رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان در نزدیکی شهر سه ویا اسپانیا به بهره برداری رسید.

 

این نیروگاه از بیش از دو هزار و ششصد اینه بزرگ تشکیل شده که نور خورشید را به سوی منبع آب عظیمی در مرکز یک دایره منعکس می کنند.به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، گرم شدن اب این منبع انرژی لازم رابرای تولید برق در طول روز و حتی در شب فراهم می کند.این نیروگاه در زمینی به مساحت صد و هشتاد و پنج هکتار گسترده شده و می تواند برق بیست و پنج هزار خانه را تامین کند.

سانتیاگو اریاس از مهندسان این طرح می گوید تولید برق در طول تابستان بیشتر از زمستان است اما البته این نیروگاه برای فعالیت در تمام سال طراحی شده است.خوان کارلوس پادشاه اسپانیا به همراه ولیعهد ابوظبی در مراسم گشایش نیروگاه خورشیدی حضور داشتند.

 

 

nQ1oC7Aw29.jpg

 

 

 

 

این نیروگاه طرحی مشترک میان شرکت اماراتی مصدر و شرکت اسپانیایی تورسول انرژی بوده و برای ساخت ان دوسال زمان و دویست و شصت میلیون دلار هزینه شده است.

mOHcSvTQr2.jpg

 

 

 

 

FVdjegM3IK-300x200.jpg

 

 

 

 

NKAdj8Abl4-300x200.jpgCjFdnhvFbf-300x200.jpg

لینک به دیدگاه

دوست خوبمان این اطلاعات را برای من فرستاده که خوشحال میشم مطالب تکمیلی واصلاحی رو خودشون به پست اول اضافه کنند

 

این بزرگترین نیروگاه خورشیدی نیست بزرگترین نیروگاه از نوع هیلوستاتی یا برج مرکزی است.

 

اگر شما به سایت شرکت هم مراجعه کنید می بینید که یه نیروگاه از نوع پارابولیک با توان 50 مگاواتی هم ساخته (Valle 1 and Valle 2) در صورتی که این نیروگاه فقط 19.9 تولیدشه

و بزرگترین نیروگاه خورشیدی موجود در حال حاضر هم تولیدی برابر 200 مگاوات دارد.

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

یازدهمین گزارش سالانه روند استفاده از انرژی‏های پاک توسط موسسه امریکایی "کلین اج" برای سال 2012 منتشر شد. این گزارش یکی از بهترین گزارش‏های سالانه در زمینه بازار فناوری های پاک است.

 

12255_orig.png

 

کلین اج می گوید که مهمترین رویداد در زمینه فناوری های پاک در سال 2011 احتمالا ورشکستگی شرکت امریکایی سولیندرا(تولید کننده صفحات خورشیدی) و به تبع آن بازرسی ها و پوشش رسانه ای گسترده آن بوده است. هر چند این موسسه معتقد است که بسیاری از انتقادات نسبت به فناوری های پاک بر پایه اطلاعات موثق و دقیق نبوده است. تعدادی از نکات کلیدی که در استدلال های انتقادی نسبت به فناوری های پاک نادیده گرفته شده اند عبارتند از:

 

 

  • صنایع نفت، گاز و زغال سنگ همچنان یارانه های سنگینی دریافت می کنند.
  • سرمایه گذاری های اولیه، یک تجارت پرخطر و البته پر سود است که برای رشد نوآوری های در امریکا ضروری است.
  • پروژه های انرژی هسته ای در مقایسه با انرژی های تجدیدپذیر به تضمین مالی بیشتری نیاز دارند.
  • در سال 2011 پیشرفت های زیادی صورت گرفته که حاکی از رشد چشمگیر فناوری های پاک است.

