رفتن به مطلب

آیا فلوراید باعث پوسیدگی دندان می شود؟


ارسال های توصیه شده

L133822159043.jpg

 

 

دكتر ژیلا نریمانی، كارشناس مسئول بهداشت و دندان مركز بهداشت استان ایلام ضمن بیان این مطلب گفت: فلوراید عنصری طبیعی است كه در آب و خاك یافت می شود زمانی كه فلوراید به صورت خوراكی و به میزان مناسب مصرف شود دندان ها مقاوم شده و از پوسیدگی انها جلوگیری می شود.

 

 

دكتر ژیلا نریمانی در ادامه افزود: فلوراید مورد نیاز برای سلامت دندان ها را می توان از راه های مختلف تامین كرد كه از جمله شامل اضافه كردن فلوراید به آب آشامیدنی، نمك، شیر و یا به صورت ا اشكال دارویی و منابع غذایی و دیگری شامل استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید، دهانشویه فلوراید و ژل است.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ وی اضافه كرد: دریافت فلوراید به طور منظم باعث كاهش بروز پوسیدگی در دندان های شیری به میزان 40 تا 50 درصد و در دندان های دائمی به میزان 50 تا 60 درصد می شود.

 

این كارشناس مسئول بهداشت و دندان ادامه داد: قرص و قطره فلوراید برای كودكان زیر 12 سال موثر بوده و در صورت لزوم باید توسط دندانپزشك تجویز شود و باید در این امر دقت بیشتری شود.

 

دكتر نریمانی ادامه داد: اگر فلوراید آب آشامیدنی یك منطقه بیشتر از اندازه باشد نقاط سفید رنگ روی دندان دیده می شود و در صورت زیادبودن میزان فلوراید دندان ها زرد و یا قهوه ای رنگ می شوند كه به این حالت فلوروزیس می گویند. در فلوروزیس شدید مینای دندان نرم خواهد بود .وی در پایان تاكید كرد: هر نوبت مسواك زدن باید حد اقل 4 دقیقه طول بكشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...