل دهنده شکر دارد!

 

گرچه این شکر آن ماده‌ای نیست که شما در نوشیدنی‌های خود می‌ریزید و مصرف می‌کنید، اما بافت این ماده یکی از موادی است که (ریبونوکلیک اسید) را تشکیل می‌دهند که یکی از حیاتی‌ترین مواد برای زندگی انسان است.

3pqgl4ezxkoz48ryzi53.jpg

 

این مولکول‌ها که شکر نامیده می‌شوند در طی تحقیقات (آرایه بزرگ آتاکاما) در صحرای آتاکامای شیلی یافت شدند. این تحقیقات یکی از مهم‌ترین تحقیقات نجوم رادیویی است که به بشر برای یافت اشیا و کرات سرد در جهان هستی کمک می‌کند. در این نوع رصد اشیا به وسیله رادیو تلسکوپ‌ها و شناسایی امواج این اشیا مشخص و علامت‌گذاری می‌شوند. هنگامی که دانشمندان کپنهاگ مولکول‌های شکر را یافتند در حال رصد ستاره‌ای جوان شبیه به خورشید ما بودند.

 

دانشمندان دانمارکی در حین تحقیق متوجه نقطه‌هایی روشن و سفید در فضا شدند که آنها را مولکول‌های شکر توصیف کردند. این کشف این حقیقت را ثابت می‌کند که حیات در کرات دیگر نیز وجود دارد. سال‌های پیش نیز در فاصله ۲۶ هزار سال نوری چنین مولکول‌هایی در فضا یافت شد اما دانشمندان نتوانستند به طور کامل بر موجودیت این مولکول‌ها دلیل بیاورند.

 

وجود این glycoaldehyde ها، همان‌طور که گفته شد ثابت می‌کند که در سیارات و منظومه‌های اطراف ما زندگی جریان دارد. این کشف گامی نو در یافتن حیات و نوع آن در سیارات دیگر است.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...