 

رشد اقتصادی سال 2011 و پیش بینی رشد اقتصادی

12256_orig.png

در سال2011، رشد مالی سه بازار بزرگ فناوری های پاک - با تمرکز بر انرژی خورشیدی، انرژی باد و سوخت های زیستی- از 1/188میلیارد دلار(2010) به 1/246 میلیارد دلار(2011) رسیده است. در 10 سال آینده پیش بینی می شود که این مبلغ به 8/385 میلیارد دلار برسد. میزان سرمایه گذاری اولیه در صنایع وابسته به فناوری های پاک از 1/5 میلیارد دلار(2010) به 6/6 میلیارد دلار(2011) افزایش یافته است(به میزان 30 درصد). از نظر رشد اقتصادی سال 2011 تقریبا بهترین سال برای این صنایع بوده است. این میزان سرمایه اندیک کمتر از سرمایه 9/6میلیارد دلاری در سال 2008 است با این حال در مقایسه با صنایع دیگر، فناوری های پاک بیشترین پشتوانه مالی را در سال 2011 جذب کرده اند.12257_orig.png سوخت های زیستی، انرژی باد و انرژی خورشیدی 12258_orig.png چه فعالیت هایی در هر یک از سه شاخه بزرگ فناوری های پاک – خورشیدی، بادی و سوخت های زیستی - صورت گرفته و چه پیش بینی برای سال های آینده می شود. در اینجا قسمتی از یافته های موسسه کلین اج آورده شده است(برخی نتایج نیز در نمودارها قابل مشاهده هستند):

 

  • سوخت‏های زیستی(تولید جهانی و قیمت فروش عمده اتانول و بیودیزل) از 4/56 میلیارد دلار در سال 2010 به 83 میلیارد دلار در سال 2011 رسیده و پیش بینی می گردد تا سال 2021 به 139 میلیارد دلار برسد. هر چند این افزایش عموما ناشی از افزایش قیمت اتانول و بیودیزل است. رشد پیوسته قیمت سوخت‏های زیستی از 10 تا 20درصد در سال 2011 نتیجه افزایش قیمت مواد اولیه- شکر برای اتانول و دانه‏های روغنی و دیگر روغن‏های گیاهی برای بیودیزل است.در طول سال‏های 2010 و 2011 میزان فروش جهانی سوخت های زیستی با رشدی اندک از 2/27 میلیارد گالن به 9/27 میلیارد گالن رسیده است.
  • انرژی باد(سرمایه گذاری بر روی نصب و راه اندازی نیروگاه های جدید) از 5/60میلیارد دلار در سال 2010 به 5/71میلیارد دلار در سال 2011 رسیده و پیش بینی می شود که به مرز 3/116میلیارد دلار در سال 2021 برسد. در سال 2011 توان حاصل از نیروگاه های نصب شده 6/41گیگاوات بود که از نظر تولید جهانی رکورددار بوده است. چین با راه اندازی بیش از 40درصد نیزوگاه های بادی دنیا(18 گیگاوات) برای چهارمین سال متوالی در دنیا پیشرو بوده است. اتحادیه اروپا با تولید 10 گیگاوات برق در جایگاه دوم قرار داشته و کشورهای امریکا، هند و کانادا به ترتیب با تولید 7گیگاوات، 3گیگاوات و 3/1 گیگاوات در رتبه های بعدی قرار دارند.
  • گردش مالی صنعت پیل های خورشیدی(ماژول ها، اجزای سیستم و نصب و راه اندازی) از 2/71 میلیارد دلار در سال 2010 به رکورد 6/91میلیارد دلار در سال 2011 رسیده است. پیش بینی می شود که با ادامه این روند رشد، این مبلغ به 5/130 میلیارد دلار در سال 2021 برسد. این اعداد تأثیربرانگیز میزان واقعی توسعه این صنایع را تصویر نمی کند. هنگامی که سود کلی این صنعت تا 29درصد افزایش داشته،نرخ تولید با 69درصد افزایش از 6/15 گیگاوات در سال 2010 به 26 گیگاوات در سال اخیر رسیده است. این رشد بازتابی از کاهش 40درصدی قیمت ماژول های کریستالی بین سال های 2010 تا 2011 است. از امسال تا سال 2021 پیش بینی ها حاکی از ادامه روند کاهش هزینه نصب و راه اندازی پیل های خورشیدی تا یک سوم مبلغ فعلی آنهاست.

 

12259_orig.png

5 روند کلیدی موثر بر بازار انرژی های پاک موسسه کلین اج 5 رویه مؤثر که معتقد است تأثیر بسزایی بر تجارت انرژی های پاک در سال های آتی دارد را معرفی می کند:

 

  • ارتش آمریکا به دنبال به کارگیری بیشتر انرژی های پاک است.
  • ژاپن به سمت استفاده گسترده از انرژی های پاک در آینده بدون انرژی هسته ای است.
  • بهسازی اساسی ساختمان های تجاری موجب بهره وری عمده در مصرف انرژی می شود.
  • افزایش اهمیت و سرمایه گذاری بر روی بازیافت انرژی از پسماندها
  • راه حل های جدید ذخیره انرژی موجب بهبود شبکه و کمک به تسریع گسترش انرژی های پاک است.

 

منبع:cleantechnica.com

لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي نيروگاه رامين اهواز، گروه مكانيك اين نيروگاه با خلاقيت و استفاده از قطعات مستعمل موفق به ساخت دستگاه سيار تراش شافت فن تخليه دود بويلر ( id fan) شد.

مهندس سيدعليرضا موسوي سرپرست نيروگاه رامين اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه موجب خروج واحدهاي توليدي از مدار مي شود و زيان فراواني در پي دارد ، بروز اشكال در ياتاقان سوم و چهارم id-fan است كه اين اشكال باعث خروج واحد نيروگاهي از چرخه توليد برق مي شود.

وي ادامه داد: با توجه به مشكلات تعميراتي اين ياتاقانها از لحاظ زماني كه شامل دمونتاژ كلي سيستم و انتقال روتور فن جهت تعمير براي بازسازي در خارج از نيروگاه، كار ساخت اين دستگاه سيار تراش شافت در نيروگاه رامين انجام شد.

موسوي تاكيد كرد: اين كار با اعتماد به جوانان خلاق و مبتكر ساخت دستگاه سيار تراش شافت id-fan عملي شد.

سرپرست نيروگاه رامين خاطرنشان كرد: ساخت اين دستگاه ضمن كاهش چشمگير مدت زمان خروج واحد نيروگاهي از چرخه توليد برق ، باعث صرفه جويي تعميراتي به مبلغ 2 ميليارد ريال شد.

وي همچنين از آمادگي اين نيروگاه بمنظور همكاري و انتقال تجربيات و تخصص كارشناسان خود به ساير نيروگاه هاي كشور خبر داد.

مهندس بهروز وحدتي رئيس قسمت تعميرات توربين و سيستمهاي دوار نيز اظهار داشت : دودهاي ناشي از احتراق سوخت در اين نيروگاه پس از پايش و فليترينگ توسط سيستم تخليه دود ( id-fan ) از طريق دودكشهاي نيروگاه خارج مي شوند.

وحدتي مهمترين مزاياي استفاده از اين دستگاه كه با هزينه اي كمتر از 20 ميليون ريال ساخته شده است، كاهش مدت زمان خروج واحد نيروگاهي از 2 ماه به 7 روز و كاهش نيروي انساني تعميراتي از 10 نفر به 3 نفر دانست .

مهندس محمد غلامحسين زاده كارشناس تعميرات نيروگاه رامين هم كه با انجام بررسي هاي فني توسط گروه مكانيك و استفاده از ضايعات فلزي و مستعمل، موفق به ساخت اين دستگاه شد ، توانايي اين دستگاه را ، تراش قسمت گلويي شافت و اصلاح قطر آن در محل ، بدون نياز به دمونتاژ كامل فن عنوان نموده است.

برپايه اين گزارش؛ نيروگاه رامين اهواز با شش واحد 315 و 305 مگاواتي و با ظرفيت توليد برق 1850 مگاوات ساعت بزرگترين نيروگاه بخاري كشور است.

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

. 4176_498.jpgاین سیستم از یک سری آینه ها برای جمع آوری پرتوهای خورشیدی روی تراشه های تبدیل گر استفاده می کند.

کارشناسان می گویند این سیستم دارای ظاهری مانند یک گل است و یک تک گل می تواند در مناطق دور افتاده برق تولید کند.

دانشمندان امیدوارند این پروژه بتواند به سیستم فوتوولتاییکی منجر شود که از نظر قیمت و هزینه معقول باشد و بتواند 80 درصد پرتوی خورشیدی ورودی را به انرژی مفید تبدیل کند.

این سیستم پیشنهادی را می توان هر جایی که با کمبود انرژی پایدار، آب شرب و هوای خنک رو به روست، ساخت. ساخت و راه اندازی چنین سیستمی با یک سوم هزینه سیستم های قابل مقایسه امکان پذیر است.

IMG11032882.jpg

نمونه اولیه این سیستم از یک ظرف بزرگ استفاده می کند که تعدادی آینه در آن تعبیه شده است. این ظرف به یک سیستم ردگیری متصل است که بهترین زاویه را بر اساس موقعیت خورشید تعیین می کند. وقتی این ظرف تنظیم شود، پرتوهای خورشید از آینه به چندین گیرنده خنک کننده مایع میکروکانالی در تراشه های فوتوولتاییک منعکس می شود. هر تراشه 1 در 1 سانتی متری می تواند طی هشت ساعت روز در یک منطقه آفتابی به طور متوسط 200 – 250 وات برق تولید کند.

در هفته جاری کمیسیون فناوری و ابتکارات سوئیس به دانشمندان IBM ، موسسه Airlight Energy ، موسسه ETH زوریخ و دانشگاه بین ایالتی علوم کاربردی بوش NTB یک بودجه تحقیقات 2.4 میلیون دلاری اختصاص داد تا این پروژه را که سیستم فوتوولتاییک گرمایی غلظت بالا و مقرون به صرفه (HCPVT ) نام دارد تحقیق و توسعه دهند.

تمامی گیرنده های این سیستم با ترکیب صدها تراشه 25 کیلووات انرژی برق تولید می کنند.

IMG11032828.jpg

این تراشه های فوتوولتاییک بر روی لایه های میکروساختاری قرار داده می شوند که مایع خنک کننده در لوله هایی چند ده میکرومتری بر روی تراشه جریان می یابد تا گرما را جذب کرده و انرژی گرمایی آن را را 10 برابر موثر از سیستم های کنونی بیرون بکشد.

"برونو مایکل" از موسسه تحقیقاتی IBM می گوید قصد داریم از سلول های فوتوولتاییک سه اتصاله بر روی یک مودول خنک کننده میکروکانالی استفاده کنیم که به طور مستقیم بیش از 30 درصد پرتوی خورشیدی جمع آوری شده را به انرژی برق تبدیل کرده و بیش از 50 درصد گرمای هدر رفته را مورد استفاده قرار می دهد.

IMG11032934.jpg

در این سیستم جدید شیشه و فولاد گرانقیمت با فویل ساده متالیزه شده تحت فشار و بتن ارزان جایگزین شده است.

دانشمندان پیش بینی می کنند سیستم HCPVT انرژی پایدار و آب شرب را برای مناطق جنوب اروپا، آفریقا، شبه جزیره عرب، جنوب غرب شمال آمریکا جنوب آمریکا و استرالیا فراهم می کند.

مناطق دورافتاده دارای جاذبه گردشگری نیز بازار مناسبی برای این سیستم های خورشیدی هستند.

نمونه اولیه HCPVT در حال حاضر در آزمایشگاه IBM در زوریخ سوئیس در حال آزمایش است.خبرگزاری:مهر

لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

5957_841.jpgهدف شرکت اپل از ساخت این نیروگاه برق، تامین پاک برق مورد نیاز برای یکی از مراکز داده این شرکت است.

این شرکت اعلام کرد پروژه خورشیدی می تواند انرژی تجدیدپذیر را برای این مرکز داده فراهم کرده و انرژی پاک را به شبکه برق محلی بیافزاید.

شرکت اپل‏ یک شرکت چند ملیتی آمریکایی است که در زمینهٔ طراحی و ساخت لوازم الکترونیکی مصرفی و نرم‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کند. این شرکت ابتدا با نام شرکت کامپیوتری اپل (.Apple Computer Inc) در شهر کوپرتینو در ایالت کالیفورنیا، واقع در دره سیلیکون کشور آمریکا تاسیس شد.

این شرکت در دههٔ هفتاد میلادی با معرفی ریزرایانه‌های اپل I، اپل II، اپل III و پس از آن مکینتاش به بازار به آغاز و گسترش نوعی رایانه شخصی کمک فراوانی کرد. اپل معمولاً به تولید سخت‌افزارهای نوین و دارای طراحی صحیح معروف است. از محصولات سخت‌افزاری این شرکت می‌توان آی‌پاد، آی‌مک، مک بوک و آی‌فون را نام برد.

همچنین این شرکت در زمینهٔ تولید نرم‌افزار هم فعالیت دارد. نرم‌افزارهای آی‌تونز، آی‌لایف، آی ورک و سیستم‌عامل مورد استفاده در رایانه‌های این شرکت مک اواس ده نیز نمونه‌هایی از فعالیت نرم‌افزاری این شرکت هستند.

لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

6261_885.jpgمحققان دانشگاه موناش یک ترموسل یونی مبتنی بر مایع تولید کرده اند که خروجی قدرت آن بالا است و هیچ انتشار کربنی ندارد.

ترموسلها با به خدمت گرفتن انرژی گرمایی که به واسطه تفاوت دمای بین دو سطح تولید شده کار می کند و این انرژی را به وسیله یک الکترولیت به انرژی برق تبدیل می کند.

 

براساس اظهارات دانشمندان موناش، این ترموسل های جدید را می توان برای تولید برق از بخار کم درجه در نیروگاه برق در دمای حدود 130 سانتیگراد به کار گرفت.

داگ مک فارالین از محققان این پروژه گفت: طی این تحقیقات ما به این نتیجه رسیده ایم که این ترموسلها به رغم سیستمهای آبی که در دماهای بالای 100 درجه سانتیگراد کار نمی کند، می توانند در دمای افزایش یافته منابع گرمایی مهم نیز کارآمد باشد.

این پروژه ارائه کننده فرصت طراحی دستگاه های ارزان و انعطاف پذیر است که می تواند برای برداشت گرمای تلف شده در دامنه برد 100 تا 200 سانتیگراد مناسب باشد.

تئودور آبراهام دانشجوی دکترای دانشگاه موناش به عنوان یکی دیگر از محققان این پروژه گفت: تروموسل یک روش جذاب برای کاهش اتکا به سوختای فسیلی است، چرا که آنها از گرمایی استفاده می کنند که در فرآیندهای صنعتی تولید شده است. مهمترین مزیت ترموسل این است که از انرژی بهره برداری می کند که به طور خاص برای آن تولید نشده و انرژی هدر رفته محسوب می شود.

لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...

بزرگترین نیروگاه خورشیدی متمرکز جهان که قرار است برق بیست هزار خانه را تامین کند در کشور امارات واقع شده است .

نیروگاه شمس یک، صد مگاوات ظرفیت دارد و با هزینه ششصد میلیون دلاری ساخته شده است.

این بزرگترین نیروگاه خورشیدی متمرکز در جهان است که عملیاتی شده است.

این نیروگاه قرار است هفت درصد نیاز انرژی امارات عربی متحده را از منابع تجدید پذیر تامین کند.

شمس یک اکنون ده درصد انرژی خورشیدی متمرکز جهان را تولید می کند.

این نیروگاه در بیابان نزدیک شهر مدینه زاید در غرب این کشور و حدود صد و بیست کیلومتری جنوب غربی ابوظبی ساخته شده است.

 

از لینک زیر میتوانید کلیپی از این نیروگاه ببینید:

 

برای دیدن ویدئو

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
را کلیک کنید.

 

 

6-1-1392%5CIMAGE634999017158103911.jpg

UAE-Biggest-Solar-Power-Station-In-The-World.jpg

 

 

 

 

منابع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

همان طور که می دانیم ، درون بسیاری از اسباب بازی ها و گوشی های تلفن همراه ، باتری قرار دارد و برای شارژ این باتری ها معمولا از انرژی حرارتی یا خورشیدی استفاده می کنیم .ولی راه حل تازه ای که یکی از دانشمندان به نام Burt Hamner ارائه کرده است ، استفاده از قدرت جریان آب برای تولید برق می باشد. این وسیله، در واقع یک نیروگاه برقی – آبی قابل حمل به نام HydroBee است. البته قبل از این نیز، توربین های آبی به اندازه ی یک کوله پشتی با قیمتی حدود صد هزار دلار، تولید شده اند.

9805_214.jpg

9806_819.jpg

شارژرهای قبلی تولید شده مشکلاتی را داشتند. به طور مثال باتری های خورشیدی، این گونه هستند که فقط با نورمستقیم خورشید کار می کنند و با وجود ابرهای سنگین، یا سایه ی درختان و یا حتی در موقعیت های جغرافیایی متفاوت ، دیگر شارژ نخواهند شد و یا در مدل های حرارتی احتیاج به ایجاد و حفظ آتش داریم ، ولی در مدل HydroBee نیاز به جریان رودخانه داریم که حتی در جریان ضعیف آب هم کار می کند ، که در این مدل می توانیم بدون در نظر گرفتن آب وهوا یا زمان ، باتری ها را شارژ نماییم.

9807_172.jpg

این دستگاه شامل دو بخش اصلی می باشد که یک بخش آن شامل یک باتری استوانه ای بوده که حاوی شش باتری AA ، 1.2 ولتی NiMH می باشد و این بسته ی باتری در قالب جزء اصلی HydroBee قرار دارد وهم چنین دارای یک پورت USB یکپارچه بوده و یک عدد پروانه هم ، در قسمت خارجی آن قرار دارد و اگر آن را به سر یک شیر آب یا شلنگ متصل نماییم با شروع جریان آب ، پروانه ی سیستم شروع به کار کرده و برق تولید می نماید .

9809_319.jpg

حتی HydroBee می تواند به صورت شناور بر روی سطح جریان روخانه قرار گیرد و یا در پشت یک قایق یدک کشیده شود و برق تولید نماید و اگر این باتری در معرض جریان آب با سرعت ، 6 کیلومتربرساعت قرار بگیرد ، به طور کامل و به اندازه ی شش AAs شارژ خواهد شد و پس از آن می توان بسته ی باتری را درون وسیله مورد نیاز از جمله تلفن همراه قرار داده و از آن استفاده نمود. در حال حاضر HydroBee در مرحله ی تولید نمونه ی اولیه است و قیمت خرده فروشی که برای آن در نظر گرفته اند 98 دلار است، ولی قرار است که قیمت نهایی آن، به 78 دلار هم برسد.

لینک به دیدگاه

در این طرح، کمربندی از صفحه‌های خورشیدی، به ضخامت 400 کیلومتر، استوای ماه را به طور کامل خواهد پوشاند. انرژی خورشیدی تولید شده در صفحه‌های خورشیدی به وسیله‌ی کابل به ایستگاه‌های لیزری یا مایکروویو انتقال انرژی که در نیمه‌ی روشن ماه واقع‌اند منتقل می‌شود. در نهایت این ایستگاه‌ها انرژی الکتریکی را به پرتوهای مایکروویو یا لیزر تبدیل می‌کنند و پرتوها را به طرف گیرنده‌های زمینی ارسال می‌کنند. به این ترتیب امکان استفاده از انرژی خورشید در تمام ساعات شبانه‌روز و تحت هرنوع شرایط آب و هوایی فراهم می‌شود. بنابر گفته‌ی شیمیزو، شرکت ارائه دهنده‌ی طرح، این نیروگاه توانایی ارسال 13 هزار تراوات انرژی را به زمین دارد. طبق گفته‌ی شیمیزو عملیات اجرایی این طرح می‌تواند در سال 2035 آغاز شود.

10091_354.jpg

پیش از خاموش شدن نیروگاههای اتمی ژاپن که به دنبال زلزله‌ی سال 2011 رخ داده بود، حدود 30 درصد انرژی الکتریکی ژاپن از طریق این نیروگاه‌ها تأمین می‌شد. اما پس از این حادثه این کشور ناچار شد برای تأمین انرژی مورد نیازش به دنبال منابع دیگر برود. در میان این منابع انرژیهای تجدیدپذیر مثل انرژی خورشید و باد به خاطر پاک بودن نسبت به سوختهای فسیلی اهمیت بیشتری داشتند. به همین علت پس از این حادثه گرایشها به سمت پیدا کردن راههای بهتر برای بهره‌برداری از انرژی‌های تجدیدپذیر در میان صنایع و دانشمندان ژاپنی افزایش یافت. این طرح را هم می‌توان در راستای همین گرایش‌ها برای متوقف کردن مصرف سوختهای فسیلی به حساب آورد.

10092_484.jpg

البته قابل ذکر است که این طرح در قالب یکی از طرحهای آینده‌نگرانه‌ی شرکت شیمیزو و با هدف همزیستی دائمی انسان و زمین ارائه شده است. مجموعه‌ی این طرحهای آینده‌نگرانه که با هدف خدمت به نسلهای آینده ارائه شده‌اند تحت عنوان «رویای شیمیزو»، توسط شرکت شیمیزو که یکی از شرکتهای بزرگ معماری و مهندسی ژاپن است ارائه شده‌اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